Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-05, 22:59
  #1
Medlem
ron_bs avatar
Satt på jobbet idag och laddade ner "The Last king of Scotland" i DVD-r format, är rätt dum när det gäller att bränna filmer, men jag körde det i något Nero brännar program.

Det funkar att se på datorn här hemma, men inte på en vanlig DVD-spelare.

Vad kan vara fel, och kan jag rätta till det här hemma?
Citera
2007-04-05, 23:44
  #2
Medlem
TuXIs avatar
När jag själv testat bränna .iso eller liknande filer i Nero, så har det också blivit skit. Är nero en höjdare när det gäller bränning av .iso-filer?
Om det är sådana filer du tänkt bränna, skulle jag vilja tipsa om annat program, t.ex. Alcohol 120%, imgburner eller kanske dvdshrink eller vad det nu heter. Finns en uppsjö-
Citera
2007-04-05, 23:53
  #3
Medlem
Den kanske har någon speciell Codec?
Citera
2007-04-06, 00:22
  #4
Medlem
xobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ron_b
Satt på jobbet idag och laddade ner "The Last king of Scotland" i DVD-r format, är rätt dum när det gäller att bränna filmer, men jag körde det i något Nero brännar program.

Det funkar att se på datorn här hemma, men inte på en vanlig DVD-spelare.

Vad kan vara fel, och kan jag rätta till det här hemma?

testa med dvd decrypter/imgburn..

är du säker på att dvdn tar dvd-r skivor?
Citera
2007-04-06, 01:24
  #5
Medlem
är den regionsfri?
Citera
2007-04-07, 14:59
  #6
Medlem
ron_bs avatar
Fick den att funka på en DVD spelare här hemma, dom andra tog inte formatet.

Ni kan ta bort tråden etc.
Citera
2007-04-07, 20:45
  #7
Medlem
vordfs avatar
Vissa märken på skivor ratar många spelare per automatik, oavsett vilket videoformat dessa innehåller.
Citera
2007-04-07, 22:31
  #8
Medlem
med Nero ska du bränna en .img lr .iso fil med "bränn bild till skiva" lr nåt liknande. det funkar klockrent för mej iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback