Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Det finns ingen midnattssol i Antarktis men jag har ju förstått att du tror det.
Problemet med er rundissar att ni blandar ihop tro och vetande och ni utgår från att om majoriteten tror samma så är det lika med sant. Det finns ingen midnattssol i Antarktis men det är svårt att bevisade det eftersom det är förbjudet att resa bortom den 60:e breddgraden söder om ekvatorn. Om du inte tror mig så kolla Polarinstitutets eller regimens hemsida för att se vad som gäller när man skall resa till Antarktis.
Jag vet inte hur många som har varit på Sydpolen, men det måste vara många tusen, och du tror att de alla är betalt av NASA och eliten. Och du pratar om att tro.
Tror du att det finns kryssningsfartyg, eller är det också en lögn? Där kryssningsfartygen färdas är det ljust hela dagen i januari. Vi pratar om cirka 40 000 passagerare om året, och det är fritt fram för alla att köpa en resa. Solen är uppe minst 17 timmar varje dag. Hur är det möjligt när solen är på motsatt sida av jorden större delen av dagen söder om ekvatorn? Och då håller jag mig till det plattjordseliten själv påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Förstår inte riktigt vad du syftar på. Avstånden är ju längre mellan kontinenterna söder om ekvatorn, men varje longitudgrad motsvarar 60 nautiska mil oavsett om du befinner dig norr eller söder om ekvatorn och en nautisk mil är fortfarande 1,85km i både norr och söder om ekvatorn.
Jag har sett många märkliga argument från plattisar, men detta måste vara ett av de märkligaste. Om avståndet mellan alla längdgrader är den samma över hela jorden, måste de ju vara parallella. Menar du detta på fullt allvar ??
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Nej, det stämmer inte. Laddar ner astronomiprogrammet Planetarium och laborera lite så får du se. Programmet kan laddas ned utan kostnad.
Du måste förklara detta själv istället för att hänvisa till ett datorprogram. Tror du att Gleason-kartan är fel, och att södern är en viss riktning, och där du kan se södra korset? Enligt Gleason är södern i alla möjliga riktningar på den platta jorden. Och då måste jag fråga, hur kan man då se södra korset rakt söder från Australien, Sydamerika och Afrika. Titta på kartan och förklara hur det är möjligt