2008-06-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Vad spelar det för roll vad jag anser i frågan? Jag vet att Jesus inte regerar i
Himlen, nu och att när man påstår något sådant är man en Falsk profet.

Vad det spelar för roll? Inte vet väl jag, men jag tycker nog att du kan svara, precis som du vill att jag ska göra när du frågar ngt...
2008-06-01, 01:35
Medlem
Citat:
Har jag sagt något annat? JV ledningen är noga med vilka man umgås med.

...det är ändå upp till varje enskilt vittne att välja vem man umgås med...
2008-06-01, 01:37
Medlem
Citat:
Nej jag har inte sanningen, Gud har den...

Jag är bara en liten människa på jorden.... Jag vet inte varför det skulle vara
rätt av mig att tala om för alla andra att JAG har Guds sanning, eller att han
har utvalt mig till att bli en av hans tjänare. Jag är så långt ifrån att tro något
sådant om min tro att jag kan inte påstå att jag har Guds sanning. Han är så
mycket större än så för mig...

Det enda jag kan veta är att JV inte har sanningen.

Det är för tydligt för mig att de inte har sannignen liksom Buddhism inte har det
på grund av deras dyrkan av Buddha..

Varför JV har den tanken hänger jag upp mig på eftersom jag vet och känner
så många individer i JV som tror att de har "sanningen" men den eg. sanningen
är att de lever långt ifrån Guds och Bibelns sanning. Emotionellt för mig, tycker
du det är konstigt?

Du gnäller på att JV tror sig ha sanningen. Medans du själv påstår att din tolkning av bibeln är den sanna.
Du märker det visst inte själv...
2008-06-01, 01:39
Medlem
Citat:
Tackar allra ödmjukast för dina kärleksfulla kommentarer.

Alla är vi saliga i vår tro, står det i bibeln. Men ni har en GRYM uteslutnings-
policy som gör att det blir väldigt fel om man är försvagad i sin tro och begår
fel. Istället för att hjälpa så väljer man att stjälpa...

Om man accepterade alla så fint som du säger...

Så hade man inte behövt någon uteslutnings- policy.

Oj, jag glömde att du är den enda som får uttrycka dig negativt (eller kanske bara säga det man tycker) av oss två...jag ska ju va den som bara tar det. Utan att säga emot. Ups...
2008-06-01, 01:42
Medlem
Citat:

Postar frågan igen och hoppas på ett svar från dig?

1917 års översättning
Svenska Folkbibeln
Bibeln 2000

Fick en massa respons på alla andra inlägg utan detta och nu igen, missade
du det?

"Tecknen på slutet har inget att göra med att Jesus regerar i himlen.
Har du läst hela kapitlet?

Matt 24:33 "Likaså vet ni också, när ni ser allt detta, att han är nära vid dörrarna."

Olika översättningar:
"När ni ser allt detta vet ni på samma sätt att han är nära och står vid
dörren."

"Likaså, när I sen allt detta, då kunnen I ock veta att han är nära och står
för dörren."

"På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför
dörren."

Detta skriftställe står EFTER tecknen och att han kommer med dunder och
brak. Så jag tycker mig se en väldigt knepig tolkning av det skriftstället. Vi
kommer att veta att Jesus återkomst är NÄRA när vi ser tecknen, svårare
än så är det inte.

Sen till 2 tim kapitel tre... Var står det att Jesus regerar i Himelen från 1914?

Läs matt 24:23-27 så förstår du varför jag ser att vi lever nära slutet och
sambandet med Jehovas Vittnen..."

Kan du ge mig några skriftställen som stödjer att Jesus skall komma att regera
i himlen 1914? Vill gärna läsa dem...

Jag har hittills svarat på alla dina frågor. Ovan finns frågor som jag ställde åt dig och du svarade som följer...: "vad spelar det för roll vad jag anser i frågan"? Tror jag använder samma svar på dina frågor. Eller tänkte du kanske ändra ditt svar??
2008-06-01, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Vad jag läst på hjälpkällan och om man jämför med vad du säger om t ex avfällingar så finns det naturligtvis mer extrem inställning än den du har. Bara det faktum att du är här visar det. Ett riktig hardcore Jv skulle aldrig befatta sig med flashback.

Vad har jag haft för åsikt om avfällingar/uteslutna menar du??
Nej det är säkert så att många andra JV inte skulle vara på FB...förutom två till som vi alla här känner till ...
Vad exakt är ett riktigt "hardcore JV"?
2008-06-01, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Veckans bilbelstudium sporrar oss verkligen till förträffliga gärningar bröder och systrar:
Från paragraf 10:
Ajjabajja.. utbilda dig inte då fylls ditt sinne med den här världens skadliga propaganda.. det är slöseri med ungdomsåren mina vänner.

Det är ju då så att när man nu är övertygad om att slutet är nära och att denna värld inte ska fortsätta existera, så anses utbildning av högre slag vara en aning...bortkastat?...
Att utbilda sig så man kan få ett arbete är däremot inte en dum ide.
Detta handlar om att fortsätta när man egentligen inte "behöver" det för sitt uppehälle. Men som i annat väljer man själv hur man vill göra.
För ett gäng år sen var det fler som inte ens gick gymnasiet mot för vad det är idag då det numera krävs för att man ska få jobb. Om man inte vill städa.
2008-06-01, 02:27
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:

Postar frågan igen och hoppas på ett svar från dig?

1917 års översättning
Svenska Folkbibeln
Bibeln 2000

Fick en massa respons på alla andra inlägg utan detta och nu igen, missade
du det?

"Tecknen på slutet har inget att göra med att Jesus regerar i himlen.
Har du läst hela kapitlet?

Matt 24:33 "Likaså vet ni också, när ni ser allt detta, att han är nära vid dörrarna."

Olika översättningar:
"När ni ser allt detta vet ni på samma sätt att han är nära och står vid
dörren."

"Likaså, när I sen allt detta, då kunnen I ock veta att han är nära och står
för dörren."

"På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför
dörren."

Detta skriftställe står EFTER tecknen och att han kommer med dunder och
brak. Så jag tycker mig se en väldigt knepig tolkning av det skriftstället. Vi
kommer att veta att Jesus återkomst är NÄRA när vi ser tecknen, svårare
än så är det inte.

Sen till 2 tim kapitel tre... Var står det att Jesus regerar i Himelen från 1914?

Läs matt 24:23-27 så förstår du varför jag ser att vi lever nära slutet och
sambandet med Jehovas Vittnen..."

Kan du ge mig några skriftställen som stödjer att Jesus skall komma att regera
i himlen 1914? Vill gärna läsa dem...
Jag hänger inte med, det känns som du är något på spåren. Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det är ju då så att när man nu är övertygad om att slutet är nära och att denna värld inte ska fortsätta existera, så anses utbildning av högre slag vara en aning...bortkastat?...
Att utbilda sig så man kan få ett arbete är däremot inte en dum ide.
Detta handlar om att fortsätta när man egentligen inte "behöver" det för sitt uppehälle. Men som i annat väljer man själv hur man vill göra.
För ett gäng år sen var det fler som inte ens gick gymnasiet mot för vad det är idag då det numera krävs för att man ska få jobb. Om man inte vill städa.
Japp den rekommendationen har de haft sedan 50-talet vill jag minnas.
2008-06-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad har jag haft för åsikt om avfällingar/uteslutna menar du??
Nej det är säkert så att många andra JV inte skulle vara på FB...förutom två till som vi alla här känner till ...
Vad exakt är ett riktigt "hardcore JV"?

Ibland tror jag du är riktigt korkad. Hardcore kallas troende som verkligen följer ledningens direktiv till punkt och pricka. Du är ju inte den typen eftersom du smurfar på denna typ av sidor och verkar ha en mer lättsam inställning till din tro.
2008-06-01, 18:17
Medlem
Citat:
Nej jag har inte sanningen, Gud har den...

Jag är bara en liten människa på jorden.... Jag vet inte varför det skulle vara
rätt av mig att tala om för alla andra att JAG har Guds sanning, eller att han
har utvalt mig till att bli en av hans tjänare. Jag är så långt ifrån att tro något
sådant om min tro att jag kan inte påstå att jag har Guds sanning. Han är så
mycket större än så för mig...

Den stora frågan är "Vad är Sanningen?"? Jag personligen tror att Jesus ÄR sanningen! =) Jesus sade "Jag är vägen, sanningen och livet" Om du har tagit emot Jesus som din Herre i ditt liv så har du sanningen! Om du tror på Jesus - att han är vägen - så kommer du till Gud vår fader. Om du tror på Jesus och har tagit emot Jesus som din Herre så ger han dig Helig ande som ger dig evigt liv om du än dör! Så Guds sanning är Jesus eftersom Jesus är sanningen och den enda vägen till Gud vår fader!

Du får ursäkta om jag hoppar in i erat samtal, men jag ville endast säga detta, eftersom du inte verkade veta vad sanningen var! =) Har du Jesus som din herre, då har du sanningen, och sanningen skall göra oss fria!
2008-06-01, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Den stora frågan är "Vad är Sanningen?"? Jag personligen tror att Jesus ÄR sanningen! =) Jesus sade "Jag är vägen, sanningen och livet" Om du har tagit emot Jesus som din Herre i ditt liv så har du sanningen! Om du tror på Jesus - att han är vägen - så kommer du till Gud vår fader. Om du tror på Jesus och har tagit emot Jesus som din Herre så ger han dig Helig ande som ger dig evigt liv om du än dör! Så Guds sanning är Jesus eftersom Jesus är sanningen och den enda vägen till Gud vår fader!

Du får ursäkta om jag hoppar in i erat samtal, men jag ville endast säga detta, eftersom du inte verkade veta vad sanningen var! =) Har du Jesus som din herre, då har du sanningen, och sanningen skall göra oss fria!

Så är det..

Om Jesus Kristus verkligen visade oss vägen.. då har han även visat oss sanningen..

Ja.. inte bara det.. men själva livet..

En sanning som uttrycktes i hans våldsamma död på korset.. inte i Nya Världens manipulation av Skriften..
2008-06-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Så är det..

Om Jesus Kristus verkligen visade oss vägen.. då har han även visat oss sanningen..

Ja.. inte bara det.. men själva livet..

En sanning som uttrycktes i hans våldsamma död på korset.. inte i Nya Världens manipulation av Skriften..

Mjoo det är sant! Jag tror att lärljungarna den dagen började förstå vad Jesus hade menat med - Vägen sanningen och livet!

Om Jesus uppstog från dem döda så har Gud genom Jesu uppståndelse övervunnit döden. När Jesus sedan sade detta till lärljungarna "Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden" då förstog dem antagligen att även dem skulle uppstå till evigt liv, eftersom de visste att de hade sanningen och livet genom den enda vägen - Jesus Kristus - som leder oss till vårat himmelska hem och till Gud vår faders varma kärleksfulla famn! =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in