2007-03-20, 00:11
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Du borde ha något mer om varför man ska använda det tycker jag.. Det du skrivit nu ger ju ingen direkt anledning till varför man bör ladda hem och prova det.

Eller så gör du det istället för att gnälla
Eller använder du inte Quicksilver, att kunna göra nästan allting med några snabba tryck på tangentbordet trodde ju jag var förklaring nog.
Citera
2007-03-20, 05:09
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Bra grej!

En annan sak som skulle vara bra att ha med är ju att man kan köra windows på de nya macarna genom bootcamp eller parallels.
Citera
2007-03-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Det är det inte alls, bara om man köper en ny Mac då det ingår i iLife-sviten.. Köper man iLife separat eller uppgraderar går det lös på 795:-.
Okej. Nåja, är ju trots allt inte Mac användare.
Citera
2007-03-20, 16:35
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad är nackdelarna med OS X jämfört med Windows?
Den stora nackdelen är kompabiliteten med program. Utbudet av program till OS X är inte lika stort som det till Windows samt att det är svåra att få tag på program på olaglig väg. Som exempel kan jag ta att .exe filer inte går att öppna i OS X. Men programutbudet är bra och det blir bättre hela tiden. Alla de stora programmen finns till OS X samt att det finns en hel del gratisprogram att få tag. Jag upplever inga problem alls. Men det ska tilläggas att jag heller aldrig spelar några spel.
Visst kan man köra sina Windows-program i OS X.
Det finns flera lösningar att välja mellan:
http://www.parallels.com/en/products/desktop/
http://www.vmware.com/whatsnew/macsignupform.html

Angående spel så är det på gång.
Kolla den på den här interna betan från VMWare.
http://www.engadget.com/2007/02/10/v...ation-in-os-x/

Även Parallels arbetar på DirectX-stöd.
Ska bli spännande att se vem som erbjuder det först.
Citera
2007-03-20, 16:40
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliverer
Visst kan man köra sina Windows-program i OS X.
Det finns flera lösningar att välja mellan:
http://www.parallels.com/en/products/desktop/
http://www.vmware.com/whatsnew/macsignupform.html

Angående spel så är det på gång.
Kolla den på den här interna betan från VMWare.
http://www.engadget.com/2007/02/10/v...ation-in-os-x/

Även Parallels arbetar på DirectX-stöd.
Ska bli spännande att se vem som erbjuder det först.
Kul att du nämner det, ska nämligen skriva lite om Parallells i FAQ:n ska bara skriva klart frågorna. Ska även lägga till lite info om Bootcamp.
Citera
2007-03-21, 05:20
Bannlyst
transmission och xtorrent är ju dessvärre bannade från dom flesta etablerade trackers på grund av att dom inte är helt färdigutvecklade och därav skickar felaktig info tillbaka till trackern. det här resulterar i att man blir bannad om man har en jävla otur.

rekommenderar därför det jävligt tunga (tyvärr) programmet azureus.
Citera
2007-03-22, 15:36
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewie
transmission och xtorrent är ju dessvärre bannade från dom flesta etablerade trackers på grund av att dom inte är helt färdigutvecklade och därav skickar felaktig info tillbaka till trackern. det här resulterar i att man blir bannad om man har en jävla otur.

rekommenderar därför det jävligt tunga (tyvärr) programmet azureus.
Ok, hade ingen aning om det. Transmission är ju en oerhört slimmad klient.
Citera
2007-03-22, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Eller så gör du det istället för att gnälla
Eller använder du inte Quicksilver, att kunna göra nästan allting med några snabba tryck på tangentbordet trodde ju jag var förklaring nog.

haha Nä men du skriver ju så fint så jag låter dig göra det

Jag har faktiskt använt quicksilver, fast har inte installerat på min nya dator.. saknat det ibland men jag är lat så jag har inte orkat göra det ännu ^^
Använde aldrig det till fyllo heller.
Citera
2007-03-23, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Ok, hade ingen aning om det. Transmission är ju en oerhört slimmad klient.

Ja precis, det är det som är tråkigt. Azuerus tar sjukt mycket kraft och Transmission tar ingenting.

Talar av egen erfarenhet då jag för inte så längesedan fick mitt TorrentLeech konto spärrat pga. 'fusk'.
Dom sa att jag hade använt med av någon form av Ratio Booster men i själva verket var det Transmission som var helt cp och skickade fel info. till deras Tracker.
Citera
2007-04-01, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drewie
Ja precis, det är det som är tråkigt. Azuerus tar sjukt mycket kraft och Transmission tar ingenting.

Talar av egen erfarenhet då jag för inte så längesedan fick mitt TorrentLeech konto spärrat pga. 'fusk'.
Dom sa att jag hade använt med av någon form av Ratio Booster men i själva verket var det Transmission som var helt cp och skickade fel info. till deras Tracker.

Men torrentleech crew:et är dumma i huvudet Dom stängde av en kille för att han skickade ett mail med konstruktivkritik till dom

Men bra sidor, som tex torrentbytes varnar användare att transmission kan skicka fel data, men att det är upp till varje användare om dom vill använda det programmet iaf.
Citera
2007-04-10, 16:27
Medlem
skinner5000s avatar
FAQn är uppdaterad. Mer punkter kommer jag att skriva dit eftersom.
Citera
2007-04-16, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Men torrentleech crew:et är dumma i huvudet Dom stängde av en kille för att han skickade ett mail med konstruktivkritik till dom

Men bra sidor, som tex torrentbytes varnar användare att transmission kan skicka fel data, men att det är upp till varje användare om dom vill använda det programmet iaf.

Ja dom är dumma i huvudet. Jag blev själv bannad där för att Transmission skickade fel data, dom gav med sig till slut och öppnade mitt account igen efter ett tag så helt omöjliga är dom inte. Sjukt storhetsvansinne på dom där lirarna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in