2007-03-19, 22:48
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Jag kan inte säga emot dig men jag anser tråden innehåller avsevärt mycket mer än busringningar.

Ja, vi har en hel del misstänkta brott mot PUL också
Citera
2007-03-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Så du tar dig rätten att bestämma att det inte är trams? Vem tycker du ska bestämma?
Allting ska tillåtas. Sådan är yttrandefriheten. Finns ingen anledning att censurera "trams". Det FB egentligen vill uppnå med sin "yttrandefrihet" är att olika personer som har svårt att föra fram sina åsikter i det vardagliga livet här ska få ställa dem, de ska även kunna få sina frågor besvarade utan att någon censurerar frågorna för om någon censurerade frågorna skulle även debatten bli censurerad . Det fungerar dock inte eftersom man har valt att kalla det "Flashback är forumet med yttrandefrihet". Yttrandefrihet är väl ändå att vem som helst ska kunna yttra sin åsikt, oavsett hur dumt formulerad den är osv?
Citera
2007-03-19, 22:53
Medlem
Raouls avatar
Är det ok att starta en ny tråd, t ex i skvallerforat? Med förhoppning om att reglerna kommer att efterlevas denna gång?
Citera
2007-03-19, 23:12
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Allting ska tillåtas. Sådan är yttrandefriheten. Finns ingen anledning att censurera "trams". Det FB egentligen vill uppnå med sin "yttrandefrihet" är att olika personer som har svårt att föra fram sina åsikter i det vardagliga livet här ska få ställa dem, de ska även kunna få sina frågor besvarade utan att någon censurerar frågorna för om någon censurerade frågorna skulle även debatten bli censurerad . Det fungerar dock inte eftersom man har valt att kalla det "Flashback är forumet med yttrandefrihet". Yttrandefrihet är väl ändå att vem som helst ska kunna yttra sin åsikt, oavsett hur dumt formulerad den är osv?

Radering/låsning/rensning av tramstrådar främjar yttrandefriheten då den inte dränks av allt skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Är det ok att starta en ny tråd, t ex i skvallerforat? Med förhoppning om att reglerna kommer att efterlevas denna gång?

Nej, Viktor & co är inte offentliga personer så den har inte i skvaller att göra.
Citera
2007-03-19, 23:38
Medlem
Så här borde man kunna göra

Detta är tråden om agent Victor och hans liv och leverne
Trådens definition enligt trådskaparen: Denna tråd kan då och då spåra ut i lite trams och ibland gå OT

Men eftersom trådskaparen definierar tråden på det sättet så kan inte moderatorerna gå in och säga:
Tråd låst på grund av trams och OT
Citera
2007-03-19, 23:43
Medlem
bogarleffes avatar
Finns det någon summering av Victor-tråden? Jag har tydligen missat den helt!
Citera
2007-03-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Finns det någon summering av Victor-tråden? Jag har tydligen missat den helt!
Gå in på "Vad har hänt?" på följande sida:
http://www.welovevictor.tk/
Citera
2007-03-19, 23:51
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Är det synen ni har på tråden där den diskuteras? Att det är en busringningstråd?

Pendeltåg vid spakarna!

Eftersom du skrev ni och syftade på moderatorerna skall jag delge min syn på tråden, som skiljer sig något från exempelvis Heinze`s åsikter.

Victortråden är för mig så mycket mer än bara "trams" och "tjuvringningar". Tråden har viktiga budskap, de kanske inte står i klartext sida upp och sida ner, men använder man sin logik ser man den tragiska sanningen i vitögat.

En vilsen ung man som är föraktad och bespottad av sin omgivning för att han är annorlunda. En ensam själ som möter det nakna våldet av de som inte förstår bättre och tycker att den som är annorlunda skall bemötas med sparkar och slag istället för nyfikenhet och förståelse. Vart tog empatin mot våra medmänniskor vägen?

Mobbing är grym företeelse som förekommer över allt i samhället. De flesta väljer att inte bry sig när man ser det. Det är bäst att hålla sig undan, det är bekvämast så. Man sopar det under mattan, det har ju inte drabbat en själv, varför bry sig om andra?

Andra reagerar kraftigare, blir förbannade och kan inte kontrollera sig. Vill hjälpa till så gott det går, stötta, finnas där, kanske försöka få ett slut på eländet. Tyvärr är det då lätt att det går lite över styr, vilket kanske hänt hänt i vissa delar av tråden.

Har då tråden bara inneburit "trams", elände och kanske tveksamheter angående lagen om PUL? Jag påstår att så inte är fallet.

I tråden har bland annat sajten www.apberget.se och deras något tveksamma likgiltighet mot mobbing lyfts fram. Och varför tillät apberget att en avstängd användares gästok fortfarande var öppen så att mobbingen kunde fortsätta mot en person som inte kan försvara sig på platsen?

Förhoppningsvis är den gästboken stängd nu. Isåfall har tråden iallafall inneburit en bra sak.

Man skall också komma ihåg att de gästböcker som ämnet har diskuterats i en efter en har blivit nerstängda. Uppenbarligen behövs det en modererad tråd för att saken skall kunna ventileras på ett vettigt sätt.

Är då tråden bortom räddning? Jag tror faktiskt inte det. Nu har tråden varit låst ett par dygn och den "övertändning" som fanns hos en del har förhoppningsvis lagt sig. Det blir vad man gör det till. Min åsikt är att tråden förtjänar att låsas upp. Den innehåller så mycket mer än bara "trams", "busringningar","chattande" och PUL.

Det gäller bara att vidga sina vyer och lyfta blicken bortom horisonten för att se det.
Citera
2007-03-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Text av Pendeltåg
Mycket bra skrivet av Pendeltåg. Du verkar vara en vettig person
Citera
2007-03-20, 00:01
Bannlyst
Citat:
Det gäller bara att vidga sina vyer och lyfta blicken bortom horisonten för att se det.
Efter regn kommer solsken
Citera
2007-03-20, 00:02
Medlem
LadyTieras avatar
Jag tänker inte ta outlaw debatten härute, men när jag vet något så vet ni det också.
Citera
2007-03-20, 00:33
Bannlyst
Citat:
bra text
Vi har samma syn på tråden, bra skrivet. Jag hade använt flera av dina argument om det blivit diskussion här i tråden, skönt att veta (ana..) att den talan förs där det avgörs.

Låter er ta hand om fallet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in