Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-30, 00:43
  #1
Medlem
Caps_Locks avatar
Jag får väl bli den första

Märke: Ettan
Typ: Lös
Förvaring: Kylskåp under nätterna

För mig håller en snus mellan 1-3 timmar, beroende hur jag bakar den. Om jag vet att jag t ex ska åka buss väldigt länge eller dyl. så bakar jag snusen till en hård rund boll, denna håller sig under läppen ett bra tag utan att börja rinna och jävlas. Nackdelen med detta är att smaken dröjer, och jag blir lite "kladdig" på läppen efter ett tag.

Om jag däremot lägger in snuset som det är, utan att baka, då håller det sig som mest ca 1 timme. Detta är "favoritprillan" för mig då man känner mest av smaken, och snusen formas efter läppen så att den fortfarande kan hållas naturligt fuktig, utan att bli "kladdig".
Citera
2007-03-30, 07:10
  #2
Medlem
Raxs avatar
Märke: General
Typ: Portion
Förvaring: Byxfickan

Jag brukar sällan ha snusen inne längre än 1 timme, fast efter-frukost-snusen och efter-middag-snusen brukar sitta inne längre..
Citera
2007-03-30, 07:35
  #3
Medlem
µTorrents avatar
Märke: GrovSnus
Typ: Lös
Förvaring: Oftast i fickan under dagtid, kylskåp nattetid.

Bakar oftast stora fina prillor och verkligen trycker upp dom i käften. Prillorna är som godast precis efter jag tagit ut dosan ur kylen, älskar när man får den där fina känslan av ngt kallt under läppen på morgonkvisten. Morgonsnusen kan jag sitta inne med i säkert 3 timmar. Annars är det vanligtvis 1-2 timmar på en snus.
Citera
2007-03-30, 17:54
  #4
Medlem
pettson2s avatar
Märke: General
Typ: Portion
Förvaring: Oftast i fickan

Runt en timma om man tar en singel. Men om man dubblar så blir det dock en lite kortare tid typ 40 min. På morgonen och på kvällen kan dom så klart ligga kvar en bra stund extra.
Citera
2007-03-30, 18:38
  #5
Medlem
nat0ns avatar
Märke: rapé
Typ: Portion
Förvaring: Oftast i röven

håller väl en timme på sin höjd
Citera
2007-03-30, 18:43
  #6
Medlem
Sir.Ps avatar
Själv snusar jag general portion. Spottar ut vart 30 min och lägger nästan alltid in en ny direkt efter. Spottar ofta ut snusen omedvetet. Jobbigt, eftersom det går åt en jävla massa.
Citera
2007-03-30, 23:53
  #7
Medlem
garb0s avatar
Märke: Gbg rapé (såklart)
Typ: White Portion
Förvaring: I byxfickan eller kylskåp när jag är hemma.

har snusen oftast i cirka 1h ibland lite längre
Citera
2007-03-31, 00:03
  #8
Medlem
Tyngastes avatar
Märke: General
Typ: Portion
Förvaring: Anus
ca 45 minuter sen ere direkt in med en ny
Citera
2007-03-31, 00:08
  #9
Medlem
Neyshs avatar
Märke: General
Typ: White portion
Förvaring: Byxfickan eller vid fönstret där det är lite kallare.

Har den inne mellan 10 - 60min.

Brukar alltid komma på att äta efter jag tagit en snus så då åker den ut

Kan ju iofs använda samma snus igen - Men tammefan man slösar med att ta en färsk ur dosan. Det känns finare.
Citera
2007-03-31, 00:58
  #10
Medlem
Märke: Olika men mest Grovsnus.
Typ: Portion
Förvaring: jackfickan där blir den inte äckligt varm.

den brukar hålla ca 1h 30min. När jag har Lös däremot som blir sällan nu efter pris höjningen så håller dom ca 1h
Citera
2007-03-31, 01:29
  #11
Medlem
Suomis avatar
Grov lös, tills den börjar rinna runt i käften alltför mycket och gör det omöjligt att kommunicera med folk.
Citera
2007-03-31, 01:53
  #12
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Grov lös, tills den börjar rinna runt i käften alltför mycket och gör det omöjligt att kommunicera med folk.

Bland folk blir det portion, ettan.
Hemma kan det vara trevligt att ta en lös och låta den slaska runt i käften då det inte finns behov av att kommunicera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback