• 1
  • 2
2007-03-17, 01:04
Medlem
Pr3sts avatar
Klättrar fan på väggarna hemma.. Har ångest varenda jävla dag.. tom har en panikattack.. Men svaret jag får från läkaren är:

"-Vi fortsätter med atarax, benso är inget bra allternativ, vi höjer dosen lite på effexor också" (Den hjälper mig ju fan inte mot ångest, bara deppresiva symtom)

Vad ska jag skriva till honom för att han ska fatta att atarax bara hjälper mig mot myggbett?

Är det värt att skriva:

"Jag är så desperat och full av ångest jämt och eftersom jag inte får något som funkar så beställer jag snart hem valium på internt för att lindra ångesten"

Och ja, jag har sökt och läst varenda tråd som finns i ämnet.
Citera
2007-03-17, 01:06
Medlem
Fontanells avatar
Det enda du kan göra är att byta läkare. Han är motståndare till benzo verkar det som... :/
Citera
2007-03-17, 01:10
Medlem
chaoswithins avatar
Byt läkare och var helt ärlig, well inte HELT ärlig (inte säga "jag vill ha benzo!!") men förklara hur du mår och så. Och gå förhelvete inte med på nån jävla kognitiv terapitjosan, fyfan säger jag bara.

Och vad fan du än gör, hota ALDRIG med att handla på internet!
Citera
2007-03-17, 01:43
Medlem
Fontanells avatar
Nä, att hota läkare överhuvudtaget ger motsatt effekt...
Citera
2007-03-17, 02:26
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanell
Nä, att hota läkare överhuvudtaget ger motsatt effekt...

Hur?
Citera
2007-03-17, 02:48
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Hur?
Du kommer med största sannolikhet inte få något starkare än Alvedon 1g utskrivet.
Citera
2007-03-17, 05:04
Medlem
Pr3sts avatar
Ok, då hotar jag inte med det...

Kan jag hota med att byta för att "jag känner att jag inte får den behandlingen som trots allt visats sig hjälpa?

Nån som vet några bra privatläkare i Kalmar???
Citera
2007-03-17, 05:09
Medlem
Fontanells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Ok, då hotar jag inte med det...

Kan jag hota med att byta för att "jag känner att jag inte får den behandlingen som trots allt visats sig hjälpa?

Nån som vet några bra privatläkare i Kalmar???

Tja, kolla telefonkatalogen? Eller surfa in på ditt landstings sida och klicka dig fram?

Testade www.hitta.se och hittade nån privatläkare som heter Karl Anjou.
Citera
2007-03-17, 10:49
Medlem
Hmm. En tanke väcks i mitt sönderrökta huvud. Hade inte de som har fått diverse läkemedel utskrivna kunnat göra en kartläggning över "lämpliga" läkare? Visserligen hade detta kanske fått en motsatt effekt då läkaren kanske misstänker något om det väller in en massa folk i åldern 18-30 som vill ha benzo.

Peace
Citera
2007-03-17, 11:47
Medlem
m96mafrs avatar
Läkare

Ett intag av sömntabletter som slutar med ambulanstransport till akuten kan mycket väl ge recept på benzo. När man får prata med psykdoktorn (standard) nämner man att det var ett självmordsförsök och att man kommer att göra om det igen pga ångest.
Citera
2007-03-17, 12:54
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Ett intag av sömntabletter som slutar med ambulanstransport till akuten kan mycket väl ge recept på benzo. När man får prata med psykdoktorn (standard) nämner man att det var ett självmordsförsök och att man kommer att göra om det igen pga ångest.

Kanske lite omständigt men det låter definitivt som något som skulle funka
Citera
2007-03-17, 13:22
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr

Just sömntabletter är väl knappast det bästa alternativet om man vill ha fler tabletter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in