2018-12-04, 14:48
Medlem
Hejsan! Kan nån gång i veckan käka totalt 1000 g tramadol utspritt på 4 dagar är inte så jättevan brukare av tramadol. Inte ätit på 5 dagar nu. Idag stoppa ja i mig 10 blåa xanor tror att det är ksalol. Kan jag äta 300-400 mg tramadol idag eller är det riksknas?

Tack på förhand
Senast redigerad av kingster99 2018-12-04 kl. 15:09.
Citera
2018-12-04, 21:57
Medlem
Hej behöver väldigt snabbts svar. Tog 10st 2mg ikyo utspritt från kl 2 till 19. Jag är rätt van benzo användare men ALDRIG opiat förutom tramadol. nu tog ju 5mg oxycontin upp i nässan (kl 9:50). Bör det vara lugnt med en lina till eller ligger jga redan i farozonen?
Citera
2018-12-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Hejsan! Kan nån gång i veckan käka totalt 1000 g tramadol utspritt på 4 dagar är inte så jättevan brukare av tramadol. Inte ätit på 5 dagar nu. Idag stoppa ja i mig 10 blåa xanor tror att det är ksalol. Kan jag äta 300-400 mg tramadol idag eller är det riksknas?

Tack på förhand

Att blanda opiater med benzo är farligt 10st xanax?? låter sjukt mkt + tramadol. testa 1-2mg på tramadol. (så länge du inte benzo torsk och har världen tolerans.
Citera
2018-12-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bnztackarn
Hej behöver väldigt snabbts svar. Tog 10st 2mg ikyo utspritt från kl 2 till 19. Jag är rätt van benzo användare men ALDRIG opiat förutom tramadol. nu tog ju 5mg oxycontin upp i nässan (kl 9:50). Bör det vara lugnt med en lina till eller ligger jga redan i farozonen?
Snälla hjälp fort kommer jag att dö?!?!? Eller kan jag ta mer
Citera
2018-12-07, 10:24
Medlem
Elvanse-alkohol

Hej. Någon som har erfarenhet med att blanda elvanse och alkohol?
Citera
2018-12-07, 10:25
Medlem
maniacs avatar
Ja. Vad vill du veta?
Citera
2018-12-07, 10:29
Medlem
Förstår att det är väldigt individuellt när man är påverkad. Men undrar hur farligt det är att blanda dessa två. Ta en två drinkar om det är okej utan några bieffekter.
Citera
2018-12-07, 10:31
Bannlyst
Ingen fara att ta några drinkar. Risken är att du inte känner av drinkarna allt för mycket.
Citera
2018-12-07, 10:36
Medlem
maniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotcuk
Förstår att det är väldigt individuellt när man är påverkad. Men undrar hur farligt det är att blanda dessa två. Ta en två drinkar om det är okej utan några bieffekter.

Enligt min erfarenhet är det inga som helst problem om det bara är ett par drinkar. Det är när man kommer upp i större mängder alkohol (och Elvanse) som du märker av det. Främst genom förhöjt blodtryck/puls, men också svettningar och viss darrighet.
Bästa är såklart om du kan skippa medicinen när du ska dricka men om du bara tar det piano ska det inte vara någon fara.

Dock, berätta för allt i världen för din läkare att du dricker under medicinering. Antingen vill de sätta ut medicinen och/eller skriva i din journal att du har ett missbruk. Det senare hände mig vilket ledde till att jag valde att spärra mina journaler för att slippa problem med det i framtiden.

Må gott!
Citera
2018-12-07, 10:37
Medlem
maniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniac
Enligt min erfarenhet är det inga som helst problem om det bara är ett par drinkar. Det är när man kommer upp i större mängder alkohol (och Elvanse) som du märker av det. Främst genom förhöjt blodtryck/puls, men också svettningar och viss darrighet.
Bästa är såklart om du kan skippa medicinen när du ska dricka men om du bara tar det piano ska det inte vara någon fara.

Dock, berätta för allt i världen för din läkare att du dricker under medicinering. Antingen vill de sätta ut medicinen och/eller skriva i din journal att du har ett missbruk. Det senare hände mig vilket ledde till att jag valde att spärra mina journaler för att slippa problem med det i framtiden.

Må gott!
Bäratta INTE för din läkare skulle det stå såklart.
Citera
2018-12-07, 10:38
Medlem
Tack mannen för det snabba svaret !
Citera
2018-12-07, 15:50
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotcuk
Hej. Någon som har erfarenhet med att blanda elvanse och alkohol?

Alla centralstimulerande preparat gör att alkoholens berusning upplevs som mildare. Du kan känna att du tål mer än vanligt, med konsekvensen att du dricker mer än vanligt. Risken ligger alltså snarare i att du dricker så mycket, att du blir "sketfull" när de andra effekterna börjar avta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in