Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Nej, DU gjorde ett antagande om 30 fot, en siffra DU tagit ur luften. Jag tvivlar starkt på att du ens vet vem som filmat. Personen som gjort klippet på youtube är inte personen som filmat. Det är inte heller personen som den personen säger sig fått klippet från. Så något flattard har hittat ett klipp nånstans och helt och hållet hittat på omständigheterna kring det. Om du nu inte insåg det så kallade jag dig just för lögnare.
Foucault pendeln bevisar att jorden roterar runt sin axel. Den motbevisar alltså alla dina påståenden om jorden. Vetenskap vet du ingenting om så ödsla inte vår tid med att påstå saker du inte förstår dig på.
Nej du antog 270 feet utan att ens ha länkat till något så jag vet mer än dig, det kan man utan tvekan konstatera så ännu en gullig projicering helt klart men till själva frågan då, var är kurvan? Varför är din boll platt, fokusera nu guldfisken.
Nej det är en maskin skapad av män för att bevisa vad män vill att den skall bevisa och är och förblir ovetenskapligt trams helt utan bäring i debatten. Det är verkligheten och naturen som är enda gångbara vetenskapen i denna debatten så maskiner är void.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Men nu har alla Einsteins teorier bevisats om och om igen i praktiska experiment.
Heliocentrismen är död, relativitetsteorin är död så nej Einstein var och förblir en pajas som försökte byta ut verkligheten mot matte och var därmed extremt anti-vetenskap och ingenting är bevisat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tajger66
Det var ett väldigt tjat om Chicago och Willis Tower. Är det enda stället jorden är platt kanske? Kan du inte istället publicera bilder från tex Göteborg där man kan se Danmark? Kan du publicera bilder från östkusten lite norr om Stockholm där man kan se Finland eller Åland? Borde kunna funka en klar vinterdag eller liknande om jorden är platt.
Nej du kan hitta miljontals filmer filmat från alla världens hörn av flat eathers. Stora massor vatten är alltid platt så självklart funkar även dessa ställen i praktiken men särsklit intressanta för mig är dom inte så ut och filma själv om det intresserar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Här ser vi halva Willis Tower:
http://www.seedtheseries.com/blog/images/ChicagoMirage.jpg
Och här ser vi Willis Tower Upp&Ner:
https://twitter.com/WBAY/status/593091546024579072/photo/1
Måhända bevisar den sista bilden att jorden har någon konstig spiralform? Typ ibland snurrar hela jävla Chicago runt 180 grader? Eller så handlar det helt enkelt om optiska fenomen.
Hur stor var diffraktionen över sjön när din video togs?
Vad är din förklaring till att vi bara ser halva Willis Tower i ovan bild?
Är det ditt svar på den totala avsaknaden av kurvan? Att bollen ibland är selektiv och blir platt? Hälften av byggnaden förklarar inte heller er faktiska matte, 8 inches per mile squared och fenomenet kallas atmospheric lensing och det har jag redan svarat på så du behöver inte kopiera innan samma nonsens igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Det där är bara svammel som svar. Mitt inlägg var:
Skall du påstå något får du givetvis backa upp det, det här med hur vetenskap faktiskt fungerar har du svårt för. Skall du nu ha en förklaring så för du först bevisa det du påstår, du kan inte påstå något och sen tro att det räcker.