2010-07-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
"Den som spar sitt ris, han hatar sin son, men den som älskar honom agar honom i tid." - Ordspråksboken 13:24

Ja just det gäller alla idioter till Jv dessa barnamördare, alla andra religioner, trosinriktningar och ateister är ju rena änglarna mot de hemska människorna som vittnar om Bibelns Gud .
Ja glada måtte alla som lämnat dessa hemska Jv vara, ja bara att slippa dem är en källa till glädje.
2010-07-11, 19:52
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ja just det gäller alla idioter till Jv dessa barnamördare, alla andra religioner, trosinriktningar och ateister är ju rena änglarna mot de hemska människorna som vittnar om Bibelns Gud .
Ja glada måtte alla som lämnat dessa hemska Jv vara, ja bara att slippa dem är en källa till glädje.

De flesta avfällingar jag pratat med är mycket riktigt glada att ha kommit ur Jehovas vittnen. Det enda de sörjer är andra JVns inställning mot dem, att familjer beordras att sluta umgås med dem.

Och vad kul att ett bibelcitat äntligen kunde få dig att reagera. Du som rapar ur dig oftast totalt irrelevanta bibelcitat så fort du klickar på svara ämne-knappen. :P
2010-07-11, 20:02
Medlem
Citat:
De flesta avfällingar jag pratat med är mycket riktigt glada att ha kommit ur Jehovas vittnen. :P

Så sluta och gnäll då.
2010-07-11, 20:06
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ja alla Jv slår sina barn, sin hustru och medmänniskor, ljuger ,och är allmänt odrägliga!

Galaterna 6:5
”Var och en skall nämligen bära sin egen ansvarsbörda.

Ljuger du eller har du ingen koll på vad Jesus säger? Är det ett bud eller en princip?
2010-07-11, 20:07
Medlem
Citat:
De flesta avfällingar jag pratat med är mycket riktigt glada att ha kommit ur Jehovas vittnen. Det enda de sörjer är andra JVns inställning mot dem, att familjer beordras att sluta umgås med dem.

Och vad kul att ett bibelcitat äntligen kunde få dig att reagera. Du som rapar ur dig oftast totalt irrelevanta bibelcitat så fort du klickar på svara ämne-knappen. :P

Skulle tro att ryktena som säger att Jv med tiden kommer att reformeras nog har en viss riktighet...Då kommer Jv:n som Flexbärt att hamna i en extrem gren av Jv (ung som Knutbysekten inom Pingströrelsen) där man fortsätter med dom svavelosande predikningarna, skrämseltaktiken osv....resten kommer nog att vara en ganska normal kristen sekt
2010-07-11, 20:07
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Så sluta och gnäll då.

Gnäll? Jag svarar på vad jag finner vara helt oresonliga idiotier. Och fortsätter diskutera för att hjälpa andra att inse just vilka sjuka ideal JV står för. Det har hjälpt vissa på vägen, som t.ex. Leviticus, så kanske andra kan inse att om JV har försvarare som dig, är det något som inte står rätt till.

Gillar för övrigt dina kreativa citeringar.
2010-07-11, 20:35
Medlem
Citat:
Gnäll? Jag svarar på vad jag finner vara helt oresonliga idiotier. Och fortsätter diskutera för att hjälpa andra att inse just vilka sjuka ideal JV står för. Det har hjälpt vissa på vägen, som t.ex. Leviticus, så kanske andra kan inse att om JV har försvarare som dig, är det något som inte står rätt till.

Gillar för övrigt dina kreativa citeringar.

Vad bra att du är nöjd med att man fjäskar och driver med dog.
Vittnena kan du inget göra åt, så många har försök utan framgång.
Adjö med dig lillen.
2010-07-11, 20:38
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Vad bra att du är nöjd med att man fjäskar och driver med dog.
Vittnena kan du inget göra åt, så många har försök utan framgång.
Adjö med dig lillen.

Adjö, gamle man (som debatterar som en lågstadie-elev). Må dina bibelcitat inte slå bakut på dig en annan gång.
Jag tänker iaf fortsätta ge dig din egen medicin, det gav en så trevlig reaktion.
2010-07-11, 20:49
Medlem
Tänkvärt för alla de som vill följa i Jesu fotsår.

Lukas 9:24-26
"24 Ty vemhelst som vill rädda sin själ skall mista den; men vemhelst som mister sin själ för min skull, han skall rädda den. 25*Ja, vad nytta gör väl en människa sig själv, om hon vinner hela världen men mister sitt eget jag eller tar skada? 26*Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.
2010-07-11, 20:59
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ja det är bara de "smorda", de 144000, som tar del.
Alla andra skickar bara runt det men tar inget av det.

Jag blir så ledsen över detta. Jag hoppas ändå för vittnenas skull att Jesus ändå kan se igenom detta, att dem/ni genom tron valde att inte delta i nattvarden. Jag skulle bli så ledsen för alla dem som tvingades att inte delta i nattvarden, för att sedan höra orden från Herren: Ni deltog inte i nattvarden och har därför inte evigt liv. De männen i vakttornet som bestämde denna regel, hoppas jag kommer få en läxa av Jesus då han återkommer. De kanske har berövat flera miljoner vittnen evigt liv?

Och detta gör mig så otroligt ledsen, och jag hoppas att Jesus ändå på något sätt ser igenom detta!

Mitt tips är att ni deltar i nattvarden, så att ni får evigt liv! låt inte dessa gubbar i brooklyn ta ifrån er det eviga livet som Kristus själv förkunnade!
Senast redigerad av Rottweilern 2010-07-11 kl. 21:23.
2010-07-11, 21:34
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Tänkvärt för alla de som vill följa i Jesu fotsår.

"24 Ty vemhelst som vill rädda sin själ skall mista den; men vemhelst som mister sin själ för min skull, han skall rädda den. 25*Ja, vad nytta gör väl en människa sig själv, om hon vinner hela världen men mister sitt eget jag eller tar skada? 26*Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.

den attityden du visar här är så sjukt så det finns inga ord för det. Du kan inte bemöta folk som ifrågasätter din "tro" med sakliga argument. Du slänger in citat från Bibeln helt utan relevans till det som diskuteras. Detta är vanligt bland jv. Totalt utan logiskt tänkande. Bara rapar upp det som dom matat dig med i vakttornet. Hur i allsin dar resonerar du med dig själv? En normal person som får så mycket bevis, bevis från Bibeln börjar ju fundera över vad man gett sug in på. Varningsklockorna ringer för döva öron. Du är ju kristnas bästa språkrör, precis som mona Sahlin är för moderaterna. Att du blivit förd bakom ljuset av falska profeter hoppas jag du en dag inser. Det är inte för sent. Men sluta slingra dig undan och bemöt frågor och funderingar sakligt MED EGNA ORD. Klart man kan citera Bibeln men du får ju motivera det.
Väx upp.
2010-07-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
den attityden du visar här är så sjukt så det finns inga ord för det. Du kan inte bemöta folk som ifrågasätter din "tro" med sakliga argument. .

Bibelns egna ord och den talar så bra för sig själv, sedan ör jag glad att räknas värdig för spott och spe för Jesu skull, du vet väl att Jesus mördade de (Judarna gjorde det), så varför skulle hans efterföljare komma undan, så tack för att du stärker min tro.

Matteus 5:10
"Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull"
Varför ska vi vara lyckliga över det?

Joh.15:20
" Om ni vore en del av världen, skulle världen hålla av vad som är dess eget. Men eftersom ni inte är någon del av världen, utan jag har utvalt er ur världen, därför hatar världen er"
Alltså ska världen hata oss, för att vi inte är någon del av denna värld, utan Jesu efterföljare. Vi beblandar oss inte i världens politik eller dess moraliska fördärv.

Påminner:

Tänkvärt för alla de som vill följa i Jesu fotspår.

Senast redigerad av Flexbärt 2010-07-11 kl. 22:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in