2018-09-08, 23:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vad svarar du om gubben på min bild?
Ser gubben på sydpolen bild A eller bild B?

BILD: http://imgbox.com/1p2r9ygb

EDIT:
Är det inte uppenbart att Boldogg gör allt för att undvika svara på min enkla fråga på min bild?

Jo din skiss är klockren . Och jo, det är fullkomligt uppenbart att Boldogg (och hypotesen om den platta jorden) inte kan förklara våra observationer av månen. Vilket såklart leder till att Boldogg inte låtsas om din fråga.
Citera
2018-09-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Som sagt, ingen förstår ett ord av ditt resonemang. Din logik fungerar inte som vanliga människors logik, om du vill bli förstådd måste du nog sänka dig till vår nivå.

Kan du förtydliga med en skiss?
Jag har nu kontrollerat med 300 personer och de fattar inte vad du pratar om, kan du vara vänlig att vara mindre otydlig.
Ingen är på din låga nivå, tyvärr.
Citera
2018-09-08, 23:55
Medlem
Citat:
För han ska se månen.
Han behöver inte vända sig om på en rund jord, bara på en platt jord.
Citera
2018-09-08, 23:56
Medlem
Citat:
För han ska se mot månen. Om han inte vänder sig om tittar han ifrån månen.
Och det behöver han ju inte göra på en rund jord.
Citera
2018-09-09, 00:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Varför måste gubben vända sig om?

Är det inte uppenbart att Jazzil gör allt för att undvika svara på min enkla fråga?

Men va fan, om du själv framställer dig som som en fullständig idiot måste du väl ändå begripa att en och annan tycker du är en idiot.

Hur ska gubben se månen om han har ryggen vänd mot den? Vilket håll är du vänd om du ska se månen? Står du på händerna, har ryggen vänd mot månen eller vänder du dig mot månen?
Citera
2018-09-09, 00:00
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jasså? Hur har du tänkt han ska se månen om han inte vänder sig om?

BILD 2: http://imgbox.com/o5FMwnDu

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om gubben på sydpolen på min första bild ser A eller B...
Citera
2018-09-09, 00:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har nu kontrollerat med 300 personer och de fattar inte vad du pratar om, kan du vara vänlig att vara mindre otydlig.
Ingen är på din låga nivå, tyvärr.

Det är som sagt du som ska argumentera för att jorden är platt. Det går si då där...

Ett försök till: Försök förklara våra observationer av månen.
Citera
2018-09-09, 00:04
Medlem
Jinxess avatar
Citat:

Jag visste att någon av er skulle nappa. Visst är det skönt att vara så insnöad på en fundamentalistisk övertygelse att man helt missar det uppenbara. Något så enkelt som att en människa som går från Nordpolen till Sydpolen måste vända sig om för att fortsätta se månen syns på Globen i videon.

När människan är vid ekvatorn måste den titta rakt upp, fortsätter den gå börjar det bli någon slags limbo hopp framåt som krävs. Eller så vänder denne sig om 180 grader och tittar rakt upp för att fortsätta gå baklänges till Sydpolen - med blicken fäst på månen.
Citera
2018-09-09, 00:05
Medlem
Citat:
Men va fan, om du själv framställer dig som som en fullständig idiot måste du väl ändå begripa att en och annan tycker du är en idiot.

Hur ska gubben se månen om han har ryggen vänd mot den? Vilket håll är du vänd om du ska se månen? Står du på händerna, har ryggen vänd mot månen eller vänder du dig mot månen?
Jag förstår. Du framställer dig själv som en idiot och du oroar dig för att framstå som just en idiot. Jag förstår, det är inte lätt.

Globmodellen litar till till idiotargument som att man måste vända sig om är besvärande, jag håller med och känner för dig som måste förlita sig till sådant dravel. Kollektivet väljer åt dig.
Citera
2018-09-09, 00:11
Medlem
Citat:
Jasså? Hur har du tänkt han ska se månen om han inte vänder sig om?

BILD 2: http://imgbox.com/o5FMwnDu

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om gubben på sydpolen på min första bild ser A eller B...
Du undviker bara frågan. Varför är det nödvändigt för en person, eller kamera, att vara i nivå med jorden för att observera månen? Jo, därför om observatören inte är det blir jorden platt.

Vad är det jag inte svarat på?
Citera
2018-09-09, 00:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag förstår. Du framställer dig själv som en idiot och du oroar dig för att framstå som just en idiot. Jag förstår, det är inte lätt.

Globmodellen litar till till idiotargument som att man måste vända sig om är besvärande, jag håller med och känner för dig som måste förlita sig till sådant dravel. Kollektivet väljer åt dig.

Nä, kollektivet har inte valt åt mig. Jag har tänkt helt självständigt. Och det i kombination med att jag vet att jag inte har ögon i nacken visar med all tydlighet att jag måste vända mig om.
Citera
2018-09-09, 00:13
Medlem
Citat:
Det är som sagt du som ska argumentera för att jorden är platt. Det går si då där...

Ett försök till: Försök förklara våra observationer av månen.
Det är du som ska argumentera för att jorden är rund, precis som du gjort sedan 2014. Med tanke på galningar som jag ökar i antal går det sisådär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in