2007-03-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Det låter mer som att du har blivit fetdissad och jävligt dumpad på ett café nyligen?
Nej, har ingen dålig erfarenhet av Caféer, gillar dom bara inte.
Citera
2007-03-25, 23:08
Medlem
decadishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Café är fint. Trevligt. Men i sverige är de flesta cafén ganska tråkiga. Trista. Jag går inte till ett café för att bli mätt. Jag pratar. Dricker kaffe. Pratar lite till. Tar en bulle. Men (tyvärr) så är många instänga i sverige. Pratar inte om känslor. Ska vara matcho i sina träningsoveroller och med sin sverige keps. Inget fel med det, men försök att iaf gå på några caféer, ni kanske skapar några nya kontakter.

"matcho i sina träningsoveroller och med sin sverige keps" Vart i h-vete bor du någonstans då? Vem har träningsoverall och sverigekeps?

Café är som sagt en tendens till homosexualitet. Inte en miljö där man som svensk man, helt enkelt inte bör trivas. Gör man det, skall man ta sig en funderare varför.

Dock är det ett bra ställe, att ta en snack med en fräsch brud.
Citera
2007-03-25, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av decadish
"matcho i sina träningsoveroller och med sin sverige keps" Vart i h-vete bor du någonstans då? Vem har träningsoverall och sverigekeps?

Café är som sagt en tendens till homosexualitet. Inte en miljö där man som svensk man, helt enkelt inte bör trivas. Gör man det, skall man ta sig en funderare varför.

Dock är det ett bra ställe, att ta en snack med en fräsch brud.

Jag var ganska generaliserande. Men, jag håller inte med dig om att det är en tendes till homosexualitet, med dagens hysteri kring bögar så förstår jag att du inte slussas i det facket. Men, man kan fortfarande prata med en kille (eller tjej) om saker. Politik, känslor osv. Och varför ska man sätta bögar i ett fack. Att bögar går på cafén, pratar fjolligt osv är faktiskt ganska betryggande. Men samtidigt farligt.
Citera
2007-03-25, 23:15
Medlem
decadishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Jag var ganska generaliserande. Men, jag håller inte med dig om att det är en tendes till homosexualitet, med dagens hysteri kring bögar så förstår jag att du inte slussas i det facket. Men, man kan fortfarande prata med en kille (eller tjej) om saker. Politik, känslor osv. Och varför ska man sätta bögar i ett fack. Att bögar går på cafén, pratar fjolligt osv är faktiskt ganska betryggande. Men samtidigt farligt.

Jag säger bara, Batistini
Citera
2007-03-25, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av decadish
Jag säger bara, Batistini

Ursäkta?

Du får gärna utveckla.
Citera
2007-03-25, 23:33
Medlem
sc0ttys avatar
Ett café är ett ställe där man dricker kaffe och eventuellt käkar nån slags sötsak eller macka.
Det finns inte så mycket i dessa aktiviteter som antyder att man vill ta den i tvåan, som det så fint heter.
Det finns inte heller något krav på att man måste dröja kvar i timtal, även om det faktiskt ofta är mer lockande att dricka kaffe hela dagarna än att göra något vettigt.
Citera
2007-03-26, 00:06
Medlem
Motvilligs avatar
Caféer fungerar utmärkt som tillfälliga mötesplatser ute på stan. Bra för möten med såväl kunder som leverantörer som potentiella nya anställda. Blir lite mer avslappnad miljö (vilket är bra ibland) och det är enkelt (har en kund/klient vars säkerhetsavdelning har dille så allt måste förbokas, registreras, besökare fotograferas osv - jag och min kontakt där ses istället på caféet utanför deras lokaler). Jag ser det lite som att man hyr en bit vardagsrum eller möteslokal och "överpriset" på kaffe osv är hyran.
Citera
2007-03-26, 23:50
Medlem
Portas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Café är en tjejgrej, inget att ödsla tid på för heterosexuella män.
Då har du aldrig varit på ett "taxifik", det finns olika typer av cafèer.

Porta
Citera
2007-03-27, 00:50
Medlem
Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
:

Är man hungrig äter man:
"Riktig" mat hemma
BK
McDonkan
Pizza
Kanske t.o.m. en schysst resturang

Vad Sverige behöver istället för en massa störiga Cafén är fler snabbmatskedjor.
Se bara på USA när man åker längs med motorvägarna hur många kedjor dom har... sjuuuukligt många.
"VÄLKOMMEN TILL SVERIGE!"

EDIT: Ser gärna att tjejerna kommenterar detta med Caféer.
Jag tycker knappast vi behöver mer snabbmatställen snarare fler ställen med RIKTIG mat, till ett lägre pris.
Citera
2007-03-27, 12:09
Medlem
TrhYs avatar
Sen är det väl en viss skillnad med att sladda in med 740:n i den lokala byhålans fik och ett normalt urbant café.

Fika tillsammans med Agda,74 och hennes vänninor och möjligtvis med ett par av hålans byfånar och där dammsugare står för det exotiska på menyn, det skulle jag också tycka vara mindre kul.
Citera
2007-03-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
EDIT: Ser gärna att tjejerna kommenterar detta med Caféer.
Jag går aldrig på Café om jag inte blir dittvingad av Lattebrudar(TM) eller på dejt.
Finns aldrig något vettigt att äta och så dricker jag varken kaffe eller Te.
Som Ultraviolence sa , jag myser hellre med en öl.
Citera
2007-03-27, 12:53
Medlem
Riddarens avatar
Caféer är i allmänhet den största ripoffen man kan bli utsatt för! Extrema överpriser för att få lite "mat" tillredd av en inkompetent bimbo som antagligen inte klarat gymnasiet.

Nej tacka vet jag en hederlig restaurang där man både kan få god mat och bra dricka! Jag skiter fullständigt i om jag får punga ut det fyrdubbla, det viktigaste är att man blir nöjd!

Visst kan det vara nice att plocka en snabb dubbel espresso ibland, men hur många gör det?

Jämför:

Biff Rydberg vs. torra parma-mozzarellamackor
En kall öl/Gott vin vs. Pissljummen latte
Sköna människor vs. finniga småflickor och schlagerbögar
Utbildade kockar vs. Sopor som drömmer om att bli frisörer
Mätt vs. Hungrig

Behöver man vila upp sig efter en heldag på stan finns inte café på kartan. Jag känner mig mer stressad när jag går därifrån än när jag kom dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in