2018-10-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Jag förlitar mig på människor som sett isväggen och berättat för mig personligen, sen finns det massa youtube klipp man kan kolla på, men ni skeptiker tycker inte videoklipp är belägg ni vägrar ju allt man kommer med så det blir svårt att föra ett samtal med er.
Nu var ju min fråga till dig vad du har för EGNA observationer/bevis, sedan så lade jag till att jag sett något som, för mig, bevisar en rund jord, nämligen att solen gick ner över horisonten med oförminskad storlek.
Inget speciellt du lagt märke till när det gäller frågan huruvida jorden är rund eller platt?
Citera
2018-10-18, 20:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag har inga exakta siffror på hur lång väggen är, men den omger runt omkrets runt jorden.
Man kan se skillnad på glaciärer o isvägg, det gör jag allafall, Jag har varit i vattnajökul i island o sett glaciärer även i grönland har jag varit
Vet du någon som vet hur lång den är?
Citera
2018-10-18, 21:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag förlitar mig på människor som sett isväggen och berättat för mig personligen, sen finns det massa youtube klipp man kan kolla på, men ni skeptiker tycker inte videoklipp är belägg ni vägrar ju allt man kommer med så det blir svårt att föra ett samtal med er.

Och jag förlitar mig på min egen kunskap om saker såsom gravitation, polstjärnans position, avstånd på jorden, solnedgångar osv... Det handlar faktiskt om en ganska lång lista.

Jag vet t.ex att massor attraherar varandra. Och från denna kunskap kan man dra en hel del slutsatser som man i sin tur kan verifiera genom observationer. Jag har t.ex mätt att det tar tv-signalen 240ms att färdas till och från satelliten vilket passar som hand i handske med gravitationslagen och jordens vinkelhastighet. Allt passar liksom ihop.

Visste du förresten att våra kartor, som bygger på en sfärisk modell, fungerar i verkligheten?
Den sfäriska modellen förutser t.ex att det är 400 mil mellan Sydney och Perth och undersöker man saken visar det sig att den sträckan stämmer med verkligheten.
Citera
2018-10-18, 21:40
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och jag förlitar mig på min egen kunskap om saker såsom gravitation, polstjärnans position, avstånd på jorden, solnedgångar osv... Det handlar faktiskt om en ganska lång lista.

Jag vet t.ex att massor attraherar varandra. Och från denna kunskap kan man dra en hel del slutsatser som man i sin tur kan verifiera genom observationer. Jag har t.ex mätt att det tar tv-signalen 240ms att färdas till och från satelliten vilket passar som hand i handske med gravitationslagen och jordens vinkelhastighet. Allt passar liksom ihop.

Visste du förresten att våra kartor, som bygger på en sfärisk modell, fungerar i verkligheten?
Den sfäriska modellen förutser t.ex att det är 400 mil mellan Sydney och Perth och undersöker man saken visar det sig att den sträckan stämmer med verkligheten.

Gravitation är genom tidernas största bluff, så sjukt att människor fortfarande år 2018 tror på detta. Gravitation är skapad av NWO för att vi inte ska forska oss djupare inom andra områden och se den riktiga sanningen.

Solnedgångar har ingen betydelse om jorden skulle vara sfärisk, den går ner oavsett bakom horisonten precis som den gör för en platt jord.

Allt passar ihop för att det är en formel regel som är skapad av NWO för att hålla människan i schack o inte tänka utanför det, vi troende tror annat och vet att mänskligheten är dumförklarad och vilsna i sin tro.

Och nej kartor är gjorda av platt jord det borde nån som du fattat för länge sen.

Alltså helt seriöst jag blir fan mörkrädd för er skeptiker som är så totalt blåsta o tror på allt, helt sinnessjukt, dags att vakna nu, fortsätter detta i samma takt är människan helt borta.
Men tur det finns såna som mig som vet sanningen o inte är lika blåst som ni majoriteten.
Citera
2018-10-18, 21:40
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vet du någon som vet hur lång den är?
Men vem fan bryr sig hur lång den är, Det är en jävla isvägg runt om jorden, vad är det du inte fattar, är du så här trög på riktig, eller spelar du bara?
Citera
2018-10-18, 21:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Gravitation är genom tidernas största bluff, så sjukt att människor fortfarande år 2018 tror på detta. Gravitation är skapad av NWO för att vi inte ska forska oss djupare inom andra områden och se den riktiga sanningen.

Inte alls, gravitation är det som gör att att du står på dina fötter.
Eller är du en sån där som svävar omkring lite hur som helst?

Citat:
Solnedgångar har ingen betydelse om jorden skulle vara sfärisk, den går ner oavsett bakom horisonten precis som den gör för en platt jord.

Nej så är det inte, den försvinner under horisonten vilket såklart är omöjligt på en platt jord. På en platt jord är det alltid fri sikt till solen.

Citat:
Allt passar ihop för att det är en formel regel som är skapad av NWO..

Vilken regel pratar du om och hur och när lyckades NWO skapa den?

Citat:
Och nej kartor är gjorda av platt jord det borde nån som du fattat för länge sen.

Nu hade du nog otur när du tänkte ... enligt våra kartor så är det 1000 mil från nordpolen till ekvatorn och ekvatorn är 4000 mil lång. Och latituden S90 är 0 meter lång. Vilket bevisligen inte fungerar på en platt jord.

Citat:
Men vem fan bryr sig hur lång den är, Det är en jävla isvägg runt om jorden, vad är det du inte fattar, är du så här trög på riktig, eller spelar du bara?

Enligt våra kartor är den cirka 600 mil lång. Stämmer det?
Senast redigerad av madtop 2018-10-18 kl. 21:57.
Citera
2018-10-18, 22:05
Medlem
madtops avatar
Citat:

Förklara vad vi ser i den här bilden:
http://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

Varför ser halva solen ut att ligga under havet? Är inte havet platt på den platta jorden och hur i helsike kan halva solen ligga under vattnet?

Rita och förklara gärna.
Citera
2018-10-18, 22:12
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det här är ett exempel på en fungerande karta:
https://d3pkb4geynkpme.cloudfront.net/product-photos/ATM016_main.jpg
Alla avstånd och vinklar stämmer överens med verkligheten.

Menar du att kartan som jag länkar till bygger på en platt jord?
Förklara gärna hur det hänger ihop....
Citera
2018-10-18, 22:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Allt passar ihop för att det är en formel regel som är skapad av NWO för att hålla människan i schack o inte tänka utanför det, vi troende tror annat och vet att mänskligheten är dumförklarad och vilsna i sin tro.

Alltså helt seriöst jag blir fan mörkrädd för er skeptiker som är så totalt blåsta o tror på allt, helt sinnessjukt, dags att vakna nu, fortsätter detta i samma takt är människan helt borta.
Men tur det finns såna som mig som vet sanningen o inte är lika blåst som ni majoriteten.

Hittills har du bara pangat på med slangbellan. Du har inte kommit med en enda egen observation som stöder ditt lilla påhitt.

Om inte gravitationen, vad är det som får föremål att falla nedåt när du släpper dem?
Citera
2018-10-18, 22:29
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Inte alls, gravitation är det som gör att att du står på dina fötter.
Eller är du en sån där som svävar omkring lite hur som helst?

Nej så är det inte, den försvinner under horisonten vilket såklart är omöjligt på en platt jord. På en platt jord är det alltid fri sikt till solen.

Vilken regel pratar du om och hur och när lyckades NWO skapa den?

Nu hade du nog otur när du tänkte ... enligt våra kartor så är det 1000 mil från nordpolen till ekvatorn och ekvatorn är 4000 mil lång. Och latituden S90 är 0 meter lång. Vilket bevisligen inte fungerar på en platt jord.

Enligt våra kartor är den cirka 600 mil lång. Stämmer det?

Hade jorden varit sfärisk hade dom som bor där nere fallit ner på rymden, men nu bor vi på en platt jord och då finns det ingen risk att ramla ner, enkelt matte helt enkelt. Men skeptiker är så puckade o påstår det är en kraft som kallas gravitation som håller oss kvar på jorden.
Helt seriöst alltså pallar inte höra mer bullshit klyschor från er, ni är ta mig fan dom mest idiotiska personerna på flashback. Tack o lov det finns troende kvar som lever här så visst har man lite hopp kvar på mänskligheten.

Nej solen kan gå ner precis som vanligt på en platt jord, inga konstigheter där inte. Som jag skrivit tidigare är platt jord byggd lager på lager

Ja det är NWO som skapat den så kallade gravitations regeln, dom har skapat en formula som är universiell för hela jorden, för att vi inte ska tänka annat utan har en fast schema på detta.
Citera
2018-10-18, 22:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Snälla va tyst bara, säg mig va fan har du tillfört i tråden? Du kommer bara med massa påståenden utan några som helst belägg, o hittar på massa saker som du tagit från luften. O skriver egna historier bara. Lämna tråden om du inte har något att tillföra. Tack

Vad är det som får saker att falla till marken? Vad kallar du den kraften som drar föremålet nedåt?
Citera
2018-10-18, 22:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hade jorden varit sfärisk hade dom som bor där nere fallit ner på rymden, men nu bor vi på en platt jord och då finns det ingen risk att ramla ner, enkelt matte helt enkelt. Men skeptiker är så puckade o påstår det är en kraft som kallas gravitation som håller oss kvar på jorden.
Helt seriöst alltså pallar inte höra mer bullshit klyschor från er, ni är ta mig fan dom mest idiotiska personerna på flashback. Tack o lov det finns troende kvar som lever här så visst har man lite hopp kvar på mänskligheten.

Nej solen kan gå ner precis som vanligt på en platt jord, inga konstigheter där inte. Som jag skrivit tidigare är platt jord byggd lager på lager

Ja det är NWO som skapat den så kallade gravitations regeln, dom har skapat en formula som är universiell för hela jorden, för att vi inte ska tänka annat utan har en fast schema på detta.
Nej eftersom det inte finns någon kraft i rymden som kan dra av någon från jorden så kan ingen falla av från klotet. Tyngdlagen verkar in mot jordens masscentrum.
Nej solen skulle inte kunna gå ner på det sätt den gör på en platt jord. Antingen skulle den går ner bakom kanten men då skulle det bli mörkt samtidigt på hela jorden. Tidszonerna bevisar den inte går ner bakom kanten på en platt jord. Den kan inte heller försvinna för att den kommer för långt bort för då skulle solen bli mindre och mindre och till slut se ut som en stjärna och det vet vi också att den inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in