Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Okej, då håller vi oss på jorden och glömmer Bransons rymdresor.
Om jorden var platt så skulle månförmörkelser se ut så här:
Bild. Stämmer det?
Om jorden nu är platt, är det möjligt att åka över kanten så att säga, alltså ramla av plattan eller åtminstone se själva kanten?
Haha nej, den teorin har jag aldrig sett innan. Tämligen övertygad om att flesta plattisar tror att månen producerar sitt eget ljus och du förstår att även skuggor i rymden klassas som just rymden?..
Nej "kanten" går uppåt
https://www.google.se/search?q=antarctica+ice+wall&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwiFhKzyw6ngAhXHhqYKHU3DBAYQ_AUIDigB &biw=1920&bih=969
Vad som finns bortanför om något är rena spekulationer, har ingen direkt åsikt om det men det skall vi nog allt kunna klura inom sinom tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbex73
Du länkade till ett test där de drog slutsatsen att jorden är platt, jag länkade till ett test där de drog slutsatsen att jorden är rund. Detta mha laser. Vem som gjort rätt eller fel kan vi lämna hän.
I videon jag länkade till var det även ett helikoptertest med. Då jag fått dina synpunkter på lasertestet ville jag ha reflektion även på helikoptertestet, vilket jag nu fått. Tack för det.
Svar på din fråga varför de inte fått nån kurva på deras, som du anser, "korrekta" test, är att det inte är korrekt utfört. Då kan jag inte ta ställning till deras resultat.
Nej, jorden är en "Boll" hela tiden, har aldrig, kommer aldrig, att vara platt.
Nej det lämnar vi inte därhän eftersom 1. Globetards bara snodde testet av oss och inte brydde sig om att använda dom parametrar som vi redan visste var tvungen att användas för att ens få ett resultat som säger något alls. 2. Våra tester är över mycket längre distanser och dom är fler. 3. Det finns uppenbara felaktigheter i Hawkings variant.
Ok utveckla, jag har förklarar för dig tekniskt varför inte ditt länkade test fungerar så förklara vad som är felaktigt med det som jag länkade isåfall.