2018-09-23, 17:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, ni globalister säger gärna att det förhåller sig så men sen så visar ni aldrig bevisen.

Vi har visat dig massor med bevis. Här är ett av alla bevis:
http://t-ec.bstatic.com/images/hotel/max1024x768/261/26148980.jpg

Att jorden kröker bevisades redan på 1800-talet:
Alfred Russel Wallace found a curvature consistent with a spherical Earth.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Bedford_Level_experiment
Citera
2018-09-23, 17:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nej, det ter sig som du illustrerat för oss med din fina teckning. Horisonten reser sig inte bokstavligen reser sig men du låtsas ju inte förstå det. Är det inte märkligt hur du måste förlita dig till retorik när rycker ut till försvar av den runda jorden.

Va???

Säger du nu att den inte reser sig bokstavligen???

Då får du faktiskt förklara vad du menar med att horisonten reser sig uppåt för jag förstår inte alls vad du menar annars!

Syftar du på själva perspektivet? Att horisonten på en tvådimensionellt medium som tex vårt öga ser horisonten ”går uppåt” i bild? I så fall förstår jag vad du menar.
Citera
2018-09-23, 17:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ponchatrain är ett bevis för platt jord. Gräv din egen grop hypotesen håller ju inte på en rund jord. Det har ni globalister så snällt tillhandahållit plattjorden. Tack!
En kurva som går ned bakom horisonten är ett bevis på sfärisk jord. Om jorden vore platt skulle det inte synas någon kurva.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2018-09-23 kl. 17:31.
Citera
2018-09-23, 17:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, en del av mina resonemang är hittepå, jag gör ingen hemlighet av det. Du däremot påstår att du har bevis som inte finns. Alltså att beviset inte finns är beviset.

Ungefär som att säga att jag har bilder på den osynlige mannen.
Med den skillnaden att kurvan är synlig på ”mina” bilder.
Citera
2018-09-23, 17:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, ni globalister säger gärna att det förhåller sig så men sen så visar ni aldrig bevisen. För de döljs ju av beviset. Beviset skymmer beviset. Fint litet upplägg ni har hittat på. Beviset skymmer beviset.
Överkanten på kraftledningen över sjön Pontrachain visar krökningen. Den döljs ju senare än den undre delen.
Citera
2018-09-23, 17:37
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ja, ni globalister säger gärna att det förhåller sig så men sen så visar ni aldrig bevisen. För de döljs ju av beviset. Beviset skymmer beviset. Fint litet upplägg ni har hittat på. Beviset skymmer beviset.
Du är antingen dum i hela huvudet eller trollar bara. Det är en ren lögn från din sida att det inte finns bevis för den runda jorden. Att vägra ta till sig bevis är inte ett bevis på motsatsen. Tramsbytta.
Citera
2018-09-23, 17:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur uppstår döljandet/skymmandet om jorden är platt?
Citera
2018-09-23, 18:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Känns meningslöst eftersom du omedelbart kommer att förtränga det.

Men visst, favorit i repris. Observationer som visar att horisonten ligger nedanför betraktaren och att den ligger lägre ju högre upp du kommer.

(FB) Flat Earth--Jorden är platt
(FB) Flat Earth--Jorden är platt

Citat:
Ja, en del av mina resonemang är hittepå, jag gör ingen hemlighet av det. Du däremot påstår att du har bevis som inte finns.

Det tog dig mindre än ett dygn att förtränga bevisen. Sjukligt.

Jag kan komplettera med några fler bevis för att horisonten inte "reser sig":

Ett enkelt test som vem som helst kan utföra:
https://www.metabunk.org/attachments/dscn3193-comparison-jpg.24254/

Ett annat test som visar att horisonten ligger lägre ju högre upp du befinner dig:
https://www.youtube.com/watch?v=NqOQ_BCtqUI&feature=youtu.be
Citera
2018-09-23, 18:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, ni globalister säger gärna att det förhåller sig så men sen så visar ni aldrig bevisen.

Jo det gör vi, tråden är full med bevis.

Har har du t.ex fotografier som bevisar jordens form
http://www.data.jma.go.jp/mscweb/data/himawari/index.html
En japansk satellit, dvs bilderna är tagna av shintoister/buddister och inte frimurare/judar/illuminati
För övrigt är själva förekomsten av satelliten ett bevis för att jorden är en sfär.

Lite fler bilder på jorden
https://www.metabunk.org/attachments/hd-full-disk-satellite-images-metabunk-jpg.26737/
Citera
2018-09-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
En kurva som går ned bakom horisonten är ett bevis på sfärisk jord. Om jorden vore platt skulle det inte synas någon kurva.
Och nån kurva syns inte till nu heller.
Citera
2018-09-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Överkanten på kraftledningen över sjön Pontrachain visar krökningen. Den döljs ju senare än den undre delen.
Ponchatrain visar 'gräv din egen grop' hypotesen som råder på den runda jorden för att förklara varför den runda jorden ser ut att vara platt.
Citera
2018-09-23, 19:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och nån kurva syns inte till nu heller.
Jodå, kurvan syns tydligt på överdelen av krafteledningen över sjön Pontrachain. Pm jorden vore platt skulle den varars som övre delen av aen vägg i en platt och rak korridor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in