• 3
  • 4
2023-03-25, 17:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
I veckans (eller r det dagens?) Quick & Easy Food lagar han en "sallad" med kokta grna bnor och stekt, inlagd paprika (stor chili). Han vljer att krydda salladen med salt och peppar. Han verkar ha tappat det helt. Varfr ska han alltid koka och steka grnsakerna? Och varfr ter de konserverade grnsaker? Har det med andra vrldskriget att gra?

Ja, jag skrev i en gammal trd. Get over it.
Ja du, det r en bra frga och att sallader r ofta en eller flera tillagade ingredienser i TV.
Misstnker det har med att gra det ser och lter lite trkigt och gra en vanlig kall sallad.
Dock r dessa goda, gjort mnga varianter sjlv genom ren, en del mot varma, en del ljumna och en del kalla men med ett eller par tillagade saker.
Den inlagda paprikan brukar vara rostad, s den tillfr en massa smak som r svrt och f annars, man kan ju rosta den med, men programmet gr ut p snabbhet, och rosta en paprika gr inte s snabbt.

Sg ntt avsnitt idag, men vad var det fr konserver?
Fr just quick & easy handlar om fart och det ska g snabbt gra klart rtten, och personligen ser jag inte ned p konserver, ser dom som ett komplement ofta.
Och som folk brukar g i taket fr och det r konserverade champinjoner, men tycker de passar till vissa saker mycket bttre n frska.

Tycker mnga av hans program r bra och r fr den lgre nivn och hemmakockar och grna till de som inte vet s mycket om mat, men nd r goda och ven tilltalar en annan som kan laga mat bra.

Ett minus dock, det r lite fr ofta som det r ingredienser som r svra hitta hr och speciellt i dessa snabba och 15min rtter, 5 ingrediens rtter.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in