2009-01-07, 18:54
Medlem
ConDodgys avatar
Konstigt att det kan reta upp folk så in i helvete att folk ringer på dörren
2009-01-07, 22:28
Medlem
Mighty-Tjockiss avatar
Vad tycker Jehovas Vittnen om andra religioner och ateister, vad tror de kommer hända med dem, typ om det finns någon bestraffning för dem eller så?
2009-01-08, 10:25
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty-Tjockis
Vad tycker Jehovas Vittnen om andra religioner och ateister, vad tror de kommer hända med dem, typ om det finns någon bestraffning för dem eller så?
De kommer att dö.
2009-01-08, 10:38
Medlem
Yazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudies
Jo jag undrar om du kan säga till dom fula jävlarna att sluta komma hem till mig. Senast dom kom så skrek jag "SLUTA KOMMA HIT ERA ÖVERRELIGÖSA FANATIKER, DRA ÅT HELVETE"... Trodde att dom skulle sluta komma då, en jag trodde fel. Ett par dagar senare står två slavarbetare där.

Undrar hur folk som går med i sekter tänker...

En blick på din bild till vänster gör att jag tror att Du är med i AIK sekten. Alla oliktänkande kvävs och de som inte bekänner sig till den läran för räkna med konsekvenster..

Jag har frågat vad man kan göra för att slippa besök, då det både är slöseri med min tid och deras. Det var bara att klart förklara att man inte är intresserad och att man inte önskar mer besök.. Då skall detta antecknas eller på något sätt kommas ihåg och man ska klippa besök.

Jag har (peppar, peppar..) inte haft ett enda besök på flera år, trots att jag sett att de gått förbi mitt hus.
2009-01-08, 10:47
Medlem
schabo-labos avatar
Jehovas Vittnens ledare har gärna synpunkter i hur man ska uppfostra och behandla sina barn, detta exempel är från Familjeboken;
Citat:
Hur man behandlar ett barn som har beslutat sig för att göra uppror?

I vissa fall står det klart att en ung människa definitivt har beslutat sig för att göra uppror och att helt och hållet förkasta kristna värderingar. Då bör man inrikta sig på att vidmakthålla eller bygga upp ett bra familjeliv för dom andra barnen. Istället för att försöka dölja problemet för resten av familjen, bör föräldrarna samtala med de övriga barnen om saken så långt det är lämpligt och på ett uppmuntrande sätt.

Aposteln Johannes sade följande om den som blir en oförbätterlig upprorsmakare i församlingen: "Ta inte emot honom i era hem, och uttala inte ens en hälsning till honom". (2 Johannes , vers 10) Föräldrar kan anse det nödvändigt att inta en liknande hållning till sitt eget barn, om barnet nått myndig ålder och förblir upprorisk. Hur svårt och plågsamt det än kan vara att inta en sådan hållning, är det ibland nödvändigt att göra det för att skydda resten av familjen. Din familj behöver ditt skydd och din fortsatta tillsyn.
Det kan alltså vara nödvändigt att inte ens uttala en hälsning till barnet, inga kärleksfulla gärningar direkt eller vad säger ni?
2009-01-08, 16:12
Medlem
ConDodgys avatar
"Föräldrar kan anse det nödvändigt att inta en liknande hållning till sitt eget barn, om barnet nått myndig ålder och förblir upprorisk. Hur svårt och plågsamt det än kan vara att inta en sådan hållning, är det ibland nödvändigt att göra det för att skydda resten av familjen."

Det är snack om en vuxen person, och i extrema fall. Sen är det föräldrarna som bestämmer, inte någon annan.
2009-01-10, 00:20
Medlem
Nudiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
En blick på din bild till vänster gör att jag tror att Du är med i AIK sekten. Alla oliktänkande kvävs och de som inte bekänner sig till den läran för räkna med konsekvenster..

Jag har frågat vad man kan göra för att slippa besök, då det både är slöseri med min tid och deras. Det var bara att klart förklara att man inte är intresserad och att man inte önskar mer besök.. Då skall detta antecknas eller på något sätt kommas ihåg och man ska klippa besök.

Jag har (peppar, peppar..) inte haft ett enda besök på flera år, trots att jag sett att de gått förbi mitt hus.

AIK sekten har vissa fördelar jämfört med andra fotbolls lags sekter (antar att du är Djurgårdare eftersom dom är dom enda som skulle kommentera på någons avtar)

Angående denna lista så är det lite synd för dom är nog jävligt envis och deras närmaste koncentrationskamp ligger 200 meter från mitt hus. Snacka om otur? Men ska försöka att prata med dom om dom kommer tillbaka om jag nu kan hindra mig själv från att bara...

OBS: Jag är ingen aggressiv person av mig förutom riktigt irriterande upprepade saker händer.
2009-01-11, 22:18
Medlem
Citat:
Jo jag undrar om du kan säga till dom fula jävlarna att sluta komma hem till mig. Senast dom kom så skrek jag "SLUTA KOMMA HIT ERA ÖVERRELIGÖSA FANATIKER, DRA ÅT HELVETE"... Trodde att dom skulle sluta komma då, en jag trodde fel. Ett par dagar senare står två slavarbetare där.

Undrar hur folk som går med i sekter tänker...

Har iofs mkt svårt att tro att det stod JV bakom din dörr "ett par dgr senare".

Kanske ngt år senare. Möjligtvis.
2009-01-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jo jag har ju bara mig själv att skylla som istället för att stänga dörren/inte öppna alls istället väljer att ifrågasätta dem. Men jag tycker samtidigt att de borde förstått att jag blir en tuff nöt att knäcka. Som jag ser det så slösar de bara sin tid på mig. Det kan ju finnas nån idiot någon annanstans som nappar på budet. Jag får lite känslan av att de bara betar av så många som möjligt för att ha gjort ett gott dagsverke. Att de knackade på 100 dörrar är viktigare än att de faktiskt värvade en medlem.

Ju fler knackade dörrar desto större chans att hitta den som söker.
2009-01-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty-Tjockis

Alla tror som de vill och alla får ta sina egna konsekvenser av sina val.
Det är fritt att välja.

Enligt bibeln finns det bara en sanning. Och det är vad JV tror oxå.

I bibeln kommer det klart och tydligt fram att de som inte finner sanningen blir tillintetgjorda.
2009-01-11, 22:26
Medlem
Citat:
AIK sekten har vissa fördelar jämfört med andra fotbolls lags sekter (antar att du är Djurgårdare eftersom dom är dom enda som skulle kommentera på någons avtar)

Angående denna lista så är det lite synd för dom är nog jävligt envis och deras närmaste koncentrationskamp ligger 200 meter från mitt hus. Snacka om otur? Men ska försöka att prata med dom om dom kommer tillbaka om jag nu kan hindra mig själv från att bara...

OBS: Jag är ingen aggressiv person av mig förutom riktigt irriterande upprepade saker händer.

Du har tydligen inte kommit med konstruktiva förslag när du gapat åt dem.
Skulle antagligen gå bättre om du gjorde det.
2009-01-11, 22:39
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Alla tror som de vill och alla får ta sina egna konsekvenser av sina val.
Det är fritt att välja.

Enligt bibeln finns det bara en sanning. Och det är vad JV tror oxå.

I bibeln kommer det klart och tydligt fram att de som inte finner sanningen blir tillintetgjorda.
Den sanning som ni ändrar under årens lopp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in