2022-03-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ditt experiment är ej genomförbart då någon sådan karta inte finns. Du begriper såklart inte vad jag pratar om, men okunskap brukar föregå arrogans. Jag tror att jag lyckats väldigt bra med att göra dig arg, nu när jag avslöjar dig som en okunnig stekare som inte ens förstår vad en kartprojektion är borde du surna till ännu mer.

Dag och natt: solen drar bort över himlen och det blir mörkt. Vem som helst kan se det.

Årstider: solen rör sig norr och söderut under året. Vem som helst kan se det. Att du inte kan se det kan bero på dina svartmålade Ray Bans.

Fäll ned pungen och landa!

Så gullig du blir när du inte kan trycka ner andra 😁
Är det någon som inte vet vad en kartprojektion är så är det du 🤣

Varför skulle man behöva en projektion av en platt jord?

Tönta gärna om du känner att du blir hård av det men du gör dig bara löjlig och vi vet ju hur det slutade för din del förra gången 😁

Du förklarar inte hur dag och natt samspelar med årstiderna. Varför är det mörkt på halva jordklotet osv, försök igen. Andas lite mellan så du kommer ner i puls 😁

Du är för söt och gullig i dina förpubertala attacker 🤣
Citera
2022-03-01, 15:56
Medlem
Citat:
Du utgår ifrån att saker förhåller sig som du blivit lärd och sedan applicerar du detta på något annat.
Eftersom du vet att jorden är rund som måste den platta jorden också utgå ifrån det du vet om den runda jorden. Den platta jorden måste uppföra sig som den runda. Det är ett inskränkt synsätt, men som mycket listigt marknadsförs som det motsatta.

Vetenskap idag är till stor del en dogmatisk religion där just ditt tankesätt dominerar, men din religion går ut på att anklaga andra för att vara religiösa. Det är riktigt bra måste jag erkänna.

Förklara avstånden vi faktiskt känner till och förklara hur de kan stämma på en platt jord. Rätt många plsttisar har gått bet på det innan dig här. Flytta chipsfingret och kolla lite gamla svar så ser även du att du inte kommer att få din platta jord. Varken idag eller imorgon eller ens tusen år framåt 🤣
Citera
2022-03-01, 16:02
Medlem
Citat:
Du utgår ifrån att saker förhåller sig som du blivit lärd och sedan applicerar du detta på något annat.
Detta kommer alltid när du saknar svar. Jag relaterar mest till det jag kan observera med egna ögon, medan du relaterar till vad Eric Dubay och andra charlataner har kommit på för att ha något att leva av.

Citat:
du vet att jorden är rund som måste den platta jorden också utgå ifrån det du vet om den runda jorden. Den platta jorden måste uppföra sig som den runda. Det är ett inskränkt synsätt, men som mycket listigt marknadsförs som det motsatta.
Vi vet hur lång tid det tar att flyga mellan kontinenter. För att det ska matcha en platt jord måste planen antingen ha tre gånger högre hastighet än normalt, eller så måste kontinenterna hoppa blixtsnabbt för att möta planen. Den platta jorden kan bete sig annorlunda, men jag har inte sett att du har något som påminner om en förklaring.

Citat:
idag är till stor del en dogmatisk religion där just ditt tankesätt dominerar, men din religion går ut på att anklaga andra för att vara religiösa. Det är riktigt bra måste jag erkänna.
Vetenskap? Jag måste bara påminna er om att Eric Dubay är yogainstruktör och inte professor.

Kan du förresten förklara vad man ska göra med en projektion på en karta över en platt jord?
Citera
2022-03-01, 17:22
Medlem
Citat:
Eftersom du vet att jorden är rund som måste den platta jorden också utgå ifrån det du vet om den runda jorden. Den platta jorden måste uppföra sig som den runda. Det är ett inskränkt synsätt, men som mycket listigt marknadsförs som det motsatta.

Vetenskap idag är till stor del en dogmatisk religion där just ditt tankesätt dominerar, men din religion går ut på att anklaga andra för att vara religiösa. Det är riktigt bra måste jag erkänna.
Det har ingenting med vetenskap att göra, och det har ingenting att göra med vad jag har blivit lärd. Det är ganska patetiskt att du kommer på det varje gång du inte vet vad du ska svara.

Avståndet mellan kontinenterna är en sak. En annan är södra korset, som man kan se direkt söderut över hela södra halvklotet. Det är ett faktum som jag har observerat själv, och det är bara att undersöka med någon som bor i Australien eller Sydamerika, eller så kan du resa ned själv om du tror att jag och några miljoner andra ljuger.

Söder är alltså en specifik riktning på samma sätt som norr. Förstår du hur omöjligt det är att förklara detta om jorden är platt?

Detta är verkligheten, och det finns bara en förklaring, om du inte tänker komma på något som dina forskare i Thailand eller USA har fått reda på.
Citera
2022-03-01, 17:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ditt experiment är ej genomförbart då någon sådan karta inte finns. Du begriper såklart inte vad jag pratar om, men okunskap brukar föregå arrogans. Jag tror att jag lyckats väldigt bra med att göra dig arg, nu när jag avslöjar dig som en okunnig stekare som inte ens förstår vad en kartprojektion är borde du surna till ännu mer.

Dag och natt: solen drar bort över himlen och det blir mörkt. Vem som helst kan se det.

Årstider: solen rör sig norr och söderut under året. Vem som helst kan se det. Att du inte kan se det kan bero på dina svartmålade Ray Bans.

Fäll ned pungen och landa!

Drar bort? Varför kan man inte se den? Vart tar solen vägen då?

Alla gånger jag sett solen på kvällen så har den försvunnit ned bakom horisonten. Sen på morgonen efter kommer den upp från bakom horisonten åt andra hållet.

Den ändrar inte i storlek heller.
Citera
2022-03-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Så gullig du blir när du inte kan trycka ner andra 😁
Är det någon som inte vet vad en kartprojektion är så är det du 🤣

Varför skulle man behöva en projektion av en platt jord?
Alla kartor är projektioner.

Citat:
Tönta gärna om du känner att du blir hård av det men du gör dig bara löjlig och vi vet ju hur det slutade för din del förra gången 😁

Homosexreferenserna kanske kan du spara till någon trång flygplanstoalett.

Citat:
Du förklarar inte hur dag och natt samspelar med årstiderna. Varför är det mörkt på halva jordklotet osv, försök igen. Andas lite mellan så du kommer ner i puls 😁
Jag behöver inte veta vad som är istället, det är inte ett argument, det är en religiös dogm. Det finns inga bevis för ett jordklot, hade det funnits hade du inte suttit här och ödslat din tid på mig.

Citat:
Du är för söt och gullig i dina förpubertala attacker 🤣
Du är arg för att jag hotar den trygghet du finner i att ha en stöveln över nacken.
Citera
2022-03-01, 18:19
Medlem
Citat:
Förklara avstånden vi faktiskt känner till och förklara hur de kan stämma på en platt jord. Rätt många plsttisar har gått bet på det innan dig här. Flytta chipsfingret och kolla lite gamla svar så ser även du att du inte kommer att få din platta jord. Varken idag eller imorgon eller ens tusen år framåt 🤣
Det fetade: här kärnan till din närvaro i tråden, du vill inte att jorden ska vara platt. Till skillnad från dig skiter jag i vilket.

Vad har avståndet mellan Perth och Santiago med jordytans beskaffenhet att göra?
Citera
2022-03-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Detta kommer alltid när du saknar svar. Jag relaterar mest till det jag kan observera med egna ögon, medan du relaterar till vad Eric Dubay och andra charlataner har kommit på för att ha något att leva av.
Nej, det är du som inte gillar mitt svar.

Citat:
Vi vet hur lång tid det tar att flyga mellan kontinenter. För att det ska matcha en platt jord måste planen antingen ha tre gånger högre hastighet än normalt, eller så måste kontinenterna hoppa blixtsnabbt för att möta planen. Den platta jorden kan bete sig annorlunda, men jag har inte sett att du har något som påminner om en förklaring.
Vad har flygtiden med jordytans beskaffenhet att göra?

Citat:
Vetenskap? Jag måste bara påminna er om att Eric Dubay är yogainstruktör och inte professor.
Religiösa hänvisar alltid till auktoriteter, du säger att Dubay är yogainstruktör i syfte att misskreditera honom. Du exemplifierade just min påstående. Tack!

Citat:
Kan du förresten förklara vad man ska göra med en projektion på en karta över en platt jord?
Nej.
Citera
2022-03-01, 18:42
Medlem
Citat:
Det har ingenting med vetenskap att göra, och det har ingenting att göra med vad jag har blivit lärd. Det är ganska patetiskt att du kommer på det varje gång du inte vet vad du ska svara.
Jag brukar också få höra att jag inte vågar svara, kanske kan du också prova det!

Citat:
Avståndet mellan kontinenterna är en sak. En annan är södra korset, som man kan se direkt söderut över hela södra halvklotet. Det är ett faktum som jag har observerat själv, och det är bara att undersöka med någon som bor i Australien eller Sydamerika, eller så kan du resa ned själv om du tror att jag och några miljoner andra ljuger.
Så du och miljoner andra har sett Södra korset i himlen och direkt efter det tittade ni ner på marken och konstaterade att marken var rund, även om man inte kan se det. Låter som masspsykos.

Citat:
Söder är alltså en specifik riktning på samma sätt som norr. Förstår du hur omöjligt det är att förklara detta om jorden är platt?
Du verkar veta hur den platta jorden ser ut? Men det gör du ju inte, du applicerar enbart den runda jordens modell på en platt jord.

Citat:
Detta är verkligheten, och det finns bara en förklaring, om du inte tänker komma på något som dina forskare i Thailand eller USA har fått reda på.
Verkligheten är den att det finns inte ett enda bevis för en rund jord. Detta har Dubay och andra gjort dig uppmärksam på, vilket också stör dig och därför sitter du här och slösar bort din tid på mig, dvs när du inte följer Dubay på sociala medier.
Citera
2022-03-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Drar bort? Varför kan man inte se den? Vart tar solen vägen då?
Man kan inte se den för att vinkeln minskar.

Citat:
Alla gånger jag sett solen på kvällen så har den försvunnit ned bakom horisonten. Sen på morgonen efter kommer den upp från bakom horisonten åt andra hållet.
Jag har sett den göra båda och.

Citat:
Den ändrar inte i storlek heller.
Jag har sett både och.
Citera
2022-03-01, 18:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Man kan inte se den för att vinkeln minskar.

Jag har sett den göra båda och.

Jag har sett både och.

Vinkeln minskar. Det är helt obegripligt. Om inget är i vägen så finns det inget som gör att man inte skulle se en ljuskälla så stark som solen. Dessutom minskar den inte i storlek - vad du än tror dig ha sett - när den går ner. Den försvinner helt tydligt bakom horisonten.
Citera
2022-03-01, 18:53
Medlem
Citat:
Vinkeln minskar. Det är helt obegripligt. Om inget är i vägen så finns det inget som gör att man inte skulle se en ljuskälla så stark som solen. Dessutom minskar den inte i storlek - vad du än tror dig ha sett - när den går ner. Den försvinner helt tydligt bakom horisonten.
Jag säger att jag har sett både och, inte vad det berodde på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in