• 1
  • 2
2007-03-25, 20:37
Medlem
Jag har aldrig förstått grejjen med att gå på Café eller ens ta ett fika där.
OM vi säger nu att man skulle gå på Café, då är det ju bara aptitretare man käkar där.
Mycket bättre att bege sig till ett riktigt matställe, even better, en buffé resturang, då får man mycket mer käk för pengarna... och guess what... man kan fortfarande snacka medans man käkar(!)
För att inte tala om att det är hyfsat dyrt.
Snacka orkar man knappast göra på ett Café med en massa andra folk som sitter å tjattrar.
Det känns så uppgjort på något sätt att vara på ett Café, not my style...

Är man hungrig äter man:
"Riktig" mat hemma
BK
McDonkan
Pizza
Kanske t.o.m. en schysst resturang

Vad Sverige behöver istället för en massa störiga Cafén är fler snabbmatskedjor.
Se bara på USA när man åker längs med motorvägarna hur många kedjor dom har... sjuuuukligt många.
"VÄLKOMMEN TILL SVERIGE!"

EDIT: Ser gärna att tjejerna kommenterar detta med Caféer.
Citera
2007-03-25, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vad Sverige behöver istället för en massa störiga Cafén är fler snabbmatskedjor.

Ja, för Starbucks eller Subway är ju inte amerikanska uppfinningar?
Citera
2007-03-25, 20:47
Medlem
Ultraviolences avatar
Blivit medtvingad att gå på Cafe, det ska tydligen vara mysigt. Naj, då myser jag hellre hemma med en öl i handen.
Citera
2007-03-25, 20:51
Medlem
Café är en tjejgrej, inget att ödsla tid på för heterosexuella män.
Citera
2007-03-25, 20:56
Medlem
Blodulvs avatar
Citat:
då får man mycket mer käk för pengarna
För att inte tala om att det är hyfsat dyrt.

Alla kanske inte prioriterar att få så mycket mat som möjligt/spenderad krona.

För övrigt är inte jag heller något stort fan av caféer och fenomenet "att fika", vilket tycks innebära att man köper en latte och sitter med den i flera timmar.

Att slinka in för att ta något att äta/dricka kan vara trevligt ibland, men fan inte varje dag och fan inte flera timmar i sträck som tidigare beskrivits.
Citera
2007-03-25, 21:02
Medlem
Knudsons avatar
Cafébesök kan vara riktigt trevligt. Koppla av med en kopp kaffe och bara snacka skit. Dock gillar jag inte sånna där "trendcaféer" där innefolket samlas.
Citera
2007-03-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Café är en tjejgrej, inget att ödsla tid på för heterosexuella män.
Det håller jag helt med om, men tänk dig att du ska träffa en tjej.
Då blir det ofta "Men vi kan ju ta en fika" - Tjejen.

FYFAN tänker jag direkt. Hade varit mer spännande om hon hade sagt "Ska vi åka Go-Cart, köra en paintball runda" men nee, dom kör alltid förslaget om Café.

Bränn ner alla Caféer.
Citera
2007-03-25, 21:03
Medlem
silverblues avatar
Springa på cafe är en tjej grej ja. Det skulle finnas riktiga herrklubbar för oss män där man kunde sjunka ner i skön fotölj med en cognac i ena handen och en handrullad kubanare i den andra.
Citera
2007-03-25, 21:10
Medlem
Köses avatar
Det finns sådana klubbar...

Till ämnet! Cafébesök är trevligt, blir väl några i veckan. Att sitta med kompisarna och snacka skit över några kaffe i flera timmar är ju jätteroligt! Och att ta med dejt till café är bra, funkar det inte går man så fort man druckit sin kaffe, är det trevligt finns alltid alternativet att gå vidare till middag/ett glas vin!
Citera
2007-03-25, 21:45
Bannlyst
Citat:
Bränn ner alla Caféer.

Det låter mer som att du har blivit fetdissad och jävligt dumpad på ett café nyligen?

Å andra sidan kanske du jagar på fel ställe? Gocarttjejerna häckar sällan på stadens uteställen, utan kanske mer på den lokala donkan, macken och bowlinghallen.
Citera
2007-03-25, 22:18
Bannlyst
Café är fint. Trevligt. Men i sverige är de flesta cafén ganska tråkiga. Trista. Jag går inte till ett café för att bli mätt. Jag pratar. Dricker kaffe. Pratar lite till. Tar en bulle. Men (tyvärr) så är många instänga i sverige. Pratar inte om känslor. Ska vara matcho i sina träningsoveroller och med sin sverige keps. Inget fel med det, men försök att iaf gå på några caféer, ni kanske skapar några nya kontakter.
Citera
2007-03-25, 22:22
Medlem
brianmolkos avatar
kanske är trevligt att ta en tjej dit ja + ett annat ställe efteråt
men det andra stället får inte existera
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto