Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du utgår ifrån att saker förhåller sig som du blivit lärd och sedan applicerar du detta på något annat.
Eftersom du vet att jorden är rund som måste den platta jorden också utgå ifrån det du vet om den runda jorden. Den platta jorden måste uppföra sig som den runda. Det är ett inskränkt synsätt, men som mycket listigt marknadsförs som det motsatta.
Vetenskap idag är till stor del en dogmatisk religion där just ditt tankesätt dominerar, men din religion går ut på att anklaga andra för att vara religiösa. Det är riktigt bra måste jag erkänna.
Det har ingenting med vetenskap att göra, och det har ingenting att göra med vad jag har blivit lärd. Det är ganska patetiskt att du kommer på det varje gång du inte vet vad du ska svara.
Avståndet mellan kontinenterna är en sak. En annan är södra korset, som man kan se direkt söderut över hela södra halvklotet. Det är ett faktum som jag har observerat själv, och det är bara att undersöka med någon som bor i Australien eller Sydamerika, eller så kan du resa ned själv om du tror att jag och några miljoner andra ljuger.
Söder är alltså en specifik riktning på samma sätt som norr. Förstår du hur omöjligt det är att förklara detta om jorden är platt?
Detta är verkligheten, och det finns bara en förklaring, om du inte tänker komma på något som dina forskare i Thailand eller USA har fått reda på.