2007-03-13, 15:26
Medlem
Jag r nyfiken p denna hndelse som hnde dr.
Har inte lst p mig alltfr mycket om det som hnde men skriv grna p...
Citera
2007-03-13, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Tv polismn fljde efter rnarna. Blev beskjutna och trffade. Rnarna gick fram tog polisens vapen och avrttade dom. Ett fredmmer fr oss alla.
Citera
2007-03-13, 15:47
Medlem
pacemans avatar
Citat:

Ls p hr:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/99...ord_arkiv.html
Citera
2007-03-13, 16:41
Medlem
http://www.aftonbladet.se/kultur/050...05tony_368.jpg

S ska det se ut! nskar lika behandling p allt sldder som omhndertas, polishatare som ovan inkluderat!
Citera
2007-03-13, 17:09
Medlem
Slklubbarns avatar
Sjlvklart r morden i Malexander en tragedi, men inte strre n nn annan mordtragedi som intrffar dagligen. Vet inte varfr polismord mste blsas upp i media p det sttet. Eller jo, fr spnningens och upplagornas skull frsts...
Citera
2007-03-13, 17:24
Medlem
kakburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Sjlvklart r morden i Malexander en tragedi, men inte strre n nn annan mordtragedi som intrffar dagligen. Vet inte varfr polismord mste blsas upp i media p det sttet. Eller jo, fr spnningens och upplagornas skull frsts...

Det r vl sjlvklart att ett polismord r betydligt allvarligare n ett "vanligt" mord.

Det r ju inte sjlva "mordet" som r det allvarliga utan angreppet p polisen och samhllet i stort. Sjlvklart r det en tragedi oavsett vem som mrdas. MEN ett polismord r en vldtkt p vr allmnna skerhet och det SKA straffas hrt.

Sdana dr idioter som Arklv och gnget som rnar en sketen bank i en bonnhla och sen kallblodigt kastar handgranater och skjuter med automatvapen. r de ngot att se upp till?

Den dr fjanten Tony Olsson som rymde, idioten klarade ju inte ens av att orientera sig i omgivningarna utan hittas sen som en skitrdd lite feg rtta i en hstack ifrd fngvrdens skitiga kallingar. Den bilden sitter fr evigt inprntad i huvudet...synd att polisen inte gjorde pinan kort med honom.

Sen efter den hndelsen s var det ngon fjant som gick ut i media och kritiserade publiceringen av kalsongbilden med hnvisning till Tonys integritet.

Integritet??? UP MY ASS!!! De dr har inte rtt till ngon integritet verhuvudtaget. rligt talat tycker jag att sna som killarna frn Malexander borde leasas ut till ngot land typ Vitryssland, Ukraina, Nordkorea eller Usa fr att f sitta av straffen dr. Betydligt billigare och bttre fr oss alla. Dessutom vet dessa lnder hur en polismrdare ska behandlas p ett fr brottet passande straff!

Usch vad jag blir arg mrker jag...
Citera
2007-03-13, 21:15
Medlem
Azraels avatar
Malexander or BUST!

// Mod
Citera
2007-03-13, 21:30
Bannlyst
Citat:

Precis !
Finns en Jackie Arklv ....
Citera
2007-03-14, 12:51
Medlem
ven i dom lnderna du rknade upp s begr ju folk brott fr att hamna i fngelse.
S r det bttre att dom fr sin semester dr? Frvisso blir det billigare fr oss, men nd.

Dom visade en dokumentr ifrn Ryssland p TV igr om ungdomsbrottslingar. 90% av dom som slpptes var efter ca en mnad tillbaka i brott.

Visade bland annat en kille som vldtog och mrdade en ttarig kille samt en annan kille som mrdat sin flickvn och sin flickvns mamma.

Dom har ju minst lika hg brottslighet dr som hr oavsett "hrdheten" i fngelsena. Fngelsena som mnga gr allt fr att f komma in i.

Citat:
Ursprungligen postat av kakburken
Det r vl sjlvklart att ett polismord r betydligt allvarligare n ett "vanligt" mord.

Det r ju inte sjlva "mordet" som r det allvarliga utan angreppet p polisen och samhllet i stort. Sjlvklart r det en tragedi oavsett vem som mrdas. MEN ett polismord r en vldtkt p vr allmnna skerhet och det SKA straffas hrt.

Sdana dr idioter som Arklv och gnget som rnar en sketen bank i en bonnhla och sen kallblodigt kastar handgranater och skjuter med automatvapen. r de ngot att se upp till?

Den dr fjanten Tony Olsson som rymde, idioten klarade ju inte ens av att orientera sig i omgivningarna utan hittas sen som en skitrdd lite feg rtta i en hstack ifrd fngvrdens skitiga kallingar. Den bilden sitter fr evigt inprntad i huvudet...synd att polisen inte gjorde pinan kort med honom.

Sen efter den hndelsen s var det ngon fjant som gick ut i media och kritiserade publiceringen av kalsongbilden med hnvisning till Tonys integritet.

Integritet??? UP MY ASS!!! De dr har inte rtt till ngon integritet verhuvudtaget. rligt talat tycker jag att sna som killarna frn Malexander borde leasas ut till ngot land typ Vitryssland, Ukraina, Nordkorea eller Usa fr att f sitta av straffen dr. Betydligt billigare och bttre fr oss alla. Dessutom vet dessa lnder hur en polismrdare ska behandlas p ett fr brottet passande straff!

Citera
2007-03-14, 13:05
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Vad bra ntligen en trd om det som hnde i Malexander, d det inte finns ngra trdar om detta.
Citera
2007-03-14, 13:22
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

Intrffar dubbelmord (avrttningar) dagligen?

Polistjnstemnnen har som funktion att upprtthlla lagstadgan. det r drfr sjlvklart fr mig att vldshandlingar gentemot dessa ska uppmrksammas mer n likartade vldshandlingar mot civila mnniskor.

Likadant r det med lagbestmmelsen fr "vld mot tjnstemn".

Jag hller inte alls med dig om ditt resonemang.
Citera
2007-03-14, 16:33
Medlem
svajnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburken

Fy fan underbart! Kunde inte sagt det bttre sjlv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in