2010-06-22, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Fan vad bra den är ja! Finns extremt få filmer som ens kan mäta sig i coolhet med T2, den enda jag kommer på just nu är Desperado.

Menar du allvar?
Citera
2010-06-22, 16:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
+1

själv tycker jag att effekterna än idag håller mycket hög klass! Vilket är helt sjukt med tanke på att den är så gammal. T2 var ju verkligen banbrytande inom CGI.. Har sagt det förr och säger det igen... Cameron vet vad han sysslar med.

Fasen.. blir lite sugen nu.. kanske blir till att dra igång projjen ikväll!

Fast att jämföra en film som T2 med dagens Avatar är ju inte ens i närheten av varandra, filmmässigt så ligger ju T2 så långt före att det är svårt att beskriva

Edit: Och nu när du säger det har jag fan inte sett T2 på någon större än min 42", ska nog också starta projektorn ikväll efter fotbollen!
Citera
2010-06-22, 16:19
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Fast att jämföra en film som T2 med dagens Avatar är ju inte ens i närheten av varandra, filmmässigt så ligger ju T2 så långt före att det är svårt att beskriva

Edit: Och nu när du säger det har jag fan inte sett T2 på någon större än min 42", ska nog också starta projektorn ikväll efter fotbollen!

Kan hålla med, men tycker även att Avatar för tekniken framåt och att det var en mycket snygg film.

OffT: Ja, UT med Frankrike nu så att det stänker om det!
Citera
2010-06-23, 01:14
Medlem
reinvests avatar
Ja, James Cameron har gjort två av världens bästa filmer. Terminator 2 och Aliens.

Terminator 2 har en perfekt kombination av action och djup. Underbar domedagskänsla.
Citera
2010-06-23, 01:21
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Ja, James Cameron har gjort två av världens bästa filmer. Terminator 2 och Aliens.

Terminator 2 har en perfekt kombination av action och djup. Underbar domedagskänsla.
Terminator 1 och Titanic är också jävligt bra
Citera
2010-06-23, 10:07
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Terminator 1 och Titanic är också jävligt bra
Och Avatar och The Abyss.
Citera
2010-06-23, 13:35
Medlem
cerns avatar
Gillade The Terminator bättre än T2 fast det är jävligt lika där.. Båda filmerna är ruskigt bra tycker jag och bör ses i rad.

Terminator themet från första rullen är ju helt klart bäst(får lite gåshud):
http://www.youtube.com/watch?v=68I3j...eature=related
Citera
2010-06-23, 21:23
Medlem
BillTheButchers avatar
Som många har sagt så tycker även jag att första är bättre. Arnlod är perfekt som badguy.
Citera
2010-06-24, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Menar du allvar?

Varför frågar du det?
Citera
2010-07-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InGodsHands
T2 är riktigt bra faktiskt. Mycket bättre än både ettan och tvåan.
Men som actionfilm så är Dödligt vapen mycket bättre, tycker jag. En av mina abosluta favoritfilmer!

Hur kan en film vara bättre än sig själv? iom Den är bra men den kan ju fortfarnade inte vara bättre än sig själv
Citera
2010-07-04, 14:45
Medlem
Cobra, Soldier och death proof. helt klart bättre actionfilmer än t2.

Edit: Escape from New York måste klart med också. Blev mycket Kurt Russell nu men han är en sjukt underskattad actionskådis.
Senast redigerad av InUtero 2010-07-04 kl. 14:48.
Citera
2010-07-04, 22:04
Medlem
LuckyLazys avatar
Håller med om att det T2 är världens bästa actionfilmer. troligtviss också en av världens bästa uppföljare, tillsammans med aliens

Men det är en sak som är lite synd med filmen och det är att man klippt bort väldigt bra scener.
Senast redigerad av LuckyLazy 2010-07-04 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in