2007-03-16, 14:54
Medlem
Bleeps avatar
Kanske är det jag som börjar bli lite väl gammal... men har inte barnsligheten fått lite väl stort manöverutrymme på FB senaste tiden?

Exempel: Den här tråden. Jag bryr mig inte ett skvatt om huruvida trådskaparen har fyllt 18 eller inte, i mina ögon ligger han på en intellektuell nivå motsvarande en genomsnittlig tolvåring och bör därför kastas ut med hänvisning till att han inte tillför forumet något.

Jag anser alltså att regeln som säger att avstängning kan ske av orsaken att "man inte tillför forumet" något bör kompletteras med en krav på mognad. Folk som tänker som barn tillför kanske Lunarstorm något, jag är iofs osäker på vad, men Flashback tillför de intet.

Mognadskrav alltså, inte bara åldersgräns!
Citera
2007-03-16, 14:58
Medlem
gisss avatar
När det gäller humorforumet tycker jag att nog att man får tåla rätt mycket barnslighet. Vissa har barnslig humor, oavsett hur mogna dom är i övrigt.
Citera
2007-03-16, 15:01
Medlem
jo det stämmer det är lite många ungar dom avslöjar sig på sin dåliga livs erfarenhet och det kan vara lite jobbigt att förklara självklarheter ,,
men å andra sida var skall dom få erfarenheter ifrån kunska är ju en form av erfarenhet och över dom finnju altid hotet att dom blir avslöjade det är ju faktiskt 18 år som gäller men å andra sidan kan det vara svårt att få fram fakta på lunastorm
Citera
2007-03-16, 15:02
Bannlyst
JA men det skulle ju gå emot flashback grundide att börja med. Att alla ska få säga sitt vare sig man är rasist, ekonom, homosexuell och jag tror nog bristande begåvning kan gå inom det med. Men förvisso det försvarar ju inte ren och skär omognad men att plocka bort dom låter lite väll extremt. Kanske de som upprepade forsätter kunde gå under "tillför forumet inget"
Citera
2007-03-16, 15:05
Moderator
impieteers avatar
Man skulle ju kunna införa ett ansvarsfullt upplärningsprogram. Varje nyregistrerad medlem får gå bredvid en etablerad fadder-användare i 14 dagar för att lära upp sig.
Citera
2007-03-16, 15:36
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Man skulle ju kunna införa ett ansvarsfullt upplärningsprogram. Varje nyregistrerad medlem får gå bredvid en etablerad fadder-användare i 14 dagar för att lära upp sig.

Behöver vi fler personer av Mankans kaliber?
Citera
2007-03-16, 15:40
Medlem
Weaverworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Behöver vi fler personer av Mankans kaliber?

Absolut

Vad gäller barnslighet så måste det också få tillåtas, det kan finnas en viss kunskap i barnsligheten eller en förmåga att simplifiera svåra frågor. Jag är ingen större fan av "tillför inte forumet något" eftersom detta är en ren subjektiv åsikt men snuttifieringen har en tendens att sprida sig varför jag respekterar åtgärden för tillfället.
Citera
2007-03-16, 15:46
Medlem
STHLM_RudeBoys avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=459301
Citera
2007-03-16, 16:13
Medlem
illums avatar
Rapportera tråden eller användare du har bevis på vara under 18 om du vill men starta inte trådar i Flashback där du bara lipar.

Edit: Förresten...
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
har inte barnsligheten fått lite väl stort manöverutrymme på FB senaste tiden?
http://www.flashback.org/archive/index.php/t-37591.html

Nej jag tycker inte det.
Citera
2007-03-16, 16:14
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Meningen är väl att moderatorerna ska stå för "mognaden" dvs. rensa bort trams och banna minderåriga. Jag noterar att trådskaparens exempel ligger i Humor-forumet, inte helt överraskande då en hel del saker där är av det sämre slaget. Men precis som diskuterats i tråden om den mongoloida bildtrådens vara eller icke vara så är det ju väldigt svårt att bedömma humor. Vad är trams och vad är humor, om än väldigt barnslig sådan?

Just nu verkar det lite som om det mesta kan passera som humor, så jag väljer helt enkelt bort hela humor-delen av FB pga. den låga nivå som råder där.

Mvh,

Frank
Citera
2007-03-16, 16:17
Medlem
Wittgensteins avatar
Ta en titt i den stora CS-tråden. Gott om tolvåringar där.
Citera
2007-03-16, 17:14
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Rapportera tråden eller användare du har bevis på vara under 18 om du vill men starta inte trådar i Flashback där du bara lipar.
Jag lipar inte bara. Jag framför även ett kontruktivt förslag: att åldergränsen bör kompletteras med ett mognadskrav.

Citat:
Ursprungligen postat av STHLM_RudeBoy
http://www.flashback.org/showthread.php?t=459301
Ett gott exempel! Ska det verkligen behövas uttalade bevis för att stänga av denna mentala nioåring? Vad vill Flashback vara? En debattfilial till Lunarstorm? (En intern kravspecifikation som sträcker sig bortom "vi vill vara störst" vore kanske idé att nedteckna?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in