2019-02-07, 01:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Så du tror alltså inte på bilder från satelliter ute i rymden? Varför inte?

I så fall behöver jag ju inte tro på bilder som du länkar, de kan vara manipulerade osv.

Rymden direkt, stanna på jorden och i verkligheten klarar ni bara inte av, det är ju faktiskt för jävla komiskt.
Nej jag tror väldigt lite på scientologer och deras serietidnings uppfinningar likt satelliter. Nazister och Hubbard, ni är för sköna.

Absolut och det kan vara en bra poäng, om det inte också fanns bilder och filmer på massor utav skylines runt hela jorden som visar samma sak, den massiva stora jävla skillnaden här dock är att vi kan åka till Chicago och kolla själva, era rymdfantasier kommer dock för evigt alltid bara stanna som just rymdfantasier, ni kommer aldrig någonsin kunna bevisa något i rymden eftersom ni aldrig kommer att besöka rymden. Genuin riktig vetenskap handlar om att observera fenomenet, ingen av oss kommer dock någonsin att observera rymden från rymden. Så jordens form testas och avgörs på jorden och här finns bevisligen ingen kurva. Och jag tror tom den allra simplaste av er globetards förstår att det inte finns något sådant som en kurvlös boll.
Citera
2019-02-07, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Rymden direkt, stanna på jorden och i verkligheten klarar ni bara inte av, det är ju faktiskt för jävla komiskt.
Nej jag tror väldigt lite på scientologer och deras serietidnings uppfinningar likt satelliter. Nazister och Hubbard, ni är för sköna.

Absolut och det kan vara en bra poäng, om det inte också fanns bilder och filmer på massor utav skylines runt hela jorden som visar samma sak, den massiva stora jävla skillnaden här dock är att vi kan åka till Chicago och kolla själva, era rymdfantasier kommer dock för evigt alltid bara stanna som just rymdfantasier, ni kommer aldrig någonsin kunna bevisa något i rymden eftersom ni aldrig kommer att besöka rymden. Genuin riktig vetenskap handlar om att observera fenomenet, ingen av oss kommer dock någonsin att observera rymden från rymden. Så jordens form testas och avgörs på jorden och här finns bevisligen ingen kurva. Och jag tror tom den allra simplaste av er globetards förstår att det inte finns något sådant som en kurvlös boll.

Hade jag varit miljonär så hade jag bjudit dig på en resa ut i rymden med Bronsons Virgin Galactic. Det kostar 250 000 dollar för en sån flygtur, och då kommer man till yttre rymden. Då kan du en gång för alla se att jorden är rund.

Tyvärr har jag inte så mycket pengar. Och enligt dig så verkar ju ingen någonsin ha varit i rymden, så man kan ju undra var man hamnar när man betalar 250 000 dollar för att åka ut i "rymden".
Citera
2019-02-07, 07:19
Medlem
Citat:

Solen kan observeras belysa taket inuti ett höghus vid solnedgång, vilket enligt min uppfattning verkar tyda på att solen är lägre än höghuset. Det är även enkelt att se samma fenomen om man flyger vid solnedgång eller soluppgång; att vingarna på planet är belysta underifrån, samma sak händer med moln vid dessa tidpunkter.
Citera
2019-02-07, 07:42
Medlem
Melange5738s avatar
Man behöver ingen jävla rymdraket. Montera upp en laser en meter upp i luften horisontellt, gå ett par km i laserns riktning. Bam, du ser att lasern ökar med avståndet från jordens yta. Skulle aldrig skett om jorden var platt. Sluta mata trollen och döda tråden.
Citera
2019-02-07, 09:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWonder
Solen kan observeras belysa taket inuti ett höghus vid solnedgång, vilket enligt min uppfattning verkar tyda på att solen är lägre än höghuset. Det är även enkelt att se samma fenomen om man flyger vid solnedgång eller soluppgång; att vingarna på planet är belysta underifrån, samma sak händer med moln vid dessa tidpunkter.

Visa en film på när detta händer inomhus vid en soluppgång, alltså att taket belyses först så kan vi prata sen, er totala förvirring angående skuggor gör det nämligen svårt att ta er på allvar när det kommer till den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man behöver ingen jävla rymdraket. Montera upp en laser en meter upp i luften horisontellt, gå ett par km i laserns riktning. Bam, du ser att lasern ökar med avståndet från jordens yta. Skulle aldrig skett om jorden var platt. Sluta mata trollen och döda tråden.

För att bevisa rymden behöver du en rymdraket jo, så genuin vetenskap fungerar. Uselt experiment som vi har betydligt bättre än och på mycket större avstånd och dessutom har laserns spridning över distans precis ingenting med kurvan att göra så du har dessutom fel i hur men ens använder laser för att testa kurvan:
https://www.youtube.com/watch?v=AdEb2hQNoi8
Laser bevisar att jorden är platt. Så gulligt försök globetard men er tro vs våra experiment blir alltid en komplett slakt, ni får liksom inse nu en gång för alla att ni de facto inte ens förstår er på diskussion, jag får ju konstant rätta er verkligen.
Citera
2019-02-07, 09:39
Medlem
Citat:
Visa en film på när detta händer inomhus vid en soluppgång, alltså att taket belyses först så kan vi prata sen, er totala förvirring angående skuggor gör det nämligen svårt att ta er på allvar när det kommer till den saken.

För att bevisa rymden behöver du en rymdraket jo, så genuin vetenskap fungerar. Uselt experiment som vi har betydligt bättre än och på mycket större avstånd och dessutom har laserns spridning över distans precis ingenting med kurvan att göra så du har dessutom fel i hur men ens använder laser för att testa kurvan:
https://www.youtube.com/watch?v=AdEb2hQNoi8
Laser bevisar att jorden är platt. Så gulligt försök globetard men er tro vs våra experiment blir alltid en komplett slakt, ni får liksom inse nu en gång för alla att ni de facto inte ens förstår er på diskussion, jag får ju konstant rätta er verkligen.
Ett annat lasertest fast i dagsljus. Kan du förklara detta? Förklara även varför helikoptern försvinner ur sikte.
https://youtu.be/QVa2UmgdTM4
Citera
2019-02-07, 09:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror han med överflödiga bevis, menar att det finns många youtubeklipp som påstår att jorden är platt. De är i sanning överflödiga.

Jag har aldrig förespråkat medial censur, men just dessa plattjordare förtjänar inte annat än att helt rensas ut från all social media och sättas i social skamstock. De är en skam för mänskligheten i sin snarstuckenhet och iver att förolämpa oss som bara vill veta varför solen belyser molnen underifrån vid solnedgångar. Om nu jorden är platt, alltså. Jag vet svaret. Det som irriterar dem så, är att även DE vet svaret. Svaret är naturligtvis att jorden är rund.

Jag tror deras frustration bottnar i svag intelligens. Det ser man på smileys, anglikanismer och förolämpningarna. De kunde inte riktigt klara av skolgången, men vägrar acceptera sin egen inkompetens. Då är det lättare att söka sig till alternativa förklaringsmodeller och bli struken medhårs via youtube. Där kan de får förklarat för sig att de egentligen är smarta och alla bara försökte lura dem. De får höra att de är "speciella". De blir bekräftade och får den där klappen på axeln som de så länge längtat efter.

Jag tror du har rätt. Jag tror de här plattskallarna har havererade skolgångar bakom sig, och att de genom att hoppa på tanken att den sfäriska jorden är en konspiration, återtar kontrollen över sina misslyckanden. På detta sätt får de en förklaring till varför det gick så snett. 'Det var ju en konspiration, och nu har jag genomskådat den.' Fast detta är fel tråd för dessa spekulationer. Det finns en tråd dock:

(FB) Vad finns i huvudet på debunkers och foliehattar? (mod)

Citat:
Nej och från bara 20 miles skulle du aldrig någonsin se ens jordens högsta fyrtorn på en glob, detta vet alla som kollat är inkorrekt. Vi ser dom betydligt längre bort än så.

Ja visst om vi inte hade vågor och atmosfär och vi levde i er scifi värld där alla var superman eller nåt och hade obegränsad syn. Dårar.

MM det var till den andre dåren så du kan ju kolla vem jag citerar först innan du börjar desinformatöra loss fullständigt.

Jaså nyss? Visa mig var jag skrev det eller bara erkänn ännu en pinsam halmgubbe.

Bevisa att man väger mer.

Nej du svarar ju inte på nåt, börja med att bevisa det jag sa om solen och månen som går emot verkligheten vi alla lever i, du måste ju nämligen ha jääääääääääääääävligt mycket på fötterna om du skall lyckas övertyga människor om att inte tro på sina ögon. Så med hjälp av experiment som vi kan återskapa så bevisa nu att månen är 400 gånger näramre oss än solen och bevisa att solen är 400 gånger större än månen. Kan du inte ens hålla dig till verkligheten så skall du inte prata om spretighet, rymden är en fantasi ok? Ni kommer aldrig besöka den.

Big G står för gravity, det är guden man byggde med hjälpts av geometri. Du ljög om Q och Werner så inte direkt som du har någon trovärdighet kvar.

Du använder all dessa anglicismer och t o m anger avstånd i miles för du konsumerar alla dessa miljontals Youtubeklipp i total avsaknad av kritiskt tänkande. Du förmår inte ens att göra en översättning av avstånd till enheter vi använder och relaterar till i vårt land.

Du menar att de byggde Långe Jan på Öland 36m (118ft för dig då) för att den inte skulle skymmas av de 35m höga vågorna? Sen måste det blivit ännu högre vågor eftersom de höjde den till 41,6m (136ft). Eller? Det är märkligt eftersom den högsta uppmätta vågen på Östersjön endast är 14m (46ft). Ändå insåg de 1756 när de började bygga fyren att den behövde bli mer än dubbelt så hög.

Detta berodde såklart inte på att några vågor kunde skymma fyren, utan att de visste att de måste få upp fyrljuset så högt som möjligt för att det skulle kunna ses på så långt avstånd som möjligt. för så är det på en rund jord: ju högre upp du är desto längre kan du se.

Varför stod utkiken på fartygen i en korg högt uppe i masten? För att det var skoj?

Citat:
[...] det finns som sagt en sådan överflödig mängd bevis för att det inte finns någon kurva att ni som inte ens gjort abc research än är svåra att ta på allvar. [...]

Nej du skriver överflödiga för du försöker använda vad du tycker är märkvärdiga och flotta ord. Du vill säga att det finns väldigt många bevis som plattskallar lägger upp. Skriv det då.

Citat:
Har testat att zooma, verkar rätt meningslöst att ha en annars så varför gör inte du lite riktigt research i verkligheten för första gången i ditt liv?
[...]

Månen är i rymden, solen är i rymden, ditt enda bevis är skuggning från rymden, inget du någonsin kommer kunna bevisa om du är ärlig. Jordens form bevisas på jorden, punkt. Förstår du vetenskap är detta självklart. [...]

Hehe, precis som du någonsin ens har hållit i en Nikon Coolpix P1000. Men även om du någonsin kommer befinna dig vid havet med någon form av zoom så kommer du - som alla andra - se övre delen av fartyg som närmar sig, innan du ser den nedre. Det spelar ingen roll hur många smileys och hamgubbar du lägger in i dina inlägg.

Citat:
Gjorde han inte. Nog lögner om Werner från dig nu. https://images.findagrave.com/photos/2018/216/4323_1533492754.jpg

Werner fann gud och blev visselblåsare. Project Blue beam känner mänskligheten till pga Werner. Oj vad din saga är bräcklig, att ha fel räcker inte för dig, du vill gräva dig än djupare ner i det mörka anti-intellektuella mörker som du befinner dig i.

Du påstår att Werner von Braun hoppade på månen och blev visselblåsare? Oooookej... Det hade varit en rätt ålderstigen astronaut, von Braun var 57 år när Armstrong och Aldrin landsteg på månen. 1969 hade han 8 år kvar att leva. Men hur blåste han i visslan? Genom att citera bibeln på sin gravsten? Varför inte låta gravera in 'Jorden är platt!' eller något som faktiskt skulle innebära ett avslöjande?

Du har i ditt massiva ordbajsande i tråden naturligtvis ignorerat frågan hur solen kan belysa undersidan på moln, eller som någon skrev t o m innertaket i en lägenhet. Hur kan solen strålar vid upp-och nedgång befinna sig mellan jordytan och låga moln?

Du har också en jävla uppförsbacke om du ska försöka förklara hur man genom att ha koll på solens, månens och jordens rörelser, kan förutse mån- och solfrömörkelser. Det måste var syntax error när du läste att det skulle bli en total solförmörkelse på morgonen den 21 januari i år - bara för att sedan se att den inföll exakt då! Hur kan man förutse förmörkelser baserat på dessa himlakroppars banor i din värld?

Varför har vi en period med väldigt korta dagar bakom oss, dagar som gradvis blir längre och längre?

Hur kan GPS ens fungera?

Varför är satellitantenner i Sverige riktade i en flack vinkel söderut, medan de vid ekvatorn står rakt upp?

På tal om ekvatorn, visst står solen i zenit mitt på dagen där? Och på dagjamningarna beskriver solen en rät linje över himlen, visst?

Och sen har vi hela världen söder om ekvatorn. Där kan du se stjärnbilder som Musca eller Stora hunden. Dessa kan du helt enkelt inte se från Sverige. Hur kommer det sig på en platt jord?
Senast redigerad av Clay Allison 2019-02-07 kl. 09:48.
Citera
2019-02-07, 10:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ett annat lasertest fast i dagsljus. Kan du förklara detta? Förklara även varför helikoptern försvinner ur sikte.
https://youtu.be/QVa2UmgdTM4

Ah mer hörsägen från makten från er sida, skall ni någonsin göra något eget eller är det vad era NAZI/NASA overlords säger som gäller i precis alla lägen.

Nåväl här är originalet Hawking och crew snodde:
https://www.youtube.com/watch?v=9uersWDp-3c

2 uppenbara problem alltså i din video:
1: Lasern även grön sprids över distans, strålen blir mindre och mindre koncentrerad.
2. Lasern står uppenbarligen inte ens rakt. Vilket ju givetvis är det första som man ser till att ordna.

Detta är sådana uppenbara problem som alla vet om, speciellt när dom nu snodde Jerans test så när man då medvetet struntar i det så saknar man precis all trovärdighet.
Citera
2019-02-07, 10:54
Medlem
Citat:
Ah mer hörsägen från makten från er sida, skall ni någonsin göra något eget eller är det vad era NAZI/NASA overlords säger som gäller i precis alla lägen.

Nåväl här är originalet Hawking och crew snodde:
https://www.youtube.com/watch?v=9uersWDp-3c

2 uppenbara problem alltså i din video:
1: Lasern även grön sprids över distans, strålen blir mindre och mindre koncentrerad.
2. Lasern står uppenbarligen inte ens rakt. Vilket ju givetvis är det första som man ser till att ordna.

Detta är sådana uppenbara problem som alla vet om, speciellt när dom nu snodde Jerans test så när man då medvetet struntar i det så saknar man precis all trovärdighet.

Då går vi över till helikoptern...?
Citera
2019-02-07, 11:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Då går vi över till helikoptern...?

Är det ditt enda svar på sådana uppenbara vetenskapliga felaktigheter/lögner? Man ljuger om sak 1 och 2 men sedan vid sak 3 är man ärlig, hur kan man ens förmå sig att tänka så dåraktigt, er kognitiva dissonans är helt brutal verkligen. Har inget med lasertestet att göra. Man har placerat kameran under vattenytan och får därmed en bottom first effekt som vanligt: https://www.youtube.com/watch?v=ql_TTguKxnE
Har ni alltså inte ens lärt er det en?

Nu skall du svara på varför det inte finns någon kurva i dom korrekt utförda laser test videorna? Tror du att din boll är platt ena dagen och en boll nästa?
Citera
2019-02-07, 11:15
Medlem
Citat:
Är det ditt enda svar på sådana uppenbara vetenskapliga felaktigheter/lögner? Man ljuger om sak 1 och 2 men sedan vid sak 3 är man ärlig, hur kan man ens förmå sig att tänka så dåraktigt, er kognitiva dissonans är helt brutal verkligen. Har inget med lasertestet att göra. Man har placerat kameran under vattenytan och får därmed en bottom first effekt som vanligt: https://www.youtube.com/watch?v=ql_TTguKxnE

Nu skall du svara på varför det inte finns någon kurva i dom korrekt utförda laser test videorna? Tror du att din boll är platt ena dagen och en boll nästa?
Du länkade till ett test där de drog slutsatsen att jorden är platt, jag länkade till ett test där de drog slutsatsen att jorden är rund. Detta mha laser. Vem som gjort rätt eller fel kan vi lämna hän.
I videon jag länkade till var det även ett helikoptertest med. Då jag fått dina synpunkter på lasertestet ville jag ha reflektion även på helikoptertestet, vilket jag nu fått. Tack för det.

Svar på din fråga varför de inte fått nån kurva på deras, som du anser, "korrekta" test, är att det inte är korrekt utfört. Då kan jag inte ta ställning till deras resultat.
Nej, jorden är en "Boll" hela tiden, har aldrig, kommer aldrig, att vara platt.
Citera
2019-02-07, 11:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
...får därmed en bottom first effekt ...

Nej, det är väldigt få som har lärt sig den ökända "botten först effekten".
Man skulle faktiskt kunna sträcka sig så långt som att den är totalt okänd utanför dina kretsar.

Du kanske skulle fundera på att förklara den lite mer vetenskapligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in