Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Ok, nu är jag verkligen ingen rörmokare eller vattenexpert på något sätt, men here goes... Unket, säger du. Jag tänker på stillastående vatten. Har du provat att tömma den manuellt, om det går?
Det andra som slår mig är ju då mikroorganismer. Alger och annat skit. Jag skulle väl provat samma sak där, tömma manuellt, eventuellt spola och skrubba ur.
Man borde väl kunna hälla i kokande vatten från en gryta? Maskinen kör ju ändå i 90 grader iallafall, så det borde väl inte göra något?
Men efter ännu en stunds fundering så undrar jag hur du torkar tvätten? Jag har själv märkt att min Dressmanmorgonrock luktar väldigt unket när jag har torktumlat den, dock inte när den hängt i torkrummet. Är det något plagg du har som har samma egenskap kanske ?
Låt oss veta hur det går.
Hmm... tömma manuellt kanske kan vara problemet. Måste kolla upp hur man gör det först, så man inte försöker vända på hela åbäket.

Borde väl stå i manualen om inte annars.
Sedan så torktumlar jag kläderna också och låter de hänga lite efter det. Om jag väljer att tvätta i husets tvättstuga så hänger jag in kläderna i torkskåpet och vrider på, men då har jag som sagt inte problemet med lukten. Jag får väl helt enkelt köra uteslutningsmetoden för att se vad det kan vara. Återkommer efter nästa tvätt.