2017-04-04, 13:41
Medlem
SebastianIngrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad är intressant med det? Du förnekar regn, snö, dimma, moln osv osv? Du förstår inte ens hur sikt över längre avstånd fungerar alltså? Sen spelar givetvis utrustningen du använder in, flat earthers använder enbart P900 och bättre superzoom kameror så därför vi har bättre bilder och videor.

Tror du bollen är selektiv? Ibland en boll ibland platt? För det är den nämligen inte så är då total platthet bevisad över 52 miles så är diskussionen över för bollen är inte ibland platt och vi har fortfarande 1370 feet kurva som totalt saknas. Om du bara hade förstått matten här så hade du förstått att se halva byggnaden inte förklarar kurvan heller men fenomenet kallas för "atmospheric lensing" men det är genuin vetenskap så det är inget du kommer att förstå dig på heller.

Du får nog komma tillbaka när du har någon forskning alls och därmed kan länka till den. För något slår alltid inget.

Kontroll, pengar, tro. Enbart NASA snor 50 miljoner dollar om dagen från skattebetalarna. Varför tror du Jesuit prästen fader Lemaitre uppfann big bang?

Förstår fortfarande inte, vad vinner "eliten" och "Nasa" på att veta att jorden är platt? Du tror inte dom 50 milijoner dollar går till den där feta projektorn som ska projecera allt det där du bortförklarar som "icke sfäriskt"?
Citera
2017-04-04, 14:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så du erkänner att du har inte gjort något experiment och därmed inte vet någonting om det du så tvärsäkert påstår.

Jag har gjort massor med experiment som bevisar att jorden är en sfär.

Citat:
Vetenskap betyder ingenting om du inte kan backa upp det själv, hörsägen är nämligen inte gott nog här.

Jävla trams. En vetenskaplig teori är giltig till någon falsifierar den.
Var vänlig att falsifiera de sfäriska jorden inklusive gravitation, avstånd till solen, newtons rörelslagar osv...
Citera
2017-04-04, 17:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej det som bevisades var att jorden inte rör sig alls och jo man testade himlen så "inte andra system" är en totalt inkorrekt beskrivning av experimentet när teleskopen inte riktades mot något annat än just vår himmel.
Om experimentet upprepades på mars, då skulle det i så fall bevisa att Mars inte rör sig alls.
Från mars betraktat så rör sig jorden på himlen och vice versa.
Båda kan i alltså inte vara stationära, därför bevisar inte experimentet att jorden är stationär.
Citera
2017-04-04, 17:16
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Nu var det 30 feet så det var en gullig projcering nu när du antog saker helt utan någon som helst backning av verkligheten när jag trots allt känner personen som gjort videon och du uppenbarligen inte vet något alls. 52 miles är dessutom LÅNGT ifrån vårt längsta target, det är att det är time lapse som är intressant men inte ens det förstod du.
Påstår du att man bara ser halva Willis Tower på time lapse videon är du blind. Skall du tas på allvar så höjer du din nivå, att ha fel och leka miss cherry picky kommer nämligen inte att hjälpa er att få den kurva ni så desperat behöver. Varför finns ingen kurva från 52 miles globetard?

Nej, DU gjorde ett antagande om 30 fot, en siffra DU tagit ur luften. Jag tvivlar starkt på att du ens vet vem som filmat. Personen som gjort klippet på youtube är inte personen som filmat. Det är inte heller personen som den personen säger sig fått klippet från. Så något flattard har hittat ett klipp nånstans och helt och hållet hittat på omständigheterna kring det. Om du nu inte insåg det så kallade jag dig just för lögnare.

Citat:
Den bevisar ingenting, den är gjord för att visa just det den gör. Skall jag förklara den vetenskapliga metoden för dig med?

Foucault pendeln bevisar att jorden roterar runt sin axel. Den motbevisar alltså alla dina påståenden om jorden. Vetenskap vet du ingenting om så ödsla inte vår tid med att påstå saker du inte förstår dig på.
Citera
2017-04-04, 17:22
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Det är citat från Tesla, är tom en simpel googling för mycket för dig din arma stackare.

Tesla var en uppfinnare och Einstein var en teoretisk fysiker. Uppfinnare har sällan mycket att säga om teorier innan dessa bevisats. Men nu har alla Einsteins teorier bevisats om och om igen i praktiska experiment. Tesla, däremot, vägrade acceptera att elektronen existerade trots att hela hans karriär handlade om elektricitet! Det säger lite om hur excentrisk karl var. Han sa väldigt många saker som var konstigare än det han sa om Einstein (Tesla hatade matematik) men här är en sak han sa som är väldigt mycket sant:

Citat:
Of all the frictional resistances, the one that most retards human movement is ignorance.

Tänk att Tesla pratar om dig!
Citera
2017-04-04, 17:58
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Nu var det 30 feet så det var en gullig projcering nu när du antog saker helt utan någon som helst backning av verkligheten när jag trots allt känner personen som gjort videon och du uppenbarligen inte vet något alls. 52 miles är dessutom LÅNGT ifrån vårt längsta target, det är att det är time lapse som är intressant men inte ens det förstod du.
Påstår du att man bara ser halva Willis Tower på time lapse videon är du blind. Skall du tas på allvar så höjer du din nivå, att ha fel och leka miss cherry picky kommer nämligen inte att hjälpa er att få den kurva ni så desperat behöver. Varför finns ingen kurva från 52 miles globetard?
Det var ett väldigt tjat om Chicago och Willis Tower. Är det enda stället jorden är platt kanske? Kan du inte istället publicera bilder från tex Göteborg där man kan se Danmark? Kan du publicera bilder från östkusten lite norr om Stockholm där man kan se Finland eller Åland? Borde kunna funka en klar vinterdag eller liknande om jorden är platt.
Citera
2017-04-04, 18:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
.
Påstår du att man bara ser halva Willis Tower på time lapse videon är du blind.

Här ser vi halva Willis Tower:
http://www.seedtheseries.com/blog/images/ChicagoMirage.jpg

Och här ser vi Willis Tower Upp&Ner:
https://twitter.com/WBAY/status/593091546024579072/photo/1

Måhända bevisar den sista bilden att jorden har någon konstig spiralform? Typ ibland snurrar hela jävla Chicago runt 180 grader? Eller så handlar det helt enkelt om optiska fenomen.

Hur stor var diffraktionen över sjön när din video togs?
Vad är din förklaring till att vi bara ser halva Willis Tower i ovan bild?
Senast redigerad av madtop 2017-04-04 kl. 18:28.
Citera
2017-04-04, 20:32
Medlem
Citat:
Hahaha det gör det givetvis visst, att ni fått för er att bollen är selektiv och ibland platt är liksom bara så korkat att det är svårt att ens bemöta.
Ingen annan än du har påstått detta. Jorden är en sfär, det finns det hundratals bevis för. Det är den hela tiden, har alltid varit sedan den uppstod, och kommer alltid att förbli så länge den finns till.

Citat:
Du förstår att du aldrig kommer besöka rymden hoppas jag? Vi kan iaf börja där för att som sagt förhålla oss till riktig vetenskap ärligt.

(sedan citeras mitt exempel med den klart synliga horisonten.)

Så då är detta enda exemplet som är kvar. Så visa nu med video bevis vad du menar med detta uttalande.
Det där är bara svammel som svar. Mitt inlägg var:

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har gjort en del experiment som visar på att jorden är rund, men även en rad enkla iakttagelser, som visar samma sak. Några av dem är:
- solförmörkelse och månförmörkelse,
- solnedgång och soluppgång,
- en klar och tydlig horisontlinje när jag ser ut över havet,
- Gotland syns inte från Nynäshamn och
- moln som helt klart och tydligt är solbelysta på undersidan när solen går ner.

Varsågod och förklara de iakttagelserna utifrån förutsättningen att jorden är platt! Var och en av dem. Sedan kan du ta de exempel som jag har nämnt förut.

Du klarar alltså inte av att förklara något av mina exempel! Tack, nu vet vi det .
Citera
2017-04-04, 20:46
Medlem
Citat:

Det är citat från Tesla, är tom en simpel googling för mycket för dig din arma stackare.
Dina angrepp mot mig tar jag inte åt mig. De säger inget om mig, däremot en hel del om dig och din brist på omdöme.

Du menar alltså - på allvar - att hundra år gamla citat från N Tesla bevisar att Einstein har fel och är en vetenskaplig pajas. Tack, i och med detta vet vi hur korkad du är . Vetenskapen har gått fram sedan dess och visat att Einstein åtminstone i det stora hela hade rätt.

Tesla var en utomordentlig uppfinnare på elområdet, men var i övrigt tämligen bisarr. Någon teoretiskt inriktad vetenskapsman var han inte.
Citera
2017-04-05, 09:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Varför ser en nymåne ut som den gör?

För att det är så den är skapad att se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SebastianIngrosso
Förstår fortfarande inte, vad vinner "eliten" och "Nasa" på att veta att jorden är platt? Du tror inte dom 50 milijoner dollar går till den där feta projektorn som ska projecera allt det där du bortförklarar som "icke sfäriskt"?

Vinner och vinner, jorden är platt och det har man alltid vetat, då ställs organisationer som NASA snabbt i ett annat ljus och min poäng var här att det är en enorm kassako om nu kontroll över mänskligheten inte räcker som svar på frågan "varför".
Nej jorden och resten kom definitivt innan NASA.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag har gjort massor med experiment som bevisar att jorden är en sfär.

Länka, det finns nämligen noll bevis för en kurva så är du först i världen med att bevisa denna påstådda mytiska kurva kommer du bli en legendar inom den heliocentriska kulten.

Citat:
Jävla trams. En vetenskaplig teori är giltig till någon falsifierar den.
Var vänlig att falsifiera de sfäriska jorden inklusive gravitation, avstånd till solen, newtons rörelslagar osv...

Man kan inte debunka något som aldrig har bevisats. Riktig vetenskap handlar inte om varken teorier eller matte utan om experiment.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om experimentet upprepades på mars, då skulle det i så fall bevisa att Mars inte rör sig alls.
Från mars betraktat så rör sig jorden på himlen och vice versa.
Båda kan i alltså inte vara stationära, därför bevisar inte experimentet att jorden är stationär.

Nej helt inkorrekt det handlar inte om planeters position till varandra så gick inte experimenten till så vilket experiment refererar du ens till?
Citera
2017-04-05, 09:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nej, DU gjorde ett antagande om 30 fot, en siffra DU tagit ur luften. Jag tvivlar starkt på att du ens vet vem som filmat. Personen som gjort klippet på youtube är inte personen som filmat. Det är inte heller personen som den personen säger sig fått klippet från. Så något flattard har hittat ett klipp nånstans och helt och hållet hittat på omständigheterna kring det. Om du nu inte insåg det så kallade jag dig just för lögnare.

Foucault pendeln bevisar att jorden roterar runt sin axel. Den motbevisar alltså alla dina påståenden om jorden. Vetenskap vet du ingenting om så ödsla inte vår tid med att påstå saker du inte förstår dig på.

Nej du antog 270 feet utan att ens ha länkat till något så jag vet mer än dig, det kan man utan tvekan konstatera så ännu en gullig projicering helt klart men till själva frågan då, var är kurvan? Varför är din boll platt, fokusera nu guldfisken.

Nej det är en maskin skapad av män för att bevisa vad män vill att den skall bevisa och är och förblir ovetenskapligt trams helt utan bäring i debatten. Det är verkligheten och naturen som är enda gångbara vetenskapen i denna debatten så maskiner är void.

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Men nu har alla Einsteins teorier bevisats om och om igen i praktiska experiment.

Heliocentrismen är död, relativitetsteorin är död så nej Einstein var och förblir en pajas som försökte byta ut verkligheten mot matte och var därmed extremt anti-vetenskap och ingenting är bevisat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Det var ett väldigt tjat om Chicago och Willis Tower. Är det enda stället jorden är platt kanske? Kan du inte istället publicera bilder från tex Göteborg där man kan se Danmark? Kan du publicera bilder från östkusten lite norr om Stockholm där man kan se Finland eller Åland? Borde kunna funka en klar vinterdag eller liknande om jorden är platt.

Nej du kan hitta miljontals filmer filmat från alla världens hörn av flat eathers. Stora massor vatten är alltid platt så självklart funkar även dessa ställen i praktiken men särsklit intressanta för mig är dom inte så ut och filma själv om det intresserar dig.

Citat:
Här ser vi halva Willis Tower:
http://www.seedtheseries.com/blog/images/ChicagoMirage.jpg

Och här ser vi Willis Tower Upp&Ner:
https://twitter.com/WBAY/status/593091546024579072/photo/1

Måhända bevisar den sista bilden att jorden har någon konstig spiralform? Typ ibland snurrar hela jävla Chicago runt 180 grader? Eller så handlar det helt enkelt om optiska fenomen.

Hur stor var diffraktionen över sjön när din video togs?
Vad är din förklaring till att vi bara ser halva Willis Tower i ovan bild?

Är det ditt svar på den totala avsaknaden av kurvan? Att bollen ibland är selektiv och blir platt? Hälften av byggnaden förklarar inte heller er faktiska matte, 8 inches per mile squared och fenomenet kallas atmospheric lensing och det har jag redan svarat på så du behöver inte kopiera innan samma nonsens igen.

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där är bara svammel som svar. Mitt inlägg var:

Skall du påstå något får du givetvis backa upp det, det här med hur vetenskap faktiskt fungerar har du svårt för. Skall du nu ha en förklaring så för du först bevisa det du påstår, du kan inte påstå något och sen tro att det räcker.
Citera
2017-04-05, 10:03
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
För att det är så den är skapad att se ut.

Vinner och vinner, jorden är platt och det har man alltid vetat, då ställs organisationer som NASA snabbt i ett annat ljus och min poäng var här att det är en enorm kassako om nu kontroll över mänskligheten inte räcker som svar på frågan "varför".
Nej jorden och resten kom definitivt innan NASA.

Länka, det finns nämligen noll bevis för en kurva så är du först i världen med att bevisa denna påstådda mytiska kurva kommer du bli en legendar inom den heliocentriska kulten.

Man kan inte debunka något som aldrig har bevisats. Riktig vetenskap handlar inte om varken teorier eller matte utan om experiment.

Nej helt inkorrekt det handlar inte om planeters position till varandra så gick inte experimenten till så vilket experiment refererar du ens till?
Hur ställer du dig till följande evidens att jorden är sfärisk (rund):

Om något så massivt som jorden hade varit platt, eller formad som en disk hade skiten kollapsat på sin egen gravitation till ett runt objekt.

Ser du en båt färdas ifrån dig försvinner den för eller senare med botten först bort genom horisonten pga. jordens kurvatur.

Annars kan jag rekommendera att kolla upp Eratosthenes illustration utav att jorden är sfärisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in