2018-10-18, 22:44
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det som får saker att falla till marken? Vad kallar du den kraften som drar föremålet nedåt?
Det är sunt förnuft, det du kastar måste ramla ner, varför skulle den inte ramla ner? Det är naturligt, det är ingen jävla kraft som gör att det ramlar ner.
Citera
2018-10-18, 22:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Det är sunt förnuft, det du kastar måste ramla ner, varför skulle den inte ramla ner? Det är naturligt, det är ingen jävla kraft som gör att det ramlar ner.
Detta är ingen förklaring.
Citera
2018-10-18, 22:47
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej eftersom det inte finns någon kraft i rymden som kan dra av någon från jorden så kan ingen falla av från klotet. Tyngdlagen verkar in mot jordens masscentrum.
Nej solen skulle inte kunna gå ner på det sätt den gör på en platt jord. Antingen skulle den går ner bakom kanten men då skulle det bli mörkt samtidigt på hela jorden. Tidszonerna bevisar den inte går ner bakom kanten på en platt jord. Den kan inte heller försvinna för att den kommer för långt bort för då skulle solen bli mindre och mindre och till slut se ut som en stjärna och det vet vi också att den inte gör.
Hade jorden vara sfärisk hade vi ramlat ner i rymden, det är enkelt att förstå, vad är det du inte begriper?
Solen går ner helt normalt på en platt jorden, det är solen som cirkulerar runt jorden inte jorden som cirkulerar runt solen, därför åker solen runt på platt jord och visar det är mörkt på andra ställen o ljust på andra ställen samtidigt, för det är solen som åker runt platta jorden. Inga konstigheter här inte.
Citera
2018-10-18, 22:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hade jorden varit sfärisk hade dom som bor där nere fallit ner på rymden....

Varför då?
Men du att det finns en "suga ut i rymden kraft" om jorden är sfärisk?

Citat:
Men skeptiker är så puckade o påstår det är en kraft som kallas gravitation som håller oss kvar på jorden.

Allt tyder ju faktiskt på att det finns en nedåtriktad kraft.
Senast redigerad av madtop 2018-10-18 kl. 23:03.
Citera
2018-10-18, 22:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hade jorden vara sfärisk hade vi ramlat ner i rymden, det är enkelt att förstå, vad är det du inte begriper?
Solen går ner helt normalt på en platt jorden, det är solen som cirkulerar runt jorden inte jorden som cirkulerar runt solen, därför åker solen runt på platt jord och visar det är mörkt på andra ställen o ljust på andra ställen samtidigt, för det är solen som åker runt platta jorden. Inga konstigheter här inte.
Nej i rymden finns inget upp eller ner. Ingen kraft=Inget fall.

Om solen gled runt ovanpå en platt jordskiva så skulle den bli mindre och mindre desto längre från betraktaren den kommer. Det sätt som vi alla kan se att solen går ner på stämmer bara på den runda jorden.
Citat:
Jo det är det, det är du som är trög bara,
Nej det är ingen förklaring. Det är ju bara förklaringen att saker faller men det säger ingenting om vad det är som får saker att falla.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-10-18 kl. 22:53.
Citera
2018-10-18, 22:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
... det du kastar måste ramla ner ...

Men den stora frågan är varför det ramlar ned.

Vad är din tes?
Hur vet tegelstenen att den måste falla nedåt? Varför finns det inte lite puckade tegelstenar som i stället faller uppåt eller åt sidan? Eller helt enkelt av lättja skiter i att ramla.

Har du någon förklaring till att saker har en vikt? Om du hänger en tyngd i en fjäder så spänns fjädern ut. Vad är det som gör att fjädern spänns? Vidare vet vi att att sträckan fjädern spänns ut är proportionell mot tyngdens storlek, en vikt på 2kg töjer fjädern dubbelt så mycket som en 1kg vikt. Förklara hur detta fungerar.

Krävs det en kraft för att spänna en fjäder?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dynamometer
Senast redigerad av madtop 2018-10-18 kl. 23:04.
Citera
2018-10-18, 22:54
Medlem
Citat:
Hade jorden varit sfärisk hade dom som bor där nere fallit ner på rymden, men nu bor vi på en platt jord och då finns det ingen risk att ramla ner, enkelt matte helt enkelt. Men skeptiker är så puckade o påstår det är en kraft som kallas gravitation som håller oss kvar på jorden.

Ja det är NWO som skapat den så kallade gravitations regeln, dom har skapat en formula som är universiell för hela jorden, för att vi inte ska tänka annat utan har en fast schema på detta.
Okej, så enligt dig är den så kallade gravitations regeln en formula som är universell för hela jorden skapad av NWO för att vi inte ska tänka annat utan har en fast schema på detta. Utveckla gärna vad det betyder...

Vad händer på din platta jord, där gravitation inte finns, om du släpper ett äpple från midjehöjd. Står det stilla i luften, stiger mot skyn eller åker mot marken och stannar där? Om äpplet hamnar på marken, hur förklarar du det och vad är det för kraft som påverkar äpplet?
Senast redigerad av Prudent 2018-10-18 kl. 23:15.
Citera
2018-10-18, 23:26
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Snälla va tyst bara, säg mig va fan har du tillfört i tråden? Du kommer bara med massa påståenden utan några som helst belägg, o hittar på massa saker som du tagit från luften

Visst dags att damma av den här gamla godingen...

GizmoBoy! Vad är din förklaring till detta?

Citat:
Jag har en sommarstuga på östkusten mellan Stockholm och Sundsvall. Nästan varje dag går jag ner till stranden och ser havshorisonten sträcka ut sig framför mig. Jag vet att Finland ligger cirka 20 mil bort över havet. Men varför ser jag inte Finland?? Om jorden är platt borde jag väl kunna se Finland?? Men jag ser bara en horisont.

Varför ser jag inte Finland??
Varför kan jag inte se Finland (20 mil bort) när jag kan se så långt som till månen, solen, polstjärnan och självaste Vintergatan?

Om jorden är platt, då borde väl rimligtvis horisonten vara självaste kanten jag ser? Men tar jag en båt för att åka till kanten kommer jag plötsligt till Finland istället. Förklaring tack!

Det är cirka 20 mil till Finland i mitt exempel. Jag vet att man kan se 20 mil. Det har jag gjort själv från flyplan flera gånger. På 10 000 meters höjd kan man se cirka 37 mil om det är fint väder. Alltså borde jag se Finland om det är fint väder.
Citera
2018-10-18, 23:37
Medlem
Citat:
Kan ni inte bara acceptera att det finns ingen kraft som håller oss nere på jorden eller att saker ramlar ner. Det är ingen kraft.
Det jag menar är att det är naturlig fysik. Vad är det för mening att en sak ska åka upp istället för ner?
Hoppar vi upp måste vi landa ner, eftersom vi startar från botten alltid och måste helt enkelt återvända till botten om vi inte flyger förstås.
Hoppar man upp så kommer man ner igen, absolut.
Tänk dig nu att du står på markytan och hoppar upp en liten bit. Etersom man enligt dig alltid startar från botten och återvänder till botten kommer du i din värld utan gravitation rimligtvis återvända till den botten du startade ifrån. Nu visar det sig att precis på platsen för din start och återkomst är det ett brunnslock som någon hastigt rycker bort när du hoppat upp. Vad händer när du kommer ner till startnivån igen?
Senast redigerad av Prudent 2018-10-18 kl. 23:40.
Citera
2018-10-18, 23:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nu får ni skärpa er tangentbordskrigare.

Kan ni inte bara acceptera att det finns ingen kraft som håller oss nere på jorden eller att saker ramlar ner. Det är ingen kraft.
Det jag menar är att det är naturlig fysik. Vad är det för mening att en sak ska åka upp istället för ner?
Hoppar vi upp måste vi landa ner, eftersom vi startar från botten alltid och måste helt enkelt återvända till botten om vi inte flyger förstås.

När jag var liten engång så ramla jag ner från fjärde våningen från fönstret jag ramla ner tillsammans med min skateboard jag stog på skateboarden när jag ramla ner, men mitt under färden ner så hoppade jag från min bräda upp och klara mig skadefri, alltså jag gjorde ett hopp under fallet och klarade mig perfekt. Vad kallar ni det då? Just det, det är ingen jävla kraft det är naturlig företeelse.

Ni skeptiker är så jävla hjärntvättade så det spelar ingen roll vad man skriver till er, ni är förnekare av verkligheten och vad som faktiskt pågår runt omkring oss.

Det är NWO som skapat gravitationen för en universell formula, för att alla på jorden ska tänka samma sak och ha samma uppfattningar om saker o ting. I själva verket är allt påhitt. Skolgången med naturvetenskap ämnen är rent trams och skitsnack. Det är för att hålla människan i schack o vi inte ska tänka eget tänkande. För det är nånting enormt som pågår bakom stängda dörrar.

NWO vill inte att vi ska veta att jorden är platt o ihålig, för det hade förstört allt det vi "lärt" oss och visat att allt har varit påhittat.
Utan en kraft så skulle vi vara tyngdlösa. Eftersom vi inte är det så finns det en kraft. Simpel fysik.
Citera
2018-10-18, 23:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men vem fan bryr sig hur lång den är, Det är en jävla isvägg runt om jorden, vad är det du inte fattar, är du så här trög på riktig, eller spelar du bara?

Känner du lite att din teori är lite skakig? Är det därför du undviker att svara och går till attack?

Citat:

Ingen kraft? Försök att hålla emot ett stort träd som faller mot marken och kom sen och påstå att det inte var en kraft större än vad dina armmuskler klarar av.

Citat:

Hah. Solen åker runt på en platt jord? På? Hur kan jag då se den försvinna bakom horisonten i väster, och sen när solen är borta och det blivit mörkt ringa någon som bor långt västerut och den kan berätta att där är det fortfarande ljust? Om jorden var platt skulle jag ju också se solen där jag befinner mig.
Citera
2018-10-18, 23:46
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Visst dags att damma av den här gamla godingen...

GizmoBoy! Vad är din förklaring till detta?
Jag vet inte, själv har jag sett över 50 mil, du väljer själv vad du vill se, allt är individuellt. Jag ser inte det du ser, o du ser inte det jag ser, vi har olika syn o ögon o olika hjärnor. Det hjärnan som bestämmer vad vi ska se. Det är därför vissa har glasögon för dom ser inte så bra.

Att du ser månen o stjärnorna är en helt annan femma, det är olika avstånd till dom. Stjärnorna är flera miljoner ljusår från jorden och dom flesta stjärnorna är redan döda, det du ser är den tid det tar för stjärnans ljus att komma fram till dina ögon, men i själva verket är den död eftersom avståndet är så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in