2007-03-19, 19:26
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Jag har förståelse för ert resonemang men det kommer lite sent. Under trådens tidiga liv fanns flera tillfällen den borde/kunnat ha låsts, nu är det för sent för en vettig låsning. Man får inte glömma vad tråden betytt för agenten och att hans stöd plötsligt försvunnit, att tråden redan påverkan negativt har vi redan sett. I ett av agentens sista inlägg uttrycker han även att han inte vill att tråden låses. Tråden hade kunnat låsas så gott som när som helst ändå valde ni lördags när alla var relativt överrens, dessutom borde en hel del nyaktiverade konton passerat tredygnsregeln så de kan komma till tals.

I början låg den på ett forum där det inte fanns några moderatorer online/tillgängliga just då därav bytet till Övrigt. Hade inte det bytet skett hade den åkt i papperskorgen pga allt trams som huserade där.

Ska jag vara helt ärlig så struntar jag fullständigt vad "agenten" anser om att den är låst eller inte låst samt vilket stöd den har varit för honom. Vill han ha stöd får han ringa Bris.

Jag och Tiera har gjort ett antal inlägg där vi varnat vad som kommer att hända om det inte blir skärpning. Jag hade ärligt talat hoppats att min låsning jag gjorde skulle vara den sista.

Jag har gjort admin uppmärksam på ärendet och hoppas på ett snabbt svar.

Citat:
Gissar tråden är ett dilemma för er mods men den är samtidigt en unik tråd som riktar ögonen mot fb, som betraktare är det svårt att se varför den är stängd. Men får den en rättvis prövning lär den komma igen, men det är nog just nu huvudpersonen är i behov av tråden som stöd.

Tråden är inte särskilt unik, jag jämför den med tråden där folk letar upp fula folk från Lunarstorm eller Mongotråden. Dvs ett tillhåll för en massa tramsare som gillar att ältra sig i andras öden och häckla folk bakom ett skrivbord. Det enda den tråden drar till sig utifrån är fler användare av samma typ, något vi enligt mig inte behöver ha här.

Beträffande liknelsen med mongotråden så ja, jag hade hoppats att den också hade papperskorgats men nu när vi blev utsatta för en "terroristattack" som någon uttryckte sig så är det givetvis omöjligt att låsa den. Diskussioner om den tråden tar vi dock i rätt tråd.
Citera
2007-03-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Beträffande liknelsen med mongotråden så ja, jag hade hoppats att den också hade papperskorgats men nu när vi blev utsatta för en "terroristattack" som någon uttryckte sig så är det givetvis omöjligt att låsa den. Diskussioner om den tråden tar vi dock i rätt tråd.
Det jag anser är att det är omöjligt att låsa Viktor tråden eftersom den nu är sista utposten för yttrandefriheten (dramatiskt värre) och att det inte finns någon annanstans att diskutera det på.
Citera
2007-03-19, 20:26
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det jag anser är att det är omöjligt att låsa Viktor tråden eftersom den nu är sista utposten för yttrandefriheten (dramatiskt värre) och att det inte finns någon annanstans att diskutera det på.

Att sitta och busringa till fjortisar är inte vad jag definerar som yttrandefrihet.
Citera
2007-03-19, 21:51
Medlem
surkrumps avatar
Nä, nu får ni ta och lyfta arslet ur vagnen och låsa upp tråden

Nån värre form av tungrodd byråkrati kring en tråd har jag aldrig
skådat maken till...
Citera
2007-03-19, 22:34
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkrump
Nä, nu får ni ta och lyfta arslet ur vagnen och låsa upp tråden

Nån värre form av tungrodd byråkrati kring en tråd har jag aldrig
skådat maken till...

Vad i nedanstående citat var det du inte förstod?

Citat:

Jag har gjort admin uppmärksam på ärendet och hoppas på ett snabbt svar.

Citera
2007-03-19, 22:35
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
...

Tråden är inte särskilt unik, jag jämför den med tråden där folk letar upp fula folk från Lunarstorm eller Mongotråden. Dvs ett tillhåll för en massa tramsare som gillar att ältra sig i andras öden och häckla folk bakom ett skrivbord. Det enda den tråden drar till sig utifrån är fler användare av samma typ, något vi enligt mig inte behöver ha här.

...
Eftersom de trådarna är öppna så borde också den här om Viktor vara det i så fall. Blanda inte ihop städtant på forumet med någon som bestämmer vad folk ska få yttra sig om!
Citera
2007-03-19, 22:38
Bannlyst
Citat:
Att sitta och busringa till fjortisar är inte vad jag definerar som yttrandefrihet.
Är det synen ni har på tråden där den diskuteras? Att det är en busringningstråd?
Citera
2007-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Att sitta på ett forum och säga att man har ringt fjortisar, det är yttrandefrihet. Och jag har faktiskt aldrig påstått att det är yttrandefrihet att ringa till någon.
Citera
2007-03-19, 22:41
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Eftersom de trådarna är öppna så borde också den här om Viktor vara det i så fall. Blanda inte ihop städtant på forumet med någon som bestämmer vad folk ska få yttra sig om!

Blanda inte ihop låsningen med personliga åsikter om vad som skrivs i tråden. Den är låst pga det utreds om den ska få vara kvar med tanke på alla regelbrott.

Citat:
Är det synen ni har på tråden där den diskuteras? Att det är en busringningstråd?

Jag talar bara för mig själv och ej för samtliga mods. Var femte inlägg bestod ett tag i "vem ska vi ringa nu" "hur lägger vi upp taktiken för detta samtalen" "vem ska ringa XX" bla bla bla. Trams.

Citat:
Att sitta på ett forum och säga att man har ringt fjortisar, det är yttrandefrihet. Och jag har faktiskt aldrig påstått att det är yttrandefrihet att ringa till någon.

Nej, det är trams.
Citera
2007-03-19, 22:44
Medlem
Citat:
Nej, det är trams.
Så du tar Dig rätten att bestämma att det är trams?

Eller vem tycker du ska bestämma vad som är trams?

Får man inte skriva att man har ringt den och den så är det censur, visserligen censur av trams(vad som nu var trams) men ändå.
Citera
2007-03-19, 22:45
Bannlyst
Citat:

Jag talar bara för mig själv och ej för samtliga mods. Var femte inlägg bestod ett tag i "vem ska vi ringa nu" "hur lägger vi upp taktiken för detta samtalen" "vem ska ringa XX" bla bla bla. Trams.

Jag kan inte säga emot dig men jag anser tråden innehåller avsevärt mycket mer än busringningar.

edit: kan tillägga att jag är kluven gällande trådens vara eller inte vara. Personligen är jag nyfiken på vad som händer V men skulle nog som moderator låta den förbli låst(men inte pga regelbrott)
Citera
2007-03-19, 22:46
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Så du tar Dig rätten att bestämma att det är trams?

Eller vem tycker du ska bestämma vad som är trams?

Så du tar dig rätten att bestämma att det inte är trams? Vem tycker du ska bestämma?

Vi kommer inte så långt i den diskussion va?

Admin är underättad, om han anser att den tråden ska öppnas så öppnas den, annars är den låst. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in