Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Fast nu var det inte i generella termer vi pratade utan du skrev specifikt att den i exemplet beskrivna triangeln skulle kunna användas för att mäta avstånd på jorden:
Förklara nu hur det går mäta avstånd med hjälp av den i exemplet beskrivna triangeln.
Jag sa till dig att i ditt exempel var avståndet redan känt och därmed onödigt, självklart gäller det när avståndet är okänt.
Men jag sa också att du skulle fundera över ditt eget exempel där du enligt mig beskriver vad jag menade var en av funktionerna för en triangel. Det är en av fördelarna med att använda en triangel. Jag menade inte specifikt ditt exempel därför att där var ju redan avståndet känt och därmed helt onödigt att räkna ut. Jag menade att du skulle fundera över ditt exempel ty det belyser just vad jag menade.
Jag menar att inget avstånd finns att tillgå från jordytan till Polstjärnan och att det vi ser inte är ett fysiskt objekt, för om det hade varit ett fysiskt objekt hade man kunnat använda detta objekt till att räkna ut en okänd sidas storlek. Det sker inte, har inte skett och därmed finns i nuläget inget avstånd till stjärnan från jordytan.
Men detta vet ju du, för jag har ju sagt det åtskilliga gånger men du återkommer i inlägg efter inlägg med hur jag ska räkna på dina exempel. Att ge någon en uppgift, direktiv är att skapa dominans i en interaktion och du har nog stor vana av att göra så. Här gör du det med att i varje inlägg pådyvla mig uppgifter som jag ska utföra.
Du bör fundera över varför det är nödvändigt i din argumentation.