• 1
  • 2
2007-03-16, 23:58
Bannlyst
Hej Hopp! Finns det några Ueare i Avesta?
Citera
2007-03-17, 01:40
Medlem
rapsoljas avatar
hej

nej men i västerås...inta alls långt i från avesta...
Citera
2007-03-17, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
nej men i västerås...inta alls långt i från avesta...
Har du rätt i
Citera
2007-03-17, 21:22
Medlem
rapsoljas avatar
vet du om det finns några spännande platser kring avesta?
Citera
2007-03-17, 21:56
Medlem
kvaveberusads avatar
Avesta är en guldgruva. Tänk alla industrifastigheter samt nedlaggda gruvor i närområdet
Citera
2007-03-26, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
Avesta är en guldgruva. Tänk alla industrifastigheter samt nedlaggda gruvor i närområdet
finns ju byggnaderna runt dammen, massor att klättra runt på men
se upp så ni inte ramlar i vattnet och sugs ner. de höll på o gräva o fixa
där för nåt år sedan, såg lite kul ut...
Citera
2007-04-02, 14:44
Medlem
Celles avatar
Inne i Elljusspåret i Krylbo gick det tidigare att gå in i en byggnad, där det gick att klättra ner i ett bergrum.
Citera
2007-04-02, 14:44
Medlem
Celles avatar
Inne i Elljusspåret i Krylbo gick det tidigare att gå in i en byggnad, där det gick att komma ner i ett bergrum.
Citera
2007-04-02, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Inne i Elljusspåret i Krylbo gick det tidigare att gå in i en byggnad, där det gick att klättra ner i ett bergrum.
Eller varför inte smyga ombord på ett godståg där
och åka med några stationer? Kanske finns några gamla?

Krylbo tågstation alltså.
Citera
2007-04-13, 10:39
Medlem
Collbasens avatar
Följande episod utspelades för snart 2 år sedan.

Jag gick till mitt jobb som ligger i Koppardalen, Avesta. När jag gick över gräsmattan framför Kopparhallen rasslade det märkligt i gruset framför mig. Och helt plötsligt öppnas en lucka i gruset och två män med pannlampor stiger upp. Jag frågade vad de hade gjort, och de svarade att de hade inspekterat kulverterna under Koppardalen.

Frågade min morfar som jobbat där för ca 30 år sedan, och han bekräftade att det fanns ett stort kulvertsytem under Koppardalen.

Han trodde också, att man byggt en tunnel mellan Koppardalen och nuvarande Jernverket. Men detta var han inte säker på alls. Bara rykten!

Om det är sant så är det en tunnel på dryga 4-5 km under hela Avesta!! Inte troligt!
Citera
2007-04-13, 11:51
Medlem
kvaveberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collbasen
Följande episod utspelades för snart 2 år sedan.

Jag gick till mitt jobb som ligger i Koppardalen, Avesta. När jag gick över gräsmattan framför Kopparhallen rasslade det märkligt i gruset framför mig. Och helt plötsligt öppnas en lucka i gruset och två män med pannlampor stiger upp. Jag frågade vad de hade gjort, och de svarade att de hade inspekterat kulverterna under Koppardalen.

Frågade min morfar som jobbat där för ca 30 år sedan, och han bekräftade att det fanns ett stort kulvertsytem under Koppardalen.

Han trodde också, att man byggt en tunnel mellan Koppardalen och nuvarande Jernverket. Men detta var han inte säker på alls. Bara rykten!

Om det är sant så är det en tunnel på dryga 4-5 km under hela Avesta!! Inte troligt!

det finns en rätt fet tunnel som ingången ligger vid musikskolan! har du varit där?
Citera
2007-04-13, 12:19
Medlem
Collbasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
det finns en rätt fet tunnel som ingången ligger vid musikskolan! har du varit där?

Musikskolan? Ligger den vid Marcusskolan? Jag är fortfarande oskuld när det gäller UE.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in