2007-03-22, 15:52
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
WoW körs över port 3724, är den blockerad i routern kommer du inte kunna spela. Vad du måste göra är att ta dig in i routern och unblocka den porten men eftersom gubben tydligen vet hur man blockerar en port och har vett att söka fram vilken port som ska blockeras har han garanterat satt ett nytt adminlösen på routern.

Och då finns det inget jag kan göra?

Förövrigt så laddar han ner porr utan att morsan vet om det, ska nog fan pressa gubbjävlen...
Citera
2007-03-22, 15:54
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn

Förövrigt så laddar han ner porr utan att morsan vet om det, ska nog fan pressa gubbjävlen...

Men läste du inte vad jag skrev? Du kan reseta routern...
Citera
2007-03-22, 15:58
Medlem
Mourns avatar
Ah såg inte, testar det såfort morsan är ute och röker eller något.
Tack så mycket, när det blev strömavbrott här en gång så gick det att spela efteråt, kan det ha något med det att göra?
Citera
2007-03-22, 15:58
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Mitt råd Reseta routhern, byt pass. blocka hans dator, så får vi se om han tycker det är kul =)
I annat fall kan du alltid hacka routhern med en yxa i frustration ^^

Hahaha hur bytar jag password?
Citera
2007-03-22, 16:06
Medlem
MacGyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Men läste du inte vad jag skrev? Du kan reseta routern...

Precis alla routers har en reset knapp, kan vara ett litet hål ungefär lika stort som ett knappnålshuvud. Ofta står det reset, init eller dylikt brevid. Din router har ju inte tusentals knappar direkt, så allt för svårt att hitta kan det inte vara...

Citat:
Hahaha hur bytar jag password?

När du har tryckt på reset, skriv in 192.168.1.1 eller 192.168.0.1(olika beroende på märke) i din webläsare så kommer du till routerns gränssnitt. Logga in med standard password(redan nämt i tråden). Sen får du klicka dig fram, finns säkert nån knapp som heter change password eller dylikt.

Att byta lösenord kommer ju i och för sig inte att vålla honom nämdvärda problem, bara att starta om routern igen ju.

Citat:
när det blev strömavbrott här en gång så gick det att spela efteråt, kan det ha något med det att göra?

Låter konstigt, routerns inställningar ska inte kunna försvinna bara för att man stänger av strömmen till den.
Citera
2007-03-22, 16:12
Medlem
slippys avatar
Citat:

Finns en knapp på routern som nollställer den. När du gjort det kollar du vilken IP adress du har som gateway genom att skriva ipconfig från kommandotolken.

När du gjort det måste du surfa in på gatewayen via IE. Skriva in standarslösenordet som finns i manualen(eller googla fram det)

Nu är du inne i routern och kan ställa in lösenord och allt annat.
Citera
2007-03-22, 16:14
Medlem
Mourns avatar
Sådär, resettat routern nu, det var en Zyxel eller nånting sånt, Internet försvann och kom igen men skiten är fortfarande blockad, har testat alla ip adresser jag fått, den första jag fick funka men skrev in default admin/1234 och det var visst fel, även admin//"blank"...
Citera
2007-03-22, 16:25
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Sådär, resettat routern nu, det var en Zyxel eller nånting sånt, Internet försvann och kom igen men skiten är fortfarande blockad, har testat alla ip adresser jag fått, den första jag fick funka men skrev in default admin/1234 och det var visst fel, även admin//"blank"...

Testa Admin / Password, nästa steg är att surfa in på zyxels hemsida. Det står nog vad standard lösen är där..
Citera
2007-03-22, 16:27
Medlem
Fialisans avatar
Här är en lista:
http://artofhacking.com/etc/passwd-zyxel.htm

Men om det fortfarande inte funkar, och du är säker på att du reseta och inte bara drog ur strömsladden, så ligger nog problemet någon annanstans.
Citera
2007-03-22, 16:32
Medlem
Fialisans avatar
Är det din dator eller är den gemensam?
Är du inloggad på en egen användare i Windows? Finns det en Admin-användare som bara han har tillgång till? Han kan mycket väl ha installerat något program i adminläge...
Citera
2007-03-22, 16:38
Medlem
Mourns avatar
Jag sitter på en egen dator och den står som "Administrator" sen har han själv en bärbar där han är admin och har troligtvis kontroll över routern. Tack för svaren, tyvärr har dem inte hjälpt mig långt, testat det ni skrivit och det står fortfarande fel password. Funkar det inte om jag drar ut hans trådlösa sen resettar? Borde inte den "ställas" om till min dator då eftersom den inte hittar hans?

Edit: På Routern står det "Zyxel 500 Series" och 500 Series finns inte med på listan du länka Fialisan.
Citera
2007-03-22, 16:41
Medlem
Höll du inne resetknappen några sekunder? Jag måste hålla inne min för att han ska nollställa sig.. Så testa det..

Testat lösenordet; admin ?
Användarnamn Admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in