Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Ös på om du har några synpunkter eller förslag bara.
Har egentligen inte så mycket mer synpunkter/input, annat än att jag rent personligen tycker att Skyddsobjekt med fotoförbud är just Skyddsojekt med fotoförbud, bilder som inte ska publiceras/länkas till tex här på FB eller från andra sajter/bildgallerier.
Handlar ju om allt från militära anläggningar till tex kraftverk (vatten, kärnkraft) och man kan ju rent personligen ha åsikter kring att "dom som utfärdar SO-stämpel" i en del fall nog ser spöken från både öst och andra delar av världen, som hot mot dessa anläggningar, men ändå i slutändan tänka sig att många Skyddsobjekt finns för att vi i Sverige inte ska drabbas av något elände oavsett om det är "Ivan" eller "Ashmed" som kokat ihop något.
I tredje ändan behöver jag själv ju inte bry mig, jag driver inte FB och har inte heller lagt ut bilder på Skyddsobjekt, men har ändå tänkt ett steg längre.
Statens kvarnar mal långsamt, men när kvarnen malt klart, så slår dom hårt, bättre att FB motar Olle i grind kring bilder/diskussioner om Skyddsobjekt än att det kommer som ett dråpslag?
Har kanske tänkt fel, men har ändå sagt/skrivit vad jag tycker.
/B