2017-09-11, 00:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Din uträkning är ingen observation, den är säkert matematiskt korrekt men det är fortfarande ingen observation.

Om det är en observation eller inte är helt ointressant. Uträkningen visar med all tydlighet att skuggan från jorden är 3 ggr så stor som månen.

Du hävdar att detta är fel. Visa vad som är fel.
Citera
2017-09-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, det ligger på dig att utföra experimentet och räkna själv. Jag tänker inte servera allt på ett silverfat. Om du på allvar söker någon som helst sanning och inte bara snackar skit så borde du kasta dig över denna möjlighet att lära dig mer och att faktiskt själv få pröva huruvida något stämmer eller inte.
"Nej, det ligger på dig att utföra experimentet och räkna själv. Jag tänker inte servera allt på ett silverfat."
Det är du som framför påståendet om klossarna och ficklampan, således åligger bevisningen dig.

"Om du på allvar söker någon som helst sanning och inte bara snackar skit så borde du kasta dig över denna möjlighet att lära dig mer och att faktiskt själv få pröva huruvida något stämmer eller inte."
Du vägrar att redovisa din sanning men hävdar att så länge jag utför dina instruktioner så finner jag sanningen. Tyvärr delar jag inte ditt resonemang.
Citera
2017-09-11, 00:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Argumentet att jag måste veta hur allting fungerar för att kunna ifrågasätta är ologiskt

Fast det är ju lite knepigt med tanke på att trådens ämne är den platta jorden, jag har så många frågor och det verkar inte finnas några svar.

Vad är månen och hur håller den sig uppe? Hur stor är egentligen jorden? Hur lång är t.ex ekvatorn och var ligger Australien? Och hur kommer det sig att vi hittar på jorden när ingen vet hur den ser ut? Varför roterar stjärnhimlen åt olika håll på södra respektive norra halvklotet? Hur vet stenen vad som är ned, varför går solen ned och hur förklarar du polstjärnans position.
Citera
2017-09-11, 00:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är du som framför påståendet om klossarna och ficklampan, således åligger bevisningen dig.
Det är du som påstår att månförmörkelse falsifierar att jorden är en sfär.

Citat:
Du vägrar att redovisa din sanning men hävdar att så länge jag utför dina instruktioner så finner jag sanningen. Tyvärr delar jag inte ditt resonemang.
Vi har med all tydlighet visat att jordens skugga är 3ggr så stor som månen.
Citera
2017-09-11, 00:23
Medlem
Citat:
Din uträkning är ingen observation, den är säkert matematiskt korrekt men det är fortfarande ingen observation.

Argumentet att jag måste veta hur allting fungerar för att kunna ifrågasätta är ologiskt. Länken jag tidigare delade om månförmörkelse visar på oförklarligt tillstånd och bör ifrågasättas. Vad som egentligen sker vet inte jag, att erkänna det är inte problematiskt snarare en förutsättning för att gå vidare.

Ett tips när man inte vet någonting är ju att inte titta på videos av andra som inte vet någonting. Det är inget bra sätt att lära sig saker på...
Citera
2017-09-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är du som påstår att månförmörkelse falsifierar att jorden är en sfär.

Vi har med all tydlighet visat att jordens skugga är 3ggr så stor som månen.
"Det är du som påstår att månförmörkelse falsifierar att jorden är en sfär. "
Inkorrekt. Jag har sagt att det visar att den heliocentriska modellen är felaktig, men ja, jag tror att jorden att platt.

"Vi har med all tydlighet visat att jordens skugga är 3ggr så stor som månen."
Inkorrekt. Jag har tidigare visat att sol -och månförmörkelse inte stämmer med den heliocentriska modellen. Jag har visat observationer av verkligheten och du har visat matematiska uträkningar.
Citera
2017-09-11, 00:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har tidigare visat att sol -och månförmörkelse inte stämmer med den heliocentriska modellen.

Nej det har du inte visat. Om det vore sant skulle du ha fått nobelpris.

Jag har däremot visat, med matematik, att den stämmer.
Citera
2017-09-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det har du inte visat. Om det vore sant skulle du ha fått nobelpris.

Jag har däremot visat, med matematik, att den stämmer.
Delvis korrekt. Jag har visat verkliga observationer och du har redovisat matematiska uträkningar.
Citera
2017-09-11, 00:36
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
"Nej, det ligger på dig att utföra experimentet och räkna själv. Jag tänker inte servera allt på ett silverfat."

"Om du på allvar söker någon som helst sanning och inte bara snackar skit så borde du kasta dig över denna möjlighet att lära dig mer och att faktiskt själv få pröva huruvida något stämmer eller inte."

Jag upprepar min tidigare fråga: Om du placerar den lilla klossen bakom den stora och lyser på dem med en ficklampa, vad kommer du då att se?
Citera
2017-09-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast 108+108=McDonalds inte saltar sina pommes frites är ju ingen uträkning över huvud taget utan bara rent trams.
Faktum är ju att man med dom uträkningar som man gör enligt den heliocentriska världsbilden stämmer så exakt att man kan förutse solförmörkelser hundratals år i förväg och detta stämmer. Detta visar ju tydligt att uträkningarna stämmer.
Jag har ju visat för dig ikväll att beräkningarna inte stämmer, jorden skymde ju inte månen.
Citera
2017-09-11, 00:42
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
"Det är du som påstår att månförmörkelse falsifierar att jorden är en sfär. "
Inkorrekt. Jag har sagt att det visar att den heliocentriska modellen är felaktig, men ja, jag tror att jorden att platt.

"Vi har med all tydlighet visat att jordens skugga är 3ggr så stor som månen."
Inkorrekt. Jag har tidigare visat att sol -och månförmörkelse inte stämmer med den heliocentriska modellen. Jag har visat observationer av verkligheten och du har visat matematiska uträkningar.

Nej, sluta ljug.

Du har försökt hävda att man i den heliocentriska modellen får att jordens skugga på månen är fyra gånger månens skugga på jorden. Tråden har konstaterat att du har fel och inte vet vad du pratar om, och genom uträkningar visat att jordens skugga istället är cirka 3 gånger så stor som månen, vilket stämmer med observationerna.

Jag upprepar min tidigare fråga eftersom den är väldigt relevant i sammanhanget: Vad får du för resultat om du placerar den lilla klossen bakom den stora och lyser på dem med ficklampan?
Citera
2017-09-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag upprepar min tidigare fråga: Om du placerar den lilla klossen bakom den stora och lyser på dem med en ficklampa, vad kommer du då att se?
Härligt! Jag upprepar också: visa oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in