Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Jag vet inte hur många som har varit på Sydpolen, men det måste vara många tusen, och du tror att de alla är betalt av NASA och eliten. Och du pratar om att tro.
Tror du att det finns kryssningsfartyg, eller är det också en lögn? Där kryssningsfartygen färdas är det ljust hela dagen i januari. Vi pratar om cirka 40 000 passagerare om året, och det är fritt fram för alla att köpa en resa. Solen är uppe minst 17 timmar varje dag. Hur är det möjligt när solen är på motsatt sida av jorden större delen av dagen söder om ekvatorn? Och då håller jag mig till det plattjordseliten själv påstår.
Jag har sett många märkliga argument från plattisar, men detta måste vara ett av de märkligaste. Om avståndet mellan alla längdgrader är den samma över hela jorden, måste de ju vara parallella. Menar du detta på fullt allvar ??
Du måste förklara detta själv istället för att hänvisa till ett datorprogram. Tror du att Gleason-kartan är fel, och att södern är en viss riktning, och där du kan se södra korset? Enligt Gleason är södern i alla möjliga riktningar på den platta jorden. Och då måste jag fråga, hur kan man då se södra korset rakt söder från Australien, Sydamerika och Afrika. Titta på kartan och förklara hur det är möjligt
De så kallade forskningsstationerna är militära anläggningar och de så kallade vetenskapsmännen som bemannar anläggningarna är militärer bundna av ed. Därmed är det inte sagt att dom inte kan ha så kallad vetenskaplig utbildning, t ex genusvetenskap och liknande banbrytande vetenskapliga ämnen. De sköter sina uppgifter utan att ställa frågor och jag tror inte att särskilt många av dom funderar över frågor som diskuteras här.
Varför skulle ”Antarktiska” kryssningar vara en lögn. Kryssningsfartygen rör sig kring 60:e breddgraden söder om ekvatorn i vattnen mellan Larsen Ice Shelf och ön Anvers Island.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-61.9/centery:-64.8/zoom:8
Som du kan se på länken ovan, så har Antarktis turisterna ganska långt kvar till den antarktiska ringen. Nu finns det inga kryssningsfartyg där på grund av plandemin så du kan
lugnt hävda att jag ljuger om kryssningsfartygens rutt.
Varken du eller jag vet vad som finns vid det vi kallar Nordpolen Du har valt att tro den officiella versionen. I min värld är Nordpolen, eller snarare Nordpolens yta, betydligt större än den officiella. Gamla antika kartor visar Nordpolen som fyra öar. Kanske jordens fyra hörn. Jag påstår inte att jag har alla svaren framför mig, det är en lång resa och det saknas fortfarande många pusselbitar.
Södra korset ligger inte rakt söderut om du just nu tittar från t.ex. Kapstaden så har du Södra Korset i sydväst, tittar du från Sydamerikas spets så har du Södra korset i Sydöst.
Det är samma på din glob, söderut är i alla möjliga riktningar.