2023-10-20, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Högmod är när man håller sig själv för mer än andra.
När man kallar sig Guds tjänare och påstår sig vara fylld med en bättre ande än andra.

Kort sagt så är alla religiösa högmodiga hela tiden.

Men inte bara dom. Ateister är minst lika styvnackade.

Men...hur vet du det, har du prata med alla dom?

Jag föstår att du tror att det är så, att du tycker att det är så, men vad en människa tror och tycker är oftast väldigt långt ifrån sanningen.

Så har du BEVISAT för dig själv att så är fallet?
Citera
2023-10-20, 19:04
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men...hur vet du det, har du prata med alla dom?

Jag föstår att du tror att det är så, att du tycker att det är så, men vad en människa tror och tycker är oftast väldigt långt ifrån sanningen.

Så har du BEVISAT för dig själv att så är fallet?
Det är vad jag tycker själv och jag tror att Bibeln menar att religösa är högmodiga.
Citera
2023-10-20, 19:29
Avslutad
Citat:
Det är vad jag tycker själv och jag tror att Bibeln menar att religösa är högmodiga.

Jag tolkar bibeln så att människor är mänskliga, med allt det de innnebär, och att det är accepterat att vara det. Kom som du är. Trasig, dum ihuvet, elak, tjuvaktiv, falsk, spelar ingen roll, kom till jesus ändå. Det är min tolkning och min övertygelse.

Se, du tror och tycker en sak, och jag tror och tycker en annan, och båda är vi lika säkra på att vi har rätt.
Citera
2023-10-20, 19:49
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Jag tolkar bibeln så att människor är mänskliga, med allt det de innnebär, och att det är accepterat att vara det. Kom som du är. Trasig, dum ihuvet, elak, tjuvaktiv, falsk, spelar ingen roll, kom till jesus ändå. Det är min tolkning och min övertygelse.

Se, du tror och tycker en sak, och jag tror och tycker en annan, och båda är vi lika säkra på att vi har rätt.
Du har nog rätt där. Jag håller med helt och hållet. Kom som du är.
Vackert.
😀👍
Enda sättet för en människa att vara ödmjuk är att erkänna vilken högmodig dåre hon är.
Citera
2023-10-20, 21:40
Avslutad
Citat:
Du har nog rätt där. Jag håller med helt och hållet. Kom som du är.
Vackert.
😀👍
Enda sättet för en människa att vara ödmjuk är att erkänna vilken högmodig dåre hon är.
Haha ja det är sant 😃
Citera
2023-10-21, 17:55
Medlem
Citat:
jag tror att deras Allah är samma som bibelns satan.
Läs hur bibeln beskriver satan, som en smord kerub, täckt med ädla stenar och med täckande vingar etc.
Kolla så hur Mohammed beskriver ängeln som gav honom koranen . . .
Citera
2023-10-21, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Läs hur bibeln beskriver satan, som en smord kerub, täckt med ädla stenar och med täckande vingar etc.
Kolla så hur Mohammed beskriver ängeln som gav honom koranen . . .

Jag har läs tillräckligt nu, jag brydde mig into om att länka mer bevis, men jag ska kolla det du skrev.

Jag är HELT övertygad om att Mohammed är samma som Bibelns satan. Det är omöjligt att tolka på något annat sätt, och det är också omöjligt att tolka koranen på annat sätt än att Jesus är messias. Helt otroligt.

man blir så förd bakom ljuset av vänstern och islam.

De bästa lögnarna..... som det står...
Citera
2023-10-23, 19:33
Medlem
Islams förnekelse till Jesus lagar.

Islams förnekelse till Jesus lagar gör i själva verket islam till ett religion som ej kan hålla ihop i sin grundläggande ideologi.

Islams muslimer ofta säger: "vi tror och älskar Jesus mer än vad kristna gör"

Just där är ett av dem felen som gör islams regelverk ogiltigt.

Då med Jesus ankomst har det grundats nya lagar att följa och dessa lagar förblir människans Guds grundlagar tills den nya "messias".

Hur och varför?

Jesus lagar är grundad i kärlek, att älska dina nära och icke nära lika.

Genom Jesus lag och Jesus lära kommer vi fram till att alla andra lagar förblir ogiltiga då dessa är dem nya lagar för människan.

Islams grunden är att leva i Moses lagar och göra till Moses lagar ett livstil, ett uråldrad livstil som Jesus har då visat med handlingar hur vi idag ska leva och inte öga för ett öga.

Just i detta så förblir islam ett misstolkning och icke giltigt då en av dem viktigaste profet hoppas över och ignoreras.

Med tanken på att Mohammed profeten trodde på Jesus och dem tio budorden så gör detta Mohammed automatisk till en Kristen följare.

Nu med om jesus dog eller inte är idag inte relevant, då det viktigaste av "tro", vem som har rätt eller fel, det spelar ingen roll.

Det som spelar roll att vi gör rätt för oss i god syfte med goda gärningar vilket oftast en stor del av religiösa glömmer bort, såsom judar, Kristna och muslimer.

Dem kallas för hycklare och dem gillar att diskutera om vem som har rätt eller vem som fel.

Presentera gärna motsägelsefulla fakta utan kopiera och klistra in massa meningslösa stycken från er urgammla bok.
Senast redigerad av hiphopper08 2023-10-23 kl. 19:43.
Citera
2023-10-23, 19:59
Medlem
StudiumValors avatar
jesus har inga lagar men däremot principer som kärleksbudet och den gyllene regeln.
islam förnekr inte dessa principer utan det står på flera ställen att det finns en stor samsyn; den gyllene regeln betonas t ex även i haditherna.
Citera
2023-10-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
jesus har inga lagar men däremot principer som kärleksbudet och den gyllene regeln.
islam förnekr inte dessa principer utan det står på flera ställen att det finns en stor samsyn; den gyllene regeln betonas t ex även i haditherna.

Jesus har absolut lämnat sina lagar, och dessa lagar kan kallas absolut för principer för dem som saknar naturliga principer och behöver en bok för att tyda detta till dem.
Citera
2023-10-23, 20:29
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Jesus har absolut lämnat sina lagar, och dessa lagar kan kallas absolut för principer för dem som saknar naturliga principer och behöver en bok för att tyda detta till dem.
Kan du erbjuda en endaste källa om dessa lagar stiftade av Jeus?

Tack på förhand.
Citera
2023-10-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Vi behöver ingen skriven lag. Gud sa att han skulle lägga sin lag i vårt inre.

Nej, detta är det förbund jag skall sluta med Israel när tiden är inne, säger Herren: Jag skall lägga min lag i deras bröst och skriva den i deras hjärtan. Jag skall vara deras Gud och de skall vara mitt folk. De skall inte längre behöva undervisa varandra och säga: »Lär känna Herren«, ty de skall alla känna mig, från den minste till den störste, säger Herren. Jer 31

Moses lag (bokstaven) läser man sig till. Guds lag skriver Gud i våra hjärtan.

Men nu har vi blivit fria från lagen, sedan vi dött bort från det som höll oss bundna, och kan tjäna på ett nytt sätt, med vår ande, och inte på det gamla, efter bokstaven. Rom 7:6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in