Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Alltså ibland känns det som om du vill ha en annan åsikt om det jag förklarar bara för att.
Som du kanske förstod så radades världsväldena upp en efter en med början med Nebukadnessar.
När man slutligen kom ner till fötterna så kom stenen in i bilden. Det var mot fötterna stenen for. Var i tidsrymden var vi då? Vilken period av samhälle med styren var vi då?? Det var "I DESSA KUNGARS DAGAR" riket skulle upprättas. I fötternas dagar. De andra hade redan varit men blir krossade i bemärkelsen att Guds rike tar över allt som är och som varit. Där kan du se, om du förstår vad fötterna är, när Guds rike blir upprättat.
Nu borde jag varit tydlig nog. Annars så har vi helt enkelt olika förklaringar till det och det spelar inte mig ngn roll. Har ingen lust att diskutera detta vidare.
Det är bara en känsla Lviticus, jag försöker förstå detta, men är mer ifrågasättande
nu.. Men det är för att jag inte vill riskera att ägna mig åt falsk tillbedjan...
"rycktes en sten loss, utan att någon hand rörde vid den, och träffade statyns
fötter av järn och lera och krossade dem.
Då krossades alltsammans, järn,
lera, koppar, silver och guld."
och
tydningen av drömmen (som torde vara närmare realistmen):
"du såg ju att en sten rycktes loss från berget, utan att någon hand rörde vid
den, och krossade
järn, koppar, lera, silver och guld." Här nämns det inte
i någon ordning... Jag förstår inte tolkningen? Snälla förklara... När han tyder
drömmen nämner han rikena i ordning, en efter en...
Stenen krossade alltså alla dessa andra rikena... Guld och silver och
koppar
som hade makt över hela jorden...
Förstår inte, är inte Nebukadnessars rike redan krossat? Eller upprättades
riket 1914, för att sen krossa Nebukadnessar och alla gamla riken från gamla
testamentet?
Jag får det inte att gå ihop... Är jag blind... Eller kan du förklara bättre?
Jag läser hela kapitel nu för att få en bättre förståelse... För hela sammanhanget.
Man kan inte bara plocka ur verser hur som helst för att försvara det man tror
på.. Bibeln torde ju vara en helhet? Om det jag lilla jag har förstått är det hela
budskapet i bibeln som är viktig...
Finns det inte några som helst stöd i Bibeln av år 607? Eftersom du inte
svarade på den frågan...