2024-06-28, 21:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Det är nog OT i varierande grad. beror lite på hur konkavt man tänker sig.

Intressant dock, om man betänker extremt anspråksfulla påståenden som "vi känner ALLA avstånd och riktningar", "allt stämmer!" etc.. vänder man ut och in så kanske "stämmer" det också?
Vänder man allt ut och in så att vi skulle leva på insidan så borde det stämma men då blir ju inte jorden platt. På en platt jord är det helt omöjligt att få de avstånd vi känner till att stämma.
Citera
2024-06-28, 21:59
Medlem
Citat:
Jag menar bara, du kan inte se hur långt som helst, Oavsett hur platt jorden är.

Det har ju illustrerats här i tråden att Turning Torso-bilden inte är bevis för sfärisk jord. Minns näckrosorna.
Näckrosorna? Det var ett av de exempel jag nämnde tidigare där man fuskar medvetet, och på ett så enkelt sätt att man måste vara FE för att inte se igenom det. Men tillbaka till Turning Torso. Det som finns bakom horisonten är därför för litet för att synas, medan det som finns ovanför horisonten är tillräckligt stort för att synas. Vad sägs om att förklara utan att använda en fuskbild där näckrosorna saknas.
Citera
2024-06-28, 22:03
Medlem
Citat:
Jo.. i den teoretiska hollow earth-världen blir väl teoretiska avståndet precis samma som på det teoretiska jordklotet? Eller?
Jag kan inget om hollow earth men det är nog ännu dummare än flat earth. Är det det vi diskuterar här?
Eller är det dags för en kommentar från en moderator.
Citera
2024-06-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nya trenden är att plattjordare inte är plattjordare längre. De är bara emot att jorden är en glob. Som Fleusch, han vet ingenting om någonting, men fasen heller att jorden ska vara rund. Såg på Creaky nyligen där LEO inte vill kallas plattjordare, trots att han är det. Det är som små barn, jävligt motvalls. Inga bevis, inga fakta, bara emot för sakens skull. Fakta på fakta framställs på rundheten, då flyttas frågan över till något helt irrelevant. Fega krakar.

Ja det är riktigt jag ifrågasätter att jorden är en glob. För att det strider, eller verkar strida, mot kända naturlagar. Men inser också att jag inte vet vad jorden är istället, om den nu inte är glob. Inget barnsligt med det.
Citera
2024-06-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag kan inget om hollow earth men det är nog ännu dummare än flat earth. Är det det vi diskuterar här?

Jag försöker inte komma ut som förespråkare av hollow earth. Bara påpeka att den på många sätt är utbytbar mot klot-modellen. Och att båda har samma problem med att förklara gravitation med mera. Så om det ena är "ännu dummare än flat earth" så är det andra också det.
Citera
2024-06-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ja det är riktigt jag ifrågasätter att jorden är en glob. För att det strider, eller verkar strida, mot kända naturlagar. Men inser också att jag inte vet vad jorden är istället, om den nu inte är glob. Inget barnsligt med det.
Så länge du och Dendummasillen inte är intresserade av att diskutera de obestridliga bevisen vi presenterat, utan istället fastnar i en massa främmande prat, är barnslighet ett ganska rimligt uttryck. Jag förstår att du inte vill titta på bevisen, eller så kanske du inte vågar.
Citera
2024-06-28, 22:13
Medlem
Citat:
Jo.. i den teoretiska hollow earth-världen blir väl teoretiska avståndet precis samma som på det teoretiska jordklotet? Eller?

Finns en tråd om Hollow Earth. Här snackar vi FE och hur det kommer sig att ekvatorn är 4000 mil lång.
Citera
2024-06-28, 22:17
Medlem
Citat:

Fast du kan inte tala om vad som bestrider vilken naturlag.
Citera
2024-06-28, 22:19
Medlem
Citat:
Vilken naturlag strider globen emot anser du? Du bara hasplar ur dig random dynga och sticker. Fakta och siffror på det eller så säger vi att det luktar brunt för att du dragit det ur, ja du kan ju gissa.
Citera
2024-06-29, 10:19
Medlem
Citat:

Intressant dock, om man betänker extremt anspråksfulla påståenden som "vi känner ALLA avstånd och riktningar", "allt stämmer!" etc.. vänder man ut och in så kanske "stämmer" det också?

Jag tror dock inte det är så säkert att "allt stämmer". Ofta visar det sig i praktiken innebära "stämmer i teorin". Som gravitationen på mt Everest, Nordpolen.

Citat:

Hur gammal är du vilka naturlagar DÅ
Vaddå barnsligt det är du som är barnslig på att inte svara på frågorna om globen vi bor på.
och så sticker du när du inte kan svara.
Svara på frågorna då
Citera
2024-06-29, 10:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Jag tror dock inte det är så säkert att "allt stämmer". Ofta visar det sig i praktiken innebära "stämmer i teorin". Som gravitationen på mt Everest, Nordpolen.
Vad fan ljuger du för? Ingen annan än DU har skrivit ditt falska citat "vi känner ALLA avstånd och riktningar" i tråden.

Förutom helt obildbar är du alltså även intellektuellt ohederlig. Inte överraskande iofs.
Citera
2024-06-29, 11:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Hollow earth är mycket rimligare än flat earth. Man skulle kunna tänka sig att jorden är en artificiell ihålig konstruktion som byggts av några som är tillräckligt avancerade för att få det att verka som den är solid. Osannolikt måhända, men det strider inte uppenbart mot sunt förnuft på samma sätt som hur en platt gjord strider mot alla observationer vi kan göra: hur objekt försvinner bortom horisonten, avstånd på kartan osv.

Det finns en hierarki i hur vansinniga olika vansinniga idéer är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in