2017-04-03, 20:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Pendeln behöver inte falsifieras eftersom den aldrig någonsin har bevisat något.

Pendeln bevisar att jorden roterar. Det finns även en massa andra bevis på att jorden roterar såsom gyro, stjärnhimmel och Corioliseffekten. Du är mer än välkommen att försöka falsifiera dessa inklusive ditt idiotiska påstående om att pendeln inte bevisar något.

Du glömde svara på min fråga varför du tror att "platt jord vetenskapen" inte publiceras vetenskapligt? Att enbart slänga upp en massa YT-klipp känns lite ovetenskapligt... kan det måhända bero på att det inte finns något som duger att publiceras?
Senast redigerad av madtop 2017-04-03 kl. 20:06.
Citera
2017-04-03, 21:48
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det gjorde det inte det kan lika gärna vara så att etern inte bevisas på det sätt som man trodde eller att eterteorin hade inbyggda felaktigheter i sin grund men man hittade inte etern det är korrekt
Jepp, men ett alternativ är fortfarande att "etern" inte existerar.

Citat:
men det som bevisades var att ingen rörelse av jorden skedde någonstans, någon gång. Det fanns bara 2 val kvar, erkänna geocentrismen eller byta ut verkligheten mot matte och relativitetsteorin.
Inte alls. Det som bevisades var att jordens rörelse var obefintlig i förhållande till den obefintliga etern, inte i förhållande till andra system, som till exempel solen.

Citat:
Den heliocentriska kulten är inte noga med genuin vetenskap och den vetenskapliga metoden så naturligtvis valde man det andra alternativet.
Eller så valde man alternativ efter vad som observeras.
Citera
2017-04-04, 08:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
30 fot? Pröva 260 fot. Det är nämligen höjden på sanddynerna i Warrens Dunes State Park. Om jag hade för avsikt att ta bilder på Chicago därifrån så skulle jag ta bilderna från den högsta punkten. Du har bara gjort ett antagande om 30 fot, ett antagande du inte har något som helst stöd för. Ett tomt, okunnigt påstående liksom alla dina flattard påståenden. 260 fot ger en hidden target height på 702 fot eller 214 meter. Hur högt är Willis tower igen? Klarar du ens av att konvertera till SI enheter? Skulle inte tro det. 1450 fot är i alla fall 442 meter. Inte ens ett bra försök från flattard sidan... Försök igen. Okunskap är komiskt och vi behöver alla ett gott skratt till.

Nu var det 30 feet så det var en gullig projcering nu när du antog saker helt utan någon som helst backning av verkligheten när jag trots allt känner personen som gjort videon och du uppenbarligen inte vet något alls. 52 miles är dessutom LÅNGT ifrån vårt längsta target, det är att det är time lapse som är intressant men inte ens det förstod du.
Påstår du att man bara ser halva Willis Tower på time lapse videon är du blind. Skall du tas på allvar så höjer du din nivå, att ha fel och leka miss cherry picky kommer nämligen inte att hjälpa er att få den kurva ni så desperat behöver. Varför finns ingen kurva från 52 miles globetard?

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Om du inte förstår hur en pendel fungerar så finns det inget hopp för dig. Det är en tyngd i ett snöre. Inget mer. Vore du något annat än ett troll så hade du byggt en sådan pendel själv och bevisat att den inte gör något annat än att sakta ner och stanna utan att vinkeln ändras. Ska vi se om NÅGON flattard varit så pass ambitiös i sin "sanningsjakt" att de byggt en? Det vore så väldigt enkelt, typ den enklaste metoden någonsin för att bevisa att jorden inte rör sig. Vad säger youtube? *snabb sökning*. Nix. Inte ett enda flattard har lyckats hänga en tyngd i ett snöre! Vetenskaplig metod? Bara utvecklingsstört svammel från flattard sidan.

Den bevisar ingenting, den är gjord för att visa just det den gör. Skall jag förklara den vetenskapliga metoden för dig med?

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Var finns resultaten från detta "great experiment" publicerade? (Kom inte med Youtube, där kan vilken stolle som helst lägga upp vad som helst.)

Varför det? Vi vet med hundraprocentig säkerhet hur stor jorden är.
Vi vet också med hundraprocentig säkerhet hur stora avstånden är mellan olika platser på jorden. De avstånden motbevisar att jorden är platt, avstånden går inte att förena med bilden av en platt jord. Enda sättet att få avstånden att stämma är att knyckla ihop jorden till en boll.
Enkelt exempel: Vi vet att avståndet från nordpolen till ekvatorn (som kan ritas in som en cirkel på den vanligaste FE-kartan) är 1000 mil. Ekvatorns längd på den platta jorden blir då 6283 mil och det stämmer inte, längden är "bara" 4008 mil. Vilket stämmer utmärkt med bilden av en sfärisk jord.

Du får kolla upp deras respektive experiment.

För att det finns ingen kurva, ingen kurva ingen boll....hahaha det är helt sanslöst att ni inte ens kan fatta det. Nej det vet vi verkligen inte, har du seglat runt jorden utan att använda the great circle route och filmat så länka men innan dess vet du ingenting.
Oj nu har du besökt planeter också? Fantastiskt, länka till ditt visuella experiment som bevisar avstånd. Nej det har du såklart inte heller så skall du nu försöka dig på denna diskussion så håll dig först och främst vetenskapligt ärlig.

Citat:
Ingen, absolut ingen, seriös vetenskapsman påstår att Einstein är en vetenskaplig pajas.

Citat:
Einstein is a beggar dressed in purple clothes and made king using dazzling mathematics that obscure truth"...

Citat:
"Relativity is a massive deception wrapped in a beautiful mathematical cloak.”

Citat:
The theory of relativity is a mass of error and deceptive ideas violently opposed to the teachings of great men of science of the past and even to common sense."

Citat:
The theory, wraps all these errors and fallacies and clothes them in magnificent mathematical garb which fascinates, dazzles and makes people blind to the underlying errors. The theory is like a beggar clothed in purple whom ignorant people take for a king. Its exponents are very brilliant men, but they are metaphysicists rather than scientists. Not a single one of the relativity propositions has been proved."

Måste vara tröttsamt att ha så mycket fel om allt jämt?
Citera
2017-04-04, 08:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jepp, men ett alternativ är fortfarande att "etern" inte existerar.

Visst.

Citat:
Inte alls. Det som bevisades var att jordens rörelse var obefintlig i förhållande till den obefintliga etern, inte i förhållande till andra system, som till exempel solen.

Nej det som bevisades var att jorden inte rör sig alls och jo man testade himlen så "inte andra system" är en totalt inkorrekt beskrivning av experimentet när teleskopen inte riktades mot något annat än just vår himmel.

Citat:
Eller så valde man alternativ efter vad som observeras.

Haha nej din fåne, det som observerades var icke-rörelse. Relativitetsteorin skrev om det till MER rörelse och gick tvärt emot observation, alltså övergav man den vetenskapliga metoden och verkligheten och här är vi nu.
Citera
2017-04-04, 09:06
Medlem
Citat:
The great experiment bevisade bortom allt rimligt tvivel att jorden inte rör sig

Citat:
The great experiment var inte er vetenskap, att du är i tråden och inte ens känner till great experiment och alla dessa fantastiska vetenskapsmän säger mer eller mindre allt om dig. Det finns ingen kurva men gulligt att du bara hoppade över det.

En enkel googling på "the great experiment" visar något entydigt sådant begrepp inte finns, åtminstone inte på området vetenskaplig forskning. De här inläggen är alltså rent trams.

Det här har hänt flera gånger förut i den här tråden. En påstådd "plattjording" hoppar in, skriver diverse dumheter som "självklart är jorden platt", och kommer ofta med diverse angrepp på oss andra. När vi påpekar hur vansinnig FE-hypotesen är och vilka galenskaper den leder till, så blir det aldrig några svar.

Det där går inte att ta på allvar. I själva verket vet säkert många "plattjordingar" här i tråden att jorden är en sfär.

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=yHcDP9sHk4E
8 inches per mile squared. Det är "Pythagoras sats" som används.
I videon är avståndet 52 miles, vi räknar på en höjd på 30 feet och får då svaret h1 = Target hidden height 1367.9940 feet. Willis Tower är högsta byggnaden i Chicago och är på 1450 feet.
https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/?d0=52&h0=30&unit=imperial

Från det avståndet på en boll skulle alltså inte ens 100 feet av Willis Tower synas men tyvärr för alla globetards så syns massor av byggnader och allt.

Jag är genuint trött på att se youtubeklipp där man påstår att man ser Detroit från andra sidan sjön. Att man (kanske) kan göra det ibland bevisar naturligtvis inte att jorden är platt. Det räcker inte. "Plattjordingarna" måste självklart förklara en lång rad saker som visar att jorden är rund. Till exempel:
- stjärnhimlens utseende och rörelser på olika breddgrader,
- solförmörkelse och månförmörkelse,
- flyglinjer mellan t ex Sydney och Santiago,
- ekvatorns längd,
- satellitfotografier,
- rymdfärder och fotografier från rymden och månen och
- coriolis- och eötvöseffekten.

Ingen "plattjording har någonsin lyckats ge vettiga, trovärdiga förklaringar på dem.

Dessutom: Seriösa forskare använder SI-enheter, inches och miles hör hemma någon annan stans.
Citera
2017-04-04, 09:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag är genuint trött på att se youtubeklipp där man påstår att man ser Detroit från andra sidan sjön. Att man (kanske) kan göra det ibland bevisar naturligtvis inte att jorden är platt.

Hahaha det gör det givetvis visst, att ni fått för er att bollen är selektiv och ibland platt är liksom bara så korkat att det är svårt att ens bemöta.
Och jag upprepar igen, 52 miles är långt ifrån längsta target. Plattheten är bevisad på det dubbla avståndet också och vad som aldrig skådats, aldrig varit i närheten av att bevisats är en kurva. Du tror du bor på en boll, bevisa en kurva vore så sanslöst enkelt men ändå kan ni inte göra det.

Citat:
En enkel googling på "the great experiment" visar något entydigt sådant begrepp inte finns.

Var ju gulligt att du är så uppenbar med din okunskap men eftersom jag nu gav namnen och sedan sa kolla upp deras individuella experiment så skall nog tom någon som du kunna lista ut det.
Citera
2017-04-04, 09:23
Medlem
Citat:
Du får kolla upp deras respektive experiment.

Nej, du påstår något - var vänlig bevisa det, du har bevisbördan.

Citat:
För att det finns ingen kurva, ingen kurva ingen boll....hahaha det är helt sanslöst att ni inte ens kan fatta det. Nej det vet vi verkligen inte, har du seglat runt jorden utan att använda the great circle route och filmat så länka men innan dess vet du ingenting.
Oj nu har du besökt planeter också? Fantastiskt, länka till ditt visuella experiment som bevisar avstånd. Nej det har du såklart inte heller så skall du nu försöka dig på denna diskussion så håll dig först och främst vetenskapligt ärlig.

Det där är rent dravel. Det finns en mänsklig kunskap, sedan hundratals år insamlad med vetenskapliga metoder. Du borde också ta del av den och låta bli angrepp av den där sorten. Det bevisar bara din okunnighet.

Om du tror att du kan undervisa om "den vetenskapliga metoden" och "vetenskaplig ärlighet" - Gör det!

Citat:
(här finns en rad helt anonyma citat)
Måste vara tröttsamt att ha så mycket fel om allt jämt?
Varifrån kommer dessa anonyma citat? Var vänlig referera till seriösa forskningstidskrifter, inte Youtube och liknande. Det duger inte och det av skäl som du kan läsa ovan.
Citera
2017-04-04, 10:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det finns en mänsklig kunskap, sedan hundratals år insamlad med vetenskapliga metoder. Du borde också ta del av den och låta bli angrepp av den där sorten. Det bevisar bara din okunnighet.

Om du tror att du kan undervisa om "den vetenskapliga metoden" och "vetenskaplig ärlighet" - Gör det!

Så du erkänner att du har inte gjort något experiment och därmed inte vet någonting om det du så tvärsäkert påstår. Vetenskap betyder ingenting om du inte kan backa upp det själv, hörsägen är nämligen inte gott nog här.

Precis vad jag gör men tror jag har en bättre chans att lära min hund kvantum fysik än att få er indoktrinerade globetards att förstå något alls, ni är ju inte intresserade av riktigt experiment baserad vetenskap.

Citat:
Varifrån kommer dessa anonyma citat? Var vänlig referera till seriösa forskningstidskrifter, inte Youtube och liknande. Det duger inte och det av skäl som du kan läsa ovan.

Det är citat från Tesla, är tom en simpel googling för mycket för dig din arma stackare.
Citera
2017-04-04, 11:17
Medlem
Citat:
Så du erkänner att du har inte gjort något experiment och därmed inte vet någonting om det du så tvärsäkert påstår. Vetenskap betyder ingenting om du inte kan backa upp det själv, hörsägen är nämligen inte gott nog här.
Precis vad jag gör men tror jag har en bättre chans att lära min hund kvantum fysik än att få er indoktrinerade globetards att förstå något alls, ni är ju inte intresserade av riktigt experiment baserad vetenskap.
Det är citat från Tesla, är tom en simpel googling för mycket för dig din arma stackare.
Återigen diverse dravel och personangrepp!
Menar du - på fullt allvar - att all vetenskaplig kunskap, samlad sedan hundratals år, inte är värd någonting?
Hur lång är t ex ekvatorn? Om du menar att siffran 4008 mil är helt fel och att korrekt siffra är 6283 mil, säg då det!

Jag har gjort en del experiment som visar på att jorden är rund, men även en rad enkla iakttagelser, som visar samma sak. Några av dem är:
- solförmörkelse och månförmörkelse,
- solnedgång och soluppgång,
- en klar och tydlig horisontlinje när jag ser ut över havet,
- Gotland syns inte från Nynäshamn och
- moln som helt klart och tydligt är solbelysta på undersidan när solen går ner.

Varsågod och förklara de iakttagelserna utifrån förutsättningen att jorden är platt! Var och en av dem. Sedan kan du ta de exempel som jag har nämnt förut.

Inga youtubevideor, tack! En video som påstås visa Detroit sett från andra sidan Michigansjön, är en video som påstås visa Detroit från andra sidan Michigansjön, inget annat. Den bevisar inte att jorden är platt, för att bevisa det måste allt jag nämnt ovan och alla andra bevis som har förts fram i den här tråden motbevisas. Ingen "plattjording" har klarat det.
Citera
2017-04-04, 11:19
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Om jorden är platt...kan månen vara likaså tro?
Citera
2017-04-04, 11:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
- en klar och tydlig horisontlinje när jag ser ut över havet

Du förstår att du aldrig kommer besöka rymden hoppas jag? Vi kan iaf börja där för att som sagt förhålla oss till riktig vetenskap ärligt.

Så då är detta enda exemplet som är kvar. Så visa nu med video bevis vad du menar med detta uttalande.

Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Om jorden är platt...kan månen vara likaså tro?

Ja högst troligt en platt botten. Det finns ingen darkside.
Citera
2017-04-04, 13:20
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ja högst troligt en platt botten. Det finns ingen darkside.

Varför ser en nymåne ut som den gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in