Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrist
Låter ju betryggande...hur mycket och hur ofta dricker du?
Svårt att säga, numera är det minst två dagar i veckan. Fredag, lördag och ibland söndag. Sällan veckodagar. För 2-3 år sen drack jag 4-5 dagar i veckan, och ja, jag har arbete och arbetade då. Kan sitta och kröka till 1-2 på natten och sen gå upp 6 till arbetet ändå. Aldrig varit något problem, jag har inte hög moral men jag har arbetsmoral
I snitt under hela min karriär kan jag väl säga 3-4 dagar i veckan, i snitt. Vissa veckor kanske jag bara drack en dag men nästa vecka 5 dagar. Tidigare drack jag mycket mycket oftare än jag gör nu. När jag dricker dricker jag ordentligt. Vetetusan hur mycket men jag vet att jag klarar en bag in box själv på en kväll. 10-12 halvliter öl innan jag går ut och sen drinkar och grejer på krogen. Long island kan jag klämma ett par st även efter rejäl förfest. Antar att jag har hög tolerans. Problemet i sig är inte att jag tappar kontrollen och är rädd för det utan för att jag gillar att tappa kontrollen, eller problem och problem. Jag lider inte av det. Jag rycker bara på axlarna.
Sen kommer försvarstalet då: Nej jag känner faktiskt inget beroende, konstigt nog kan tyckas. Klart man kan känna sig sugen men det är aldrig så att jag klöser ögonen ur mig om jag inte får en sup. Jag mår bra fysiskt men är rätt nere för tillfället (det är av andra orsaker som jag inte tar upp här). Det har hänt, och händer fortfarande, att jag planerat dricka x antal öl men slutat efter 2-3 för jag har helt enkelt inte har lust utan går hem och lägger mig i stället. Summa sumarum tycker jag, trots mitt grava bruk, att jag har läget under kontroll. Någon annan kommer väl opponera sig