2009-04-04, 21:36
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Sällskapet nämner inte det här med sötvatten och saltvatten. Fiskarna i haven har ju saltvatten och från himlen kommer massor av sötvatten, hur klarar fiskarna av det? Jag vet ju själv hur känsliga fiskar är eftersom vi har haft akvarie.. det är ju jättenoga med att inte slänga en nyköpt akvariefisk i ens egna akvarie utan man ska ju sakta vänja fisken vid det nya vattnet, tempen och mineraler osv annars dör den. Men här menar Sällskapet att havets fiskar alltså utan problem kunde överleva en blandning mellan sötvatten och saltvatten, det går inte hop i min skalle, får nån annan det att gå ihop?

Om nu gud har skapat allt så kan han väl se till så att fiskarna klarar det mesta?
2009-04-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Människor härstammar inte från apor det är bara okunniga som du som tror det. Vi hade en gemensam förfader ca 6-7 miljoner år sedan.

Angående dateringsmetoder så finns det flera och man jämför dom med varandra för att få ett säkert resultat du kan läsa mer på wiki om dateringsmetoder.

Du gör nog Jehovas Vittnen en stor otjänst med din raljerande stil och ständiga påhopp på andra forumdebattörer. Kanske lite mer ödmjukhet vore på sin plats? Men det kanske inte är något man predikar om i din församling.

Meh, har du hittat tillbaka hit!
Du som alltid hade så mkt vettigt att säga!
2009-04-04, 21:44
Medlem
ConDodgys avatar
Go Leviticus! =)

En fråga till er som är mer insatta:

Big bang? En explosion som fick livet att uppstå. Den teorin gäller inte längre fick jag berättat för mig. Vad gäller nowadays? Om det nu inte är en big bang som gäller så är det ju ytterligare bevis för att evolutionsteorin är en teori och inget annat...alltså inte fakta. Är det inte fakta så är det fel att säga att "det är så det har gått till.
Senast redigerad av ConDodgy 2009-04-04 kl. 21:48.
2009-04-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Go Leviticus! =)

En fråga till er som är mer insatta:

Big bang? En explosion som fick livet att uppstå. Den teorin gäller inte längre fick jag berättat för mig. Vad gäller nowadays? Om det nu inte är en big bang som gäller så är det ju ytterligare bevis för att evolutionsteorin är en teori och inget annat...alltså inte fakta. Är det inte fakta så är det fel att säga att "det är så det har gått till.

det finns en anledning till att det heter evolutionsteorin. den har alltid varit en teori. inget annat. sen är människan mer lik en gris än en apa. inte utseendemässigt utan organmässigt
2009-04-05, 10:00
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Om nu gud har skapat allt så kan han väl se till så att fiskarna klarar det mesta?
Självklart. Men det är orättvist att man som JV kan släta över en ohållbar historia med att "Gud fixar".
2009-04-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Självklart. Men det är orättvist att man som JV kan släta över en ohållbar historia med att "Gud fixar".

Men tror man på Gud så blir ju just det ett argument.

Det är inget som vi människor ska kunna förstå.
2009-04-05, 10:52
Medlem
En sak som jag tänkt på är detta med liknelserna mellan fariseerna och JV...

Obehagligt. Inget jag borde tänka på men likväl har tanken funnits där i många år...
2009-04-05, 18:11
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Meh, har du hittat tillbaka hit!
Du som alltid hade så mkt vettigt att säga!

Ja du är också dig lik Leviticus hehe...Inget med substans har du skrivit på nästan hela tiden. Fast skriv på du så hörs vi om ett halvår.
2009-04-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Ja du är också dig lik Leviticus hehe...Inget med substans har du skrivit på nästan hela tiden. Fast skriv på du så hörs vi om ett halvår.

Inget med substans?
Vad menar du med det?
Andra har iaf kunnat diskutera olika saker med mig utan att klaga...
2009-04-05, 21:25
Bannlyst
Citat:
Sen till alla andra. Ordet "hjärntvättad" är gammalt och JV's är inte mer hjärntvättade än några andra. Kom med nåt vettigt argument eller lägg ner.

Men de flesta andra håller inte benhårt fast vid en föreställning bara för att några män i Brooklyn har sagt att det är vad man tror på just nu. De flesta andra byter inte trosuppfattningar bara för att samma gamla män plöstligt får "nytt ljus".

Hjärntvättad är kanske ett uttjatat och felanvänt ord, men vad tycker du passar bättre som beskrivning av ovanstående människor?
2009-04-05, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tack Eberhard!
Det är ganska komiskt egentligen.

Tänk om BattleBitch ringde på min dörr i tjänsten.

Då skulle jag ställa frågan om 607/1914, och då svarar hon att
--"joddå, det finns fler än vi som tror att det hände 607."

--"vilka då", undrar jag förstås.

--"Det hittar du om du googlar" svarar hon.

-"Men du kan väl tala om vilka" menar jag.

-- "googla själv, eller är du för lat till det" svarar hon.

--"Men jag har googlat, och inte hittat några", säger jag då

--"Jag orkar inte med din pissiga inställning" blir då det föga teokratiska svaret!

Kunde nästan bli en sketch!

Kanske något för BattleBitch att dra vid sitt nästa "övningstal" i Teokratiska skolan (om den ens finns kvar)?

Kvällens skratt, hursomhelst!
2009-04-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Inget med substans?
Vad menar du med det?
Andra har iaf kunnat diskutera olika saker med mig utan att klaga...

Lugn. Du har skrivit mycket med substans, Leviticus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in