• 1
  • 2
2007-03-17, 13:36
Medlem
Vobblers avatar
Efter att ha fullständigt tappat kontrollen över mitt krökande har jag nu min första vita vecka på väääldigt länge. Jag är inne på dag sex nu, och idag känns livet faktiskt lite ljusare. Det är inte så dumt att vakna, och gå upp och äta frukost i stället för att dricka den.
Jävligt dräggigt egentligen, raggla ur sängen och knäppa en starkbärs det första man gör..

Men de första vita dagarna var ett helvete. Skönt att få lite belöning för all ångest.

Men jag ska nog inte bli helnykterist, det blir för långtråkigt, men jag ska dra ner på drickandet rejält. Dels för plånbokens skull, och som sagt för hälsan. Man tror att man mår bra, (i alla fall så länge man har alkohol i blodet) men man mår ju skit egentligen. Det märker man nu när man har hållt uppe några dagar. Sen ser man lite piggare ut också.
Citera
2007-03-17, 14:52
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det är inte så dumt att vakna, och gå upp och äta frukost i stället för att dricka den.

Tänk dig att vakna så varje morgon. Resten av livet. Ett liv som bara har blivit bättre och bättre. Jag har varit nykter ett drygt år. Det bästa året i mitt liv som jag kan minnas.

Tyckte också att ett nyktert liv verkade bra långtråkigt och töntigt nästan, men jag tar tillbaka det. Det var krökarlivet som var långtråkigt och inte minst töntigt.

Prova att inte tänka framåt, att du ska vara nykter en vecka, en månad eller så. Var nykter en dag i taget istället. Jag tänker varje morgon "idag ska jag vara nykter". Det är betydligt lättare än att tänka "jag ska vara nykter ett år", då blir det tungt och man kommer garanterat att kröka precis likadant inom kort igen. Ett litet tips på vägen bara, lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in