2022-10-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
För att du försöker hålla ett öppet sinne, och ta till dig olika argument utan att avfärda dem pga förutfattad mening, oj ja visst ja det är ju precis det du gör.

Självklart avfärdar jag en text på en hemsida som en absolut sanning om jordens sfäriska form. Det kanske du också borde göra? Öppet sinne och så vidare.
Citera
2022-10-11, 15:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Självklart avfärdar jag en text på en hemsida som en absolut sanning om jordens sfäriska form. Det kanske du också borde göra? Öppet sinne och så vidare.

Varför åker du eller någon annan plattjordare inte dit och kollar själv då? Det finns 3 liknande anläggningar i värden.
Citera
2022-10-11, 15:05
Medlem
Citat:
Det finns en absolut sanning om jordens form, och det är att söder på en jordglob bara är i en specifik riktning. På en platt jord är söder åt alla håll. Det kan bekräftas av mig och 30 miljoner andra som har sett Söderkorset bekräfta.
Men tror du på det? Du har åtminstone inte erkänt det.
Citera
2022-10-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför åker du eller någon annan plattjordare inte dit och kollar själv då? Det finns 3 liknande anläggningar i värden.
De reser aldrig någonstans. Hela deras värld finns på FE-sidor på You Tube. De som driver FE-rörelsen undviker medvetet att erkänna att de har rest och fått bevis på att jorden är rund, och de som aldrig reser någonstans vet inte hur de ska göra.
Citera
2022-10-11, 16:28
Medlem
Citat:
Förlåt om en rätt enkel fråga var tillräcklig för att trigga dig.

Vet inte riktigt vad du menar att jag blev triggad. Du är en uppenbart fejkad plattis vars en bidrag i tråden är att trolla genom att ställa meningslösa frågor. Du verkar dock bli triggad när jag ber dig om något så enkelt som att kommentera ett inlägg i trådens ämne.
Citera
2022-10-11, 16:34
Medlem
Citat:

Ligo har inget med jordens form att göra, än mindre deras hemsida. Men byggnadens egenskaper avslöjar om jorden är platt eller inte. Du borde mao vara intresserad av byggnaden. Ditt och alla andra plattisars ointresse för byggnaden exponerar er som fejk.
Citera
2022-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Självklart avfärdar jag en text på en hemsida som en absolut sanning om jordens sfäriska form.

Ja det är klart att du gör, eftersom du inte vill acceptera någon sanning om jordens sfäriska form. Det är fullt ut bevisat av alla dina meningslösa inlägg här i forumet.

Förresten, har du lyckats zooma in solen mitt i natten ännu?
Citera
2022-10-11, 19:02
Medlem
Citat:
Att vilja se hur det ser ut vid ändarna av dessa rör är väl att visa intresse?

Vad hindrar dig att se hur det ser ut?

Citat:

Kruxet är att du inte heller har någon lust att undersöka saker själv. Dvs du avfärdar alla som som sitter med sakinformation men är helt ointresserad av att ta reda på fakta själv.

Konsekvensen av det är att du inte har en aningen om någonting.

Citat:
... Öppet sinne ...

Öppet sinne har i ditt fall blivit synonymt med saknar kunskap och orkar inte ta reda på något. Att ha ett "öppet sinne" utan att orka gå vidare och undersöka verkligheten är en omskrivning för att man är nöjd med att vara okunning.
Citera
2022-10-12, 07:02
Moderator
Länkpost raderad.
Se: (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Citera
2022-10-12, 16:39
Medlem
Nu blev det så där tyst från plattisarna igen. De ville inte diskutera solens position på höstdagjämningen. Ej heller en byggnad som är så lång att jordenskrökning blir synlig.

Är den platta jorden helt död nu?
Citera
2022-10-14, 13:07
Medlem
Fråga om LIGO igen då, säg att jag lägger ett vattenpass vid det helt raka rörets ena ände, som enligt er har behövts läggas på en ramp för att följa jordens kurva, kommer vattenpasset visa att "ned" eller "plant" inte längre är detsamma som vid andra änden av röret?

Kommer en människa som står vid den änden att behöva luta sig något för att motverka jordens då något "sneda" (i förhållande till röret raka läggning) dragningskraft nedåt?
Citera
2022-10-14, 14:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Fråga om LIGO igen då, säg att jag lägger ett vattenpass vid det helt raka rörets ena ände, som enligt er har behövts läggas på en ramp för att följa jordens kurva, kommer vattenpasset visa att "ned" eller "plant" inte längre är detsamma som vid andra änden av röret?

Kommer en människa som står vid den änden att behöva luta sig något för att motverka jordens då något "sneda" (i förhållande till röret raka läggning) dragningskraft nedåt?
Jo ett vattenpass borde ju inte visa plant om vattenpasset inte ligger plant gentemot jordens gravitationsfält om lutningen är tillräckligt stor för att vattenpasset skall reagera. Står du på röret så lär det ju luta något men frågan är om man skulle märka den ytterst lilla skillnaden. Det är jag dock tveksam till. En skillnad på några meter på ett antal kilometer långt rör är ju inte mycket lutning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in