Citat:
Ursprungligen postat av
scientificum
Förstår det, skulle ta ett år att läsa den här tråden. Vore dock lätt att få glasklara bevis, mäta upp sträckan och bränsleåtgången för en båt (kanske fiskebåt) som tar turen från sydafrika till syd-argentina då det är två eller tre gånger längre på FE-kartan. Och så kan man ta ett gäng öar på vägen för att bevisa kursen.
Har erbjudit ett par stycken att jag flyger och de planerar rutten och bränsleåtgången, kommer vi fram på rätt tid utan att behöva nödlanda samt inte har mer än bränslereserven kvar så fungerar deras plattjordsnavigering annars är inte jorden platt. Dessutom får de fritt filma hela turen men inget ska redigeras utan filmen ska visas rå.
Sökte till och med tillstånd att göra en sådan galen flygning då en nödlandning normalt klassas som en incident och kan klassas som brister i utövandet som pilot. Hoppas det planeras rutt där det finns plats för nödlandning för annars ligger vi båda pyrt till 😂
Vi får se om det blir av, kostnaden för bränsle och försäkring hamnar på plattisen, kostnad för piloten står jag för. Lite för att motivera att det bara tankas upp optimalt med bränsle.
Tvivlar dock på att det kommer bli av för det är mer än bara navigeringen som kommer bli uppenbar när man flyger och jag har förstått att man som plattjordare inte vill ha dessa bevis när man själv är vittne...