Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-13, 15:26
  #1
Medlem
Jag är nyfiken på denna händelse som hände där.
Har inte läst på mig alltför mycket om det som hände men skriv gärna på...
Citera
2007-03-13, 15:28
  #2
Avstängd
-Uriel-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Jag är nyfiken på denna händelse som hände där.
Har inte läst på mig alltför mycket om det som hände men skriv gärna på...
Två polismän följde efter rånarna. Blev beskjutna och träffade. Rånarna gick fram tog polisens vapen och avrättade dom. Ett föredömmer för oss alla.
Citera
2007-03-13, 15:47
  #3
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Jag är nyfiken på denna händelse som hände där.
Har inte läst på mig alltför mycket om det som hände men skriv gärna på...

Läs på här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/99...ord_arkiv.html
Citera
2007-03-13, 16:41
  #4
Medlem
http://www.aftonbladet.se/kultur/050...05tony_368.jpg

Så ska det se ut! Önskar lika behandling på allt slödder som omhändertas, polishatare som ovan inkluderat!
Citera
2007-03-13, 17:09
  #5
Medlem
Sälklubbarns avatar
Självklart är morden i Malexander en tragedi, men inte större än nån annan mordtragedi som inträffar dagligen. Vet inte varför polismord måste blåsas upp i media på det sättet. Eller jo, för spänningens och upplagornas skull förstås...
Citera
2007-03-13, 17:24
  #6
Medlem
kakburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Självklart är morden i Malexander en tragedi, men inte större än nån annan mordtragedi som inträffar dagligen. Vet inte varför polismord måste blåsas upp i media på det sättet. Eller jo, för spänningens och upplagornas skull förstås...

Det är väl självklart att ett polismord är betydligt allvarligare än ett "vanligt" mord.

Det är ju inte själva "mordet" som är det allvarliga utan angreppet på polisen och samhället i stort. Självklart är det en tragedi oavsett vem som mördas. MEN ett polismord är en våldtäkt på vår allmänna säkerhet och det SKA straffas hårt.

Sådana där idioter som Arklöv och gänget som rånar en sketen bank i en bonnhåla och sen kallblodigt kastar handgranater och skjuter med automatvapen. Är de något att se upp till?

Den där fjanten Tony Olsson som rymde, idioten klarade ju inte ens av att orientera sig i omgivningarna utan hittas sen som en skiträdd lite feg råtta i en höstack iförd fångvårdens skitiga kallingar. Den bilden sitter för evigt inpräntad i huvudet...synd att polisen inte gjorde pinan kort med honom.

Sen efter den händelsen så var det någon fjant som gick ut i media och kritiserade publiceringen av kalsongbilden med hänvisning till Tonys integritet.

Integritet??? UP MY ASS!!! De där har inte rätt till någon integritet överhuvudtaget. Ärligt talat tycker jag att såna som killarna från Malexander borde leasas ut till något land typ Vitryssland, Ukraina, Nordkorea eller Usa för att få sitta av straffen där. Betydligt billigare och bättre för oss alla. Dessutom vet dessa länder hur en polismördare ska behandlas på ett för brottet passande straff!

Usch vad jag blir arg märker jag...
Citera
2007-03-13, 21:15
  #7
Medlem
Azraels avatar
Malexander or BUST!

// Mod
Citera
2007-03-13, 21:30
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Självklart är morden i Malexander en tragedi, men inte större än nån annan mordtragedi som inträffar dagligen. Vet inte varför polismord måste blåsas upp i media på det sättet. Eller jo, för spänningens och upplagornas skull förstås...

Precis !
Finns en Jackie Arklöv ....
Citera
2007-03-14, 12:51
  #9
Medlem
Även i dom länderna du räknade upp så begår ju folk brott för att hamna i fängelse.
Så är det bättre att dom får sin semester där? Förvisso blir det billigare för oss, men ändå.

Dom visade en dokumentär ifrån Ryssland på TV igår om ungdomsbrottslingar. 90% av dom som släpptes var efter ca en månad tillbaka i brott.

Visade bland annat en kille som våldtog och mördade en åttaårig kille samt en annan kille som mördat sin flickvän och sin flickväns mamma.

Dom har ju minst lika hög brottslighet där som här oavsett "hårdheten" i fängelsena. Fängelsena som många gör allt för att få komma in i.





Citat:
Ursprungligen postat av kakburken
Det är väl självklart att ett polismord är betydligt allvarligare än ett "vanligt" mord.

Det är ju inte själva "mordet" som är det allvarliga utan angreppet på polisen och samhället i stort. Självklart är det en tragedi oavsett vem som mördas. MEN ett polismord är en våldtäkt på vår allmänna säkerhet och det SKA straffas hårt.

Sådana där idioter som Arklöv och gänget som rånar en sketen bank i en bonnhåla och sen kallblodigt kastar handgranater och skjuter med automatvapen. Är de något att se upp till?

Den där fjanten Tony Olsson som rymde, idioten klarade ju inte ens av att orientera sig i omgivningarna utan hittas sen som en skiträdd lite feg råtta i en höstack iförd fångvårdens skitiga kallingar. Den bilden sitter för evigt inpräntad i huvudet...synd att polisen inte gjorde pinan kort med honom.

Sen efter den händelsen så var det någon fjant som gick ut i media och kritiserade publiceringen av kalsongbilden med hänvisning till Tonys integritet.

Integritet??? UP MY ASS!!! De där har inte rätt till någon integritet överhuvudtaget. Ärligt talat tycker jag att såna som killarna från Malexander borde leasas ut till något land typ Vitryssland, Ukraina, Nordkorea eller Usa för att få sitta av straffen där. Betydligt billigare och bättre för oss alla. Dessutom vet dessa länder hur en polismördare ska behandlas på ett för brottet passande straff!

Usch vad jag blir arg märker jag...
Citera
2007-03-14, 13:05
  #10
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Jag är nyfiken på denna händelse som hände där.
Har inte läst på mig alltför mycket om det som hände men skriv gärna på...
Vad bra äntligen en tråd om det som hände i Malexander, då det inte finns några trådar om detta.
Citera
2007-03-14, 13:22
  #11
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Självklart är morden i Malexander en tragedi, men inte större än nån annan mordtragedi som inträffar dagligen. Vet inte varför polismord måste blåsas upp i media på det sättet. Eller jo, för spänningens och upplagornas skull förstås...


Inträffar dubbelmord (avrättningar) dagligen?

Polistjänstemännen har som funktion att upprätthålla lagstadgan. det är därför självklart för mig att våldshandlingar gentemot dessa ska uppmärksammas mer än likartade våldshandlingar mot civila människor.

Likadant är det med lagbestämmelsen för "våld mot tjänstemän".

Jag håller inte alls med dig om ditt resonemang.
Citera
2007-03-14, 16:33
  #12
Medlem
svajnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburken
Det är väl självklart att ett polismord är betydligt allvarligare än ett "vanligt" mord.

Det är ju inte själva "mordet" som är det allvarliga utan angreppet på polisen och samhället i stort. Självklart är det en tragedi oavsett vem som mördas. MEN ett polismord är en våldtäkt på vår allmänna säkerhet och det SKA straffas hårt.

Sådana där idioter som Arklöv och gänget som rånar en sketen bank i en bonnhåla och sen kallblodigt kastar handgranater och skjuter med automatvapen. Är de något att se upp till?

Den där fjanten Tony Olsson som rymde, idioten klarade ju inte ens av att orientera sig i omgivningarna utan hittas sen som en skiträdd lite feg råtta i en höstack iförd fångvårdens skitiga kallingar. Den bilden sitter för evigt inpräntad i huvudet...synd att polisen inte gjorde pinan kort med honom.

Sen efter den händelsen så var det någon fjant som gick ut i media och kritiserade publiceringen av kalsongbilden med hänvisning till Tonys integritet.

Integritet??? UP MY ASS!!! De där har inte rätt till någon integritet överhuvudtaget. Ärligt talat tycker jag att såna som killarna från Malexander borde leasas ut till något land typ Vitryssland, Ukraina, Nordkorea eller Usa för att få sitta av straffen där. Betydligt billigare och bättre för oss alla. Dessutom vet dessa länder hur en polismördare ska behandlas på ett för brottet passande straff!

Usch vad jag blir arg märker jag...

Fy fan underbart! Kunde inte sagt det bättre själv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback