2007-03-20, 17:50
Medlem
erikbes avatar
Jamie skulle sälja sin morsa om köpare fanns
Citera
2007-03-20, 18:16
Medlem
Balkongståarns avatar
Han är som den där hudsalvan de gjorde reklam för för några år sen, fet och dryg. Fast laxgrejen är god. Jag gör nåt liknande, fast på gravad lax. Fet gravad lax.
Citera
2007-03-20, 23:40
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Japp.. Den finns, har sett den bland annat på Duka och Åhléns.
Jag var ner på Duka idag. Visst hade dom den. Det var Jaimes eget märke dessutom. Funderade på att köpa den till jag kollade priset: 279 spänn. Kanske en kul köksleksak men i slutändan så har jag mormors marmormortel som gör precis samma sak, med stil dessutom
Citera
2007-03-21, 00:39
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag var ner på Duka idag. Visst hade dom den. Det var Jaimes eget märke dessutom. Funderade på att köpa den till jag kollade priset: 279 spänn. Kanske en kul köksleksak men i slutändan så har jag mormors marmormortel som gör precis samma sak, med stil dessutom

ja inte behöver man punga ut nästan 300 spänn för en shaker för kryddor då en vanlig mortel duger fint.. Själv har jag en mortel av märket "Jamie Oliver" (jag har varit lite kär i honom)
Citera
2007-03-21, 01:42
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jamie skulle sälja sin morsa om köpare fanns

Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Han är som den där hudsalvan de gjorde reklam för för några år sen, fet och dryg. Fast laxgrejen är god. Jag gör nåt liknande, fast på gravad lax. Fet gravad lax.

Sköna kommentarer om världens mest oförargliga kille...
Citera
2007-03-21, 01:49
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Shit vad dyrt. Jag har en (fick den i present) den är faktiskt jättebra. En sak som är bättre än mortel är att du kan ha vätskor och skaka ihop på med kryddorna. Men men inte för det priset kanske.

Jag har någon av hans kokböcker men jag vet inte vad det är jag hittar aldrig något jag vill laga från den.
Citera
2007-03-21, 02:16
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Shit vad dyrt. Jag har en (fick den i present) den är faktiskt jättebra. En sak som är bättre än mortel är att du kan ha vätskor och skaka ihop på med kryddorna. Men men inte för det priset kanske.

Jag har någon av hans kokböcker men jag vet inte vad det är jag hittar aldrig något jag vill laga från den.
Jag har ofta vätskor i min mortel. Det bästa sättet att få ut allt från krossade örter är att slå på olja. Jag stöter även citron och lime ibland.
När det Jaimes kokböcker så har jag också ett par men samma här, har aldrig lagat nått från dom.
Citera
2007-03-21, 02:35
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
När det Jaimes kokböcker så har jag också ett par men samma här, har aldrig lagat nått från dom.

En stor miss!

"Spaghetti med sardeller, torkad chili och Pangritata" och "Fantastisk knaperstekt kyckling" är mina favoriter för tillfället.

"Ugnsbakad skårad filé av Havsaborre fylld med örter. Tillagad på svamppotatis med Salsa Verde" är också ett hett tips.
Citera
2007-03-21, 12:58
Bannlyst
Boken Jamie Olivers Italien är helt suverän. Rekommenderas.

Missade tyvärr programmet men..lax och potatissallad? Blä
Citera
2007-03-21, 23:22
Medlem
irrblosss avatar
Efter att bara sett ett avsnitt tycker jag att det här är den bästa serien Jamie Oliver någonsin producerat. Gillar verkligen den lantiga miljön, de enkla rätterna ja tom själva filmningen, klippningen och grafiken. Känns mysigt, rustikt och genuint på något vis. Kyckligen han lagade såg dessutom sjukt god ut.
Citera
2007-03-22, 18:42
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
....ja tom själva filmningen, klippningen och grafiken.

Nu när jag tänker på det, så var det jävulskt jobbigt att titta på förut, kameran åkte hit och dit, jobbiga klipp och skit. Man blev sjösjuk av att titta på det.
Citera
2007-03-23, 07:46
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Nu när jag tänker på det, så var det jävulskt jobbigt att titta på förut, kameran åkte hit och dit, jobbiga klipp och skit. Man blev sjösjuk av att titta på det.

Sjösjuk är ordet för dagen, men det stämmer ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in