Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
den attityden du visar här är så sjukt så det finns inga ord för det. Du kan inte bemöta folk som ifrågasätter din "tro" med sakliga argument. .
Bibelns egna ord och den talar så bra för sig själv, sedan ör jag glad att räknas värdig för spott och spe för Jesu skull,
du vet väl att Jesus mördade de (Judarna gjorde det), så varför skulle hans efterföljare komma undan, så tack för att du stärker min tro.
Matteus 5:10
"Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull"
Varför ska vi vara lyckliga över det?
Joh.15:20
" Om ni vore en del av världen, skulle världen hålla av vad som är dess eget. Men eftersom ni inte är någon del av världen, utan jag har utvalt er ur världen, därför hatar världen er"
Alltså ska världen hata oss, för att vi inte är någon del av denna värld, utan Jesu efterföljare. Vi beblandar oss inte i världens politik eller dess moraliska fördärv.
Påminner:
Tänkvärt för alla de som vill följa i Jesu fotspår.
Lukas 9:24-26
"
24 Ty vemhelst som vill rädda sin själ skall mista den; men vemhelst som mister sin själ för min skull, han skall rädda den.
25*Ja, vad nytta gör väl en människa sig själv, om hon vinner hela världen men mister sitt eget jag eller tar skada?
26*Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.