2007-03-18, 22:16
Bannlyst
Någon info? Kommer den öppnas? Är det yttre påtryckningar som håller den stängd?

Ifrågasätter inte att den är låst men lite info vore intressant, även www.welovevictor.tk är stängd..

Någon som vet om victor är ok?
Citera
2007-03-18, 22:52
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Någon info? Kommer den öppnas? Är det yttre påtryckningar som håller den stängd?

Ifrågasätter inte att den är låst men lite info vore intressant, även www.welovevictor.tk är stängd..

Någon som vet om victor är ok?

Fick följande svar på varför www.welovevictor.tk är stängd:

Citat:
Hej på dig FB:are

Jag undrar det själv, tråkigt att jag var tvungen att göra det. Saken är den att, den senaste gästboken ligger på min server. Welovevictor.tk har tidigare haft TVÅ ANDRA gästböcker som båda har blivit nerstängda p.g.a legala skäl (kan jag tänka mig....... hot etc). Och killen som driver hemsidan och fått lagring på min server la nu har lagt gästboken direkt på min server och jag tror det finns skäl för mig att också stänga ner den. Om andra gästböcker gör det ligger det nog skäl bakom det. Därför valde jag att göra detsamma. Får jag höra vad lagen säger kan den öppnas upp igen.

Jag personligen vill inte hamna i trubbel för hot som försigår.

Mvh

Varför tråden är låst är kanske bäst att någon av moderatorerna i det aktuella forumet svarar på.

Hur det är med Victor har jag tyvärr ingen aning om.
Citera
2007-03-18, 22:54
Bannlyst
Vad är Victortråden? Jag har inte varit tillräckligt länge för att veta det
Citera
2007-03-18, 22:55
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deodato
Vad är Victortråden? Jag har inte varit tillräckligt länge för att veta det

http://www.flashback.org/showthread.php?t=455543
Citera
2007-03-18, 23:02
Bannlyst
Gästboken på sidan ballade ju ur ordentligt mot slutet, har full förståelse att ingen vill ha ansvaret för den.

Jag följde Victortråden precis när den stängde och det fanns inga direkta regelbrott just då som motiverade trådstängning även om stämningen piskades upp. Trådslukerskan skrev att den skulle vara stängd minst till igår kväll men det kommer det alltid vara, minst igår kväll alltså. Lite nyfiken om det kan vara yttre påverkan typ raggarna eller apberget som sett till att tråden låsts..

Tråden engagerade så det känns lite visset att allt försvann.
Citera
2007-03-18, 23:03
Medlem
LadyTieras avatar
Vi diskuterar trådens ev fortlevnad.

när jag vet något mer återkommer jag.

och nej ingen yttre påverkan har förekommit
Citera
2007-03-19, 16:22
Medlem
LadyTieras avatar
Diskussion pågår fortf, det kan inte heller komma som en överaskning för deltagarna att vi tog till denna åtgärd då de felsta fått upprepade tillsägeler, det har varit ett flertal moderatorinlägg i tråden och ett massivt antal raderade inlägg.

Vi återkommer.
Citera
2007-03-19, 16:28
Medlem
Herr_Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Diskussion pågår fortf, det kan inte heller komma som en överaskning för deltagarna att vi tog till denna åtgärd då de felsta fått upprepade tillsägeler, det har varit ett flertal moderatorinlägg i tråden och ett massivt antal raderade inlägg.

Vi återkommer.

Okej, tack för info
Citera
2007-03-19, 16:39
Medlem
Jag tycker man ska låta tråden vara kvar eftersom det nu inte finns något annat ställe att samtala om dessa individer(**** m.fl) som polisanmäler gästbocker och gör allt för att tysta ner folk. De vill helt enkelt tysta ner allting som har hänt. Admin har valt att inte låsa mongotråden eftersom det skulle vara att vika sig för Alf Lundin och FUB. Att vika sig för FUB skulle innebära en nedtystning av de personer som vill skratta åt mongos eftersom de då inte har någon annan plats att skratta på . Och att låta Viktor tråden fortsätta vara låst skulle också vara att vika sig för dessa personer eftersom man då följer deras plan mot en nedtystning. För de har ingen plats att samtala på . Om man däremot skulle öppna tråden så skulle det vara en rak höger i ansiktet på dessa personer.

Jag kan dock hålla med om att man kan låsa tråden efter att denna karusell är över eftersom den då inte används som en sista punkt för yttrandefrihet.
Citera
2007-03-19, 16:42
Medlem
LadyTieras avatar
Detta handlar inte om att vika sig eller förneka folk yttrandefrihet, tråden har fått fler chanser än de flesta andra och så även användarna i den.

Men som sagt, tråden diskuteras och argument både för och emot tas upp och den får en rättvis prövning.

stand by.
Citera
2007-03-19, 16:43
Medlem
Citat:
Detta handlar inte om att vika sig eller förneka folk yttrandefrihet, tråden har fått fler chanser än de flesta andra och så även användarna i den.
Visserligen men i det här fallet bör man göra ett undantag (eftersom man har gjort ett undantag med mongo tråden som egentligen skulle ha rykt för KFK).
Citera
2007-03-19, 17:57
Bannlyst
Citat:

Men som sagt, tråden diskuteras och argument både för och emot tas upp och den får en rättvis prövning.

stand by.
Jag har förståelse för ert resonemang men det kommer lite sent. Under trådens tidiga liv fanns flera tillfällen den borde/kunnat ha låsts, nu är det för sent för en vettig låsning. Man får inte glömma vad tråden betytt för agenten och att hans stöd plötsligt försvunnit, att tråden redan påverkan negativt har vi redan sett. I ett av agentens sista inlägg uttrycker han även att han inte vill att tråden låses. Tråden hade kunnat låsas så gott som när som helst ändå valde ni lördags när alla var relativt överrens, dessutom borde en hel del nyaktiverade konton passerat tredygnsregeln så de kan komma till tals.

Gissar tråden är ett dilemma för er mods men den är samtidigt en unik tråd som riktar ögonen mot fb, som betraktare är det svårt att se varför den är stängd. Men får den en rättvis prövning lär den komma igen, men det är nog just nu huvudpersonen är i behov av tråden som stöd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in