Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Du har fortfarande inte bevisat att Sällskapet NÅGONSIN skrivit att dom vet när Har-Magedon ska komma. Du, jag börjar snart undra om du faktiskt inte är lite efter i alla fall som inte förstår vad som skrivs. Jag har tittat i all material där ni påstår att det skulle stå så, att Sällskapet skulle ha skrivit när Har-Magedon skulle inträffa. Det har inte hänt än, och det kommer aldrig att hända. Jag har inte hittat en tillstymmelse till bevis på det du sagt.
Slutpläderingen är enkel: Du utgår från att DIN tolkning av det Sällskapet skrivit är den rätta. envist vägrar du inse att du har tolkat fel och hävdar bestämt att Sällskapet inte menar det andra i organisationen hävdar att dom menar. Det kan väl inte DU veta?!
Hur hårdhjärtad och blind får man bli egentligen?!
Sluta prata med mig bittra människa!!
Det är märkligt. Under sent 1960-tal och tidigt 1970-tal försökte en mängd JV att övertyga mig om att Harmageddon skulle komma omkring 1975! (Ja, jag har hela mitt liv haft JV i min omgivning, släkt och vänner. Både då och nu,)
Dessa försök gjordes med hjälp av den litteratur som vi har hänvisat till.
Enligt alla dess JV de åren, så visades det så tydligt i litteraturen, att alla ärliga, sanningssökande människor skulle se det.
Tvivel på 1975 fanns inte på kartan!
Nu, många år senare, så säger alltså inte litteraturen det till dagens JV, som den tidens JV ansåg att den sa!
Du skriver:
"Du, jag börjar snart undra om du faktiskt inte är lite efter i alla fall som inte förstår vad som skrivs."
Med tanke på ovanstående, så måste detta ditt uttalande framförallt gälla antingen dagens JV, eller också dåtidens JV.