2007-03-29, 00:06
Medlem
Fittfittas avatar
Tänkte lite och kom fram till att Terminator 2 mycket väl kan vara världens bästa actionfilm. Är en speciell känsla i den filmen. Vad säger ni?
Citera
2007-03-29, 00:09
Medlem
flamebait
Citera
2007-03-29, 00:11
Medlem
Vissa kan faktiskt tolka den som en sci-fi, men enligt mig spelar det ingen roll, eftersom den faktiskt passar in lika bra på båda. Dock vet jag inte om det är den bästa.

Jag har inga konkreta exempel just nu på vilken film som skulle vara bättre. Kommer nog upp senare.
Citera
2007-03-29, 00:18
Bannlyst
dessa

Dödligt vapen 1, Die hard 1, Braveheart
Citera
2007-03-29, 00:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Dödligt vapen 1, Die hard 1, Braveheart

Har du sett Braveheart på senare tid? Sämre skit få man fan leta efter. Förstår verkligen inte varför folk tycker att den är spec bra. Borde vara en av världens mest överskattade filmer ihop med indiependens day.
Citera
2007-03-29, 00:29
Medlem
Sir Dwains avatar
Förvisso älskar jag Braveheart (men actionfilm?, kanske), men jag håller med om att T2 är den bästa actionfilmen som har gjorts. Vad skulle egentligen kunna vara bättre? Die Hard i all ära och Mad Max eller Raiders of the lost Ark för den delen, men Terminator 2 har allt.
Citera
2007-03-29, 00:39
Medlem
torkelmannens avatar
Håller med. Den enda actionfilmen som kan mäta sig med Terminator 2 är Aliens.
Citera
2007-03-29, 00:39
Medlem
tjaboooos avatar
kan hålla med om att T2 är rätt bra, dom lyckades få rätt bra stämning i filmen, nåt som väldigt få filmer har.
det är inte bara action skjutadöda utan är en hel del känslor med och då inte bara ilska och hat utan mer djupare känslor vilket ger filmen ett större djup och griper tag i en mer kraftfullt.
sen är filmen rätt så välgjord också, inte så mycke konstigheter eller misstag.

Braveheart är väl inte så tokig, gillar dialekten dom har i filmen.
Citera
2007-03-29, 12:04
Medlem
T2 är riktigt bra faktiskt. Mycket bättre än både ettan och tvåan.
Men som actionfilm så är Dödligt vapen mycket bättre, tycker jag. En av mina abosluta favoritfilmer!
Citera
2007-03-29, 12:07
Medlem
Chribils avatar
Jag håller med att T2 är en jävligt bra action rulle, men man har inte sett den om man inte sett directors cut. Den versionen ger faktist filmen mer rättvisa.
Men bästa actionrulle? Hmm ja kanske? Men det är väll lite bolt att komma att säga så kanske eftersom det finns ett par hundra andra bra action rullar (grovt uppskattat :P )
Citera
2007-03-29, 12:13
Medlem
Zaxxons avatar
Inte min bästa actionrulle, men klart bra. Synd att Edward Furlong (som unge John) är så förbannat störig och skrikig.
Citera
2007-03-29, 12:18
Medlem
Capones avatar
Jag tycker ettan är bättre. Kanske inte just ur action-hänseende men som film totalt sett. Mycket kallare, hårdare, mer spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in