2018-09-23, 15:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nej det är inte omöjligt. Jag kan se det nu, jag ser vattenytan möta himlen. Omöjligt på en rund jord.
Varför är det omöjligt på en rund jord?
Det är snarare omöjligt att horisonten blir en skarp linje, om jorden är platt.
Dessutom vet vi att horisonten hamnar längre ned under ögonhöjd ju högre upp man är, det är också omöjligt om jorden är platt och oändligt stor.
Citera
2018-09-23, 15:30
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Den visar att vattnet reser sig och möter himlen och att samma fenomenen rimligen borde ske om observatören vänder sig om. Du väljer dock att helt bortse ifrån det. Det är naturligtvis ditt val, om än tråkigt men så är det.
Vattnet reser sig inte. Däremot kröker sig himlen ner och går bakom horisonten. Om man som du inte vet hur det förhåller sig kan man tro att vattnet går upp men det gör det inte. Tvärtom så sluttar vattnet svagt neråt.
Citera
2018-09-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Och om om det är en båt borta vid horisonten, ser dom (på båten)då NER på dig? För om du ser UPP mot en uppåtstigande horisont måste det betyda att (dom på) båten ser NER på dig.
Nej, det ter sig som du illustrerat för oss med din fina teckning. Horisonten reser sig inte bokstavligen reser sig men du låtsas ju inte förstå det. Är det inte märkligt hur du måste förlita dig till retorik när rycker ut till försvar av den runda jorden.

Kanske kan du ställa en fråga till mig där du på förhand säger att jag kommer att ducka för den samtidigt som du instruerar mig om hur jag ska svara på din fråga.
Citera
2018-09-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är ingen avsaknad av bevis. Ett av hundratals bevis är att kurvan syns tydligt på bilder från sjön Pontrachain.

Det är mycket snack om den runda jorden, var är bevisen för att jorden är platt?
Ponchatrain är ett bevis för platt jord. Gräv din egen grop hypotesen håller ju inte på en rund jord. Det har ni globalister så snällt tillhandahållit plattjorden. Tack!
Citera
2018-09-23, 16:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej, det ter sig som du illustrerat för oss med din fina teckning. Horisonten reser sig inte bokstavligen reser sig men du låtsas ju inte förstå det. Är det inte märkligt hur du måste förlita dig till retorik när rycker ut till försvar av den runda jorden.

Kanske kan du ställa en fråga till mig där du på förhand säger att jag kommer att ducka för den samtidigt som du instruerar mig om hur jag ska svara på din fråga.

Då är vi överens om att horisonten inte reser sig.
Följaktligen borde vi vara överens om att ditt "bevis" inte är ett bevis.

Faktum är att när vi mäter vinkeln till horisonten så är den under ögonhöjd och den hamnar allt lägre ju högre upp vi kommer.
Citera
2018-09-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, mitt resonemang stöds av observation och mätning. Ditt resonemang är hittepå.
Ja, en del av mina resonemang är hittepå, jag gör ingen hemlighet av det. Du däremot påstår att du har bevis som inte finns. Alltså att beviset inte finns är beviset.

Ungefär som att säga att jag har bilder på den osynlige mannen.
Citera
2018-09-23, 16:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ponchatrain är ett bevis för platt jord. Gräv din egen grop hypotesen håller ju inte på en rund jord. Det har ni globalister så snällt tillhandahållit plattjorden. Tack!

Det måste du förklara. De flesta av oss anser att krökningen vi ser är ett bevis på krökningen.
Citera
2018-09-23, 16:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, en del av mina resonemang är hittepå, jag gör ingen hemlighet av det. Du däremot påstår att du har bevis som inte finns.

Kan du ge några exempel på bevis "som inte finns" ?
Citera
2018-09-23, 16:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Varför har du sagt gång efter gång att vattnet reser sig om du vetat det varit en synvilla?
Citera
2018-09-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Vattnet reser sig inte. Däremot kröker sig himlen ner och går bakom horisonten. Om man som du inte vet hur det förhåller sig kan man tro att vattnet går upp men det gör det inte. Tvärtom så sluttar vattnet svagt neråt.
Ja, ni globalister säger gärna att det förhåller sig så men sen så visar ni aldrig bevisen. För de döljs ju av beviset. Beviset skymmer beviset. Fint litet upplägg ni har hittat på. Beviset skymmer beviset.
Citera
2018-09-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför har du sagt gång efter gång att vattnet reser sig om du vetat det varit en synvilla?
Jag trodde väl i min enfald att det var givet.
Citera
2018-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Kan du ge några exempel på bevis "som inte finns" ?
Har vi inte diskuterat detta i två dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in