• 1
  • 2
2007-03-21, 14:12
Medlem
Mourns avatar
Tja, min morsas pojkvän har blockat WoW på min dator, när jag försöker logga in så står det bara "Connecting" han har även blockat sidor som innehåller ordet "World of Warcraft" t.ex. wow-europe. Jag undrar hur man kan unblocka dessa sakerna eftersom snart så är jag tvungen till att hämta kniven, mitt beroende tar över!
Citera
2007-03-21, 14:15
Medlem
Stiffmeisters avatar
Det är antagligen för ditt eget bästa han gjort det. Om du är hårt beroende kanske det är bättre du går ut och leker i friska luften lite istället.

Annars kan du ju kolla inställningar på brandväggen.
Citera
2007-03-21, 14:52
Medlem
Ta en reset på routern, snabb och enkel lösning. ^^
Sedan kanske den måste konfigureras på nytt om ni har särskillda ISP inställningar, men det borde du nog klara av.

Rekommendation: Manualen för routern.
Citera
2007-03-22, 11:43
Medlem
elgcrews avatar
....

Finns flera sätt han kan ha blockat wow på, jag skulle tro att han gjort nåt med brandväggen. Hur är erat nätverk uppbyggt, har ni en router som också fungerar som brandvägg? Har han tillgång till datorn du använder, är du administratör? Har ni någon slags brandvägg på datorn?

Om du skriver lite mer info kanske nån kan hjälpa dig.
Du måste ju ge igen på nåt liknande sätt, använd filtret till att blocka saker han brukar kolla på på nätet så kanske han ser hur det känns. Byt lösenordet också om du kommer åt något sånt.

mvh
/elgCrew
Citera
2007-03-22, 12:10
Medlem
sparv3ns avatar
Det jag skulle ha gjort är att resetta routern, kolla andra eventuella brandväggar. Om det då funkar, så skulle jag fucka upp hans dator allt vad jag kunde. Hacka sönder hårddisken, skita på moderkortet osv. osv.
Citera
2007-03-22, 12:19
Medlem
Hkarns avatar
Man kan alltid ta och göra upp dessa bråk i PM så vi slipper spamet.

Du kan alltid försöka att komma in i routern med default pass, funkar inte detta så finns det en reset knapp på routern och om detta inte funkar så kan du lägga av med WoW/prata med han och be han öppna portarna.
Citera
2007-03-22, 13:01
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Öppna Host filen som ligger i C:\Windows\System32\Drivers\etc där finns det en fil som har filändelsen .host . Öppna den med "Anteckningar" och klistra in vad som står där.

Är inte så high tech på detta. Och jo jag tycker också jag ska bestämma själv, dom tycker annorlunda.

Jag gick in där och det stod bla.

Citat:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

Nedanför det stod, 135.0.0.1 och sedan Local Host, what's next?

Edit: Jag var redo för såna här svar, vissa är vettiga medans andra är helt idiotiska, var också redo att ni skulle ifrågasätta min ålder. Blir 19 detta året och som sagt, jag är ingen höjdare på datorer, hur kommer man in på routern?
Citera
2007-03-22, 14:13
Medlem
Mourns avatar
Jag har snackat med dom, enklast hade väl varit om något datageni skrivit en förklaring till hur jag unblockar, vet inte om vTrill vet hur man gör men är tacksam för svar som leder någonstans.
Citera
2007-03-22, 14:20
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Jag har snackat med dom, enklast hade väl varit om något datageni skrivit en förklaring till hur jag unblockar, vet inte om vTrill vet hur man gör men är tacksam för svar som leder någonstans.

Vad var anlednigen till att han hade blockat då? Och varför ville han inte ta bort den?
Citera
2007-03-22, 14:26
Medlem
Mourns avatar
För han tycker jag spela för mycket. Spelar spelet mest för att hålla mig undan drogerna och det kan inte jag ta upp med han, eller?
Citera
2007-03-22, 15:12
Medlem
Fialisans avatar
Beror på vad du har för router. Och om han har lösenordsskyddat.

Har du netgear, skriv 192.168.0.1 i Internet Explorer, kommer du till login så är default admin // 1234

Är det ett linksys testa med admin // "blank", alltså linksys har inget lösenord som default.

Funkar inte dessa så har han antagligen bytt lösenord på routern.
Då kan du vända och vrida på den lite och försöka hitta ett hål som är stort nog att stoppa in en penna i. Så resetar du routern.

Lycka till. Gejma inte för hårt
Citera
2007-03-22, 15:13
Medlem
slippys avatar
WoW körs över port 3724, är den blockerad i routern kommer du inte kunna spela. Vad du måste göra är att ta dig in i routern och unblocka den porten men eftersom gubben tydligen vet hur man blockerar en port och har vett att söka fram vilken port som ska blockeras har han garanterat satt ett nytt adminlösen på routern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in