Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Problemet som jag ser det är att de utger sig för att vara nåt de inte är..
Så duktig jag är, jag är vegeterian... Men att de äter fisk säger de inget om.. det kommer bara fram när man "kommer på dem"

Känns skenheligt... Varför säger man inte istället att man äter inte nöt o fläsk.. rätt o slätt.. nä man drar hellre en ljugarhistoria om att vara en vegeterian.. hehe, nu blev jag lite uppstressad
ps.. mjölk mm.. det är vegan ju.. inte vegeterian.
Jovisst, skenheligt, det håller jag absolut med om. Men jag tycker att köttisarna kan ta och stoppa huvudet under vattnet och se hur det känns att drunkna, är väl ungefär samma sak som fiskarna går igenom också :P
Jag menar bara att bara för att man är vegetarian är man inte något helgon som orkar bry sig om precis allt och alla heela tiden, och ska inte få massa skit för att man åtminstone bryr sig om någonting. Som "jaha du bryr dig om djuren men du köper barntillverkade kläder på H&M?" Ja. Men det är inte mer illa för att man är vegetarian och gör det, än om man vore köttätare och gjorde det. Men drar iallafall ett litet strå till stacken.
ps.. ett vanligt missförstånd där, men det är faktiskt så att vegetarian och vegan är samma sak. Menar man att man dricker mjölk t.ex är man en så kallad laktovegetarian, ägg = ovovegetarien osv.
Men visst, rent allmänt brukar folk dela in vegetarian/vegan så helt fel har du inte.