Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Så du erkänner att du har inte gjort något experiment och därmed inte vet någonting om det du så tvärsäkert påstår. Vetenskap betyder ingenting om du inte kan backa upp det själv, hörsägen är nämligen inte gott nog här.
Precis vad jag gör men tror jag har en bättre chans att lära min hund kvantum fysik än att få er indoktrinerade globetards att förstå något alls, ni är ju inte intresserade av riktigt experiment baserad vetenskap.
Det är citat från Tesla, är tom en simpel googling för mycket för dig din arma stackare.
Återigen diverse dravel och personangrepp!
Menar du - på fullt allvar - att all vetenskaplig kunskap, samlad sedan hundratals år, inte är värd någonting?
Hur lång är t ex ekvatorn? Om du menar att siffran 4008 mil är helt fel och att korrekt siffra är 6283 mil, säg då det!
Jag har gjort en del experiment som visar på att jorden är rund, men även en rad enkla iakttagelser, som visar samma sak. Några av dem är:
- solförmörkelse och månförmörkelse,
- solnedgång och soluppgång,
- en klar och tydlig horisontlinje när jag ser ut över havet,
- Gotland syns inte från Nynäshamn och
- moln som helt klart och tydligt är solbelysta
på undersidan när solen går ner.
Varsågod och förklara de iakttagelserna utifrån förutsättningen att jorden är platt! Var och en av dem. Sedan kan du ta de exempel som jag har nämnt förut.
Inga youtubevideor, tack! En video som påstås visa Detroit sett från andra sidan Michigansjön, är en video som påstås visa Detroit från andra sidan Michigansjön, inget annat. Den bevisar inte att jorden är platt, för att bevisa det måste allt jag nämnt ovan och alla andra bevis som har förts fram i den här tråden motbevisas. Ingen "plattjording" har klarat det.