• 9
  • 10
2013-09-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothatshitdoit
Okey.. tror det fanns något torn där i skogen, flygspaning eller något. Kommer ihåg att det skrevs om det på fb, kan fan inte hitta inläggen eller var det ens stod om det.

Testa googla med men hittar inget heller.

Du kan ha rätt, det kan vara så att varje linje mot station hade luftvärn, då handlar det om 4-6 torn isf. Jag grundar mina gissningar på gamla flygfoton, men de enda LV torn jag minns är de vid bron.
Citera
2013-09-26, 13:39
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardcorephotoman
Kan tipsa om ett gammalt hus tillhörande det gamla "Jernverket" som ligger vid Lillforsen i koppardalen.
Ska snart renoveras, så skynda er!

Om du har nyckel kan du väl låsa upp kanske? Varför ska det renoveras för/till ?
Citera
2014-01-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardcorephotoman
Har letat skit länge efter ingången, hittar den aldrig.. Några tips?
ja det var ett troll nån 2 km gång finns ej
men det finns faktist både en gång å två rum men kan vara svårt å ta sig in där där första lilla dörren igen svetsad

det finns en liten plåt dörr där i vagns boden i gamla kolan vita gårn längs bort vid den oanvända skorsten vid gammla pannrummet! den går in i ett mindre rum sen en tilll dörr in i ett större å en gång brukar hänga där när vi skulle vara ultra hemliga vet ej varför dessa rum å gång finns med är säkert en gamma servis tunnel å rum som blivigt till för just under håll av ledningar rör
Citera
2014-08-30, 20:21
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollizini
Omformarstation är rätt benämning.

Tänkt ge mig iväg och kika om nån bemödat sig med att gjort upp ett hål i ventilationsbyggnaden igen.

Snarare *upplagsplats*, dvs en reservmatningsplats för el till järnvägen.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in